Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Daar heb ik nu nog nooit van gehoord. Wat voor soort bier krijg je dan? Is het een beetje drinkbaar??
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Johan,
Als ik jou was zou ik het niet proberen, want onze smaken liggen ver uiteen, wat ik lekker vind, dat vind jij niet te drinken
Nee, serieus, ik heb dit de eerste keer geproefd in het trappistencafee (wat gelegen is tegenover de abdij) ... Zeker aan te raden om dit eens te proberen.
Moest ik je bij gelegenheid eens tegenkomen op een of ander forumevent of whiskyproeverij trakteer ik je er ene
Als ik jou was zou ik het niet proberen, want onze smaken liggen ver uiteen, wat ik lekker vind, dat vind jij niet te drinken
Nee, serieus, ik heb dit de eerste keer geproefd in het trappistencafee (wat gelegen is tegenover de abdij) ... Zeker aan te raden om dit eens te proberen.
Moest ik je bij gelegenheid eens tegenkomen op een of ander forumevent of whiskyproeverij trakteer ik je er ene
1 x
Een westmalle dubbel? 1 van de beste bieren die je kunt drinken in de wereld, zonder tegenspraak. Je moet alleen het geduld hebben hem een maand of 8 te laten rijpen… Daarna krijg je chocolade a volonté!
tot zover de bierwijsheid van een ex-brouwer.
vanavond nog on the side een Bush Noël gehad. Over chocolade gesproken, amai!
tot zover de bierwijsheid van een ex-brouwer.
vanavond nog on the side een Bush Noël gehad. Over chocolade gesproken, amai!

0 x
Yapi schreef:vanavond nog on the side een Bush Noël gehad. Over chocolade gesproken, amai!
Als je van de chocolade wil
Stone Russian Imperial Stout (standaard edities)
Decadence Stout van Weird Beard
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Geen whisky vanavond. Ik kan er momenteel niet van genieten. Ik heb Omer ingeschonken om de stress en hoofdbrekens van vandaag te verdrinken. De onthulling van sample 1 is toch pas woensdag. Ik denk dat ik morgen mijn notitie ga posten. Tot dusver heb ik nog geen letter gelezen van de voorlopige commentaren.
0 x
johan brugge schreef:Geen whisky vanavond. Ik kan er momenteel niet van genieten. Ik heb Omer ingeschonken om de stress en hoofdbrekens van vandaag te verdrinken. De onthulling van sample 1 is toch pas woensdag. Ik denk dat ik morgen mijn notitie ga posten. Tot dusver heb ik nog geen letter gelezen van de voorlopige commentaren.
je mist een hoop kan ik je vertellen.

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Gisteravond een mooie avond gehad:
Tussendoor nog Hennessey VSOP en een Martel VSOP
- Franziskaner
- Hertog Jan Weizener
- Pauwel Kwak
- Westmalle tripel
- Leffe Blond
- Emelisse Blond
Tussendoor nog Hennessey VSOP en een Martel VSOP
0 x
lekker man.
Ik ben op dieet en heb al sinds oud en nieuw geen bier meer gedronken en ga dit vol proberen te houden tot maart.
Pfff lange tijd
Ik ben op dieet en heb al sinds oud en nieuw geen bier meer gedronken en ga dit vol proberen te houden tot maart.
Pfff lange tijd
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Sterkte er mee.
Zolang je nog wel whisky mag drinken, is het wel vol te houden tot maart.
Zolang je nog wel whisky mag drinken, is het wel vol te houden tot maart.
1 x
- avdboom
- Top bijdrager

Ik heb nog niet heel veel van mijn ingeslagen speciaalbiertjes geproeft maar voor zover sinds laatste post...
Nog een Mc Chouffe ingeschonken, wel beter dan de La Chouffe naar mijn idee maar een beetje het zelfde gevoel als bij de La Chouffe, mist wat kracht en reikheid aan smaak.
Nog een Leffe Blond de kans gegeven, en dat smaakt naar mijn idee nu bijna als pils maar met een kleine (aangename) extra. Niet onplezierig, maar niet meer speciaal als je het mij nu vraagt.
Toen een La Chouffe Houblon, that's more like it... meer volle smaak, ik kon er wel van genieten
.
Om mijn smaak weer een beetje te ijken een Duvel de revue laten passeren en dat was toch weer een beetje thuis komen. Niet een heel erg rijke smaak maar het heeft een soort van frisheid en balans die mij gewoon heel goed bevalt. Voor zo ver blijft dit mijn BFYB speciaal bier.
Volgende in rij een Duvel trippel hop, Piraat en Piraat trippel hop.
Vandaag ook weer wat grappigs meegemaakt. Ik stond voor mijn werk voor een pech hulpverlening op de parkeerplaats van brouwerij De Molen (weer eens wat anders als de Heineken
). Mooi uitzicht op de ketels via de ramen, en veel beweging daar. Zag er allemaal brandschoon en georganiseerd uit. De laatste keer dat ik daar was stond dat gebouw er nog niet, had ik een personeelsfeestje in het resteaurant van ze en een brouw walk-trough van de (meester)brouwer in een soort van aanbouw/zij gebouw dacht ik?? En diverse bieren geproeft. Maar man, wat is dat explosief gegroeid
. De (meester)brouwer kwam ook nog even voorbij wandelen, tegenwoordig met als functie "grote baas" haha...
Anyway, de knakker voor wiens auto ik kwam bleek een innitiatiefnemer van een nieuw merk te zijn die hun bier nu brouwen gebruikmakend van de faciliteiten van De Molen (tegen een billijke vergoeden lijkt mij...). Het merk heet Cinema Brewers en laat zich inspireren door films bij het brouwen van hun bieren en maakt er een soort van link mee, en brouwen in de IPA stijl. Het bier wat ze nu maken is Cinema Paradiso in een batch van 5000L, de kleinst mogelijke die mogelijk is bij De Molen
. De eerste batchen van 1000 en 2000 liter van hun bieren waren zo weg, dus het zal wel gen bocht zijn
. Hij was erg onder de indruk van hoe proffesioneel er bij De Molen wordt gewerkt.
Op hun FB pagina kan je ook wat beelden van het procces/bouwerij De Molen zien: https://www.facebook.com/cinemabrewers
Iemand al eens van ze gehoord of wat van ze geproefd? Ik ga ze in de gaten houden, ik ben wel benieuwd.
Nog een Mc Chouffe ingeschonken, wel beter dan de La Chouffe naar mijn idee maar een beetje het zelfde gevoel als bij de La Chouffe, mist wat kracht en reikheid aan smaak.
Nog een Leffe Blond de kans gegeven, en dat smaakt naar mijn idee nu bijna als pils maar met een kleine (aangename) extra. Niet onplezierig, maar niet meer speciaal als je het mij nu vraagt.
Toen een La Chouffe Houblon, that's more like it... meer volle smaak, ik kon er wel van genieten
.Om mijn smaak weer een beetje te ijken een Duvel de revue laten passeren en dat was toch weer een beetje thuis komen. Niet een heel erg rijke smaak maar het heeft een soort van frisheid en balans die mij gewoon heel goed bevalt. Voor zo ver blijft dit mijn BFYB speciaal bier.
Volgende in rij een Duvel trippel hop, Piraat en Piraat trippel hop.
Vandaag ook weer wat grappigs meegemaakt. Ik stond voor mijn werk voor een pech hulpverlening op de parkeerplaats van brouwerij De Molen (weer eens wat anders als de Heineken
Anyway, de knakker voor wiens auto ik kwam bleek een innitiatiefnemer van een nieuw merk te zijn die hun bier nu brouwen gebruikmakend van de faciliteiten van De Molen (tegen een billijke vergoeden lijkt mij...). Het merk heet Cinema Brewers en laat zich inspireren door films bij het brouwen van hun bieren en maakt er een soort van link mee, en brouwen in de IPA stijl. Het bier wat ze nu maken is Cinema Paradiso in een batch van 5000L, de kleinst mogelijke die mogelijk is bij De Molen
Op hun FB pagina kan je ook wat beelden van het procces/bouwerij De Molen zien: https://www.facebook.com/cinemabrewers
Iemand al eens van ze gehoord of wat van ze geproefd? Ik ga ze in de gaten houden, ik ben wel benieuwd.
0 x
Cinema Brewers, nog nooit van gehoord.
Ik vind Mc Chouffe ook erg matig. Als je een bruin bier zoekt met veel smaak, probeer maar eens een Westmalle dubbel, Rochefort 8 of 10, St. Bernardus 12 om er maar eens een paar te noemen.
Zoals Louis van Gaal zou zeggen : that is different cook.
Ik vind Mc Chouffe ook erg matig. Als je een bruin bier zoekt met veel smaak, probeer maar eens een Westmalle dubbel, Rochefort 8 of 10, St. Bernardus 12 om er maar eens een paar te noemen.

1 x
- stefsel111
- Top bijdrager

-
johan brugge
- Forum goeroe

Straffe Hendrik 9. De laatste goeie pint die ik drink in de zetel op mijn oude adres, doorgespoeld met een Jaak Daneels voor de 120ste verjaardag van zijn Wit Konijn Café. Wat ik morgen ga drinken weet ik nog niet. Misschien weer een goeie pint, een goeie whisky of champagne, of helemaal niks. We'll see.
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

Long John schreef:Cinema Brewers, nog nooit van gehoord.
Ik vind Mc Chouffe ook erg matig. Als je een bruin bier zoekt met veel smaak, probeer maar eens een Westmalle dubbel, Rochefort 8 of 10, St. Bernardus 12 om er maar eens een paar te noemen.![]()
De rochefort had ik al in de kijker gehad, de andere zal ik ook eens nader bekijken. Dank.
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”