Rokerige witte wijn

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
grimoire
Actief lid
Actief lid

Rokerige witte wijn

Ongelezen berichtdoor grimoire » 04 Mei 2016, 20:46

Of dit het juiste sub-forum is weet ik niet, maar ik denk dat de gemiddelde whiskyliefhebber de volgende wijn wel weet te waarderen. Black hawk chardonnay uit amerika

Een heerlijke volle witte wijn met een licht rokerige (eiken?) smaak er aan

Zelf heb ik zoiets nog nooit eerder geproefd in wijn, en het is zeker een aanrader!
2 x

Laurens
Senior
Senior

Re: Rokerige witte wijn

Ongelezen berichtdoor Laurens » 04 Mei 2016, 21:00

Apart, ik vind deze wijn helemaal niet lekker. Mij veel te fruitig ( ananas en perzik geloof Ik).
Ik heb wel wat Duitse riesling op die ook Rokerig en vet was haast richting diesel ofzo. Hansen lauer geloof ik uit bernkastel.
Welke ik ook lekker vind Is la pauline Platine chardonnay, ook vol van smaak en op eiken gelegen.
1 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 04 Mei 2016, 22:40

Dat er Rieslings zijn die soms wat diesel-achtig smaken, kan ik beamen. Ik moet daar meestal even aan wennen, maar daarna is het goed.

Ik heb wel wat Chardonnays uit Californië op, maar nooit een dergelijke rokerige. Over het algemeen spreekt de vette eikenhout-toon me wel aan. Als je daar van houdt en klassewijnen wilt proeven, zou ik eens voor een goede Meursault gaan.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

grimoire
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor grimoire » 04 Mei 2016, 23:11

goeie tip :goedgedaan

die ik hierboven beschreef is inderdaad behoorlijk fruitig, dat maakt m ook wel weer erg toegankelijk
Laatst gewijzigd door grimoire op 04 Mei 2016, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 04 Mei 2016, 23:11

Rokerig zal het niet zijn, denk dat je eiken/oaky bedoelt. Daar staan Amerikanen wel om bekend. Tenslotte komt de peat in whisky ook van het roken van de barley. Zie een wijnboer zijn druiven nog niet roken ;) Maar er zijn genoeg andere voorbeelden van van wijnen die flink in een vat gerijpt hebben en een vettige en eikensmaak hebben.
In riesling is de benzinelucht bekend, dat heet gout de petrol. Niet in alle rieslings komt het voor, maar als het mooi in balans is, is het een mooie ervaring.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”