Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 16 Nov 2014, 00:51

Ik heb vanavond op een verjaardag toch bijna een kratje Jupiler op. Ik schrok er zelf een beetje van aangezien ik niet eens zo dronken ben :| . De avond dus maar lekker afsluiten met een drammetje. :schotland
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 16 Nov 2014, 01:13

Peter87 schreef:Ik heb vanavond op een verjaardag toch bijna een kratje Jupiler op. Ik schrok er zelf een beetje van aangezien ik niet eens zo dronken ben :| . De avond dus maar lekker afsluiten met een drammetje. :schotland

Gefeliciteerd (met jou) verjaardag
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 16 Nov 2014, 01:21

Was niet mijn verjaardag maar van een familielid. Evengoed bedankt :goedgedaan
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 16 Nov 2014, 11:21

johan brugge schreef:
Caledonians schreef:La Chouffe Dobbelen IPA Tripel
Duvel Tripel Hop 2014

Dat zijn nu net de twee bieren die ik nooit in mijn leven nog ga aanschaffen. :vies

Ik ben nog volledig noob op bier gebied dus ik moet nog het één en ander ontdekken om te zien wat ik wel en niet lekker vind. Van die 2 bovenstaande was ik ook niet helemaal onder de indruk. Beste van de drie vond ik de Troubadour Magma. Aangezien hier op het forum leden zitten die wel het één en ander van bier weten kunnen die mij wellicht aan de hand van mijn favorieten tot nu toe wat advies geven? Als ik een top 5 moest geven dan staan deze erin (willekeurige volgorde):

Rochefort 10
La Trappe Quadrupel
Brewdog Punk IPA
Troubadour Magma SE 2014 Tripel Yeast
Westvleteren 12

Orval hoort eigenlijk ook nog in bovenstaand rijtje thuis. Kom niet uit met 5 :lol:
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 16 Nov 2014, 12:26

Die Rochefort is inderdaad erg leker, gister nog gedronken. Eigenlijk vind ik de 8 nog lekkerder dan de 10 (in tegenstelling tot de meeste mensen, trouwens...).
0 x
Afbeelding

jhaagmans
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jhaagmans » 18 Nov 2014, 11:36

Caledonians schreef:
johan brugge schreef:
Caledonians schreef:La Chouffe Dobbelen IPA Tripel
Duvel Tripel Hop 2014

Dat zijn nu net de twee bieren die ik nooit in mijn leven nog ga aanschaffen. :vies

Ik ben nog volledig noob op bier gebied dus ik moet nog het één en ander ontdekken om te zien wat ik wel en niet lekker vind. Van die 2 bovenstaande was ik ook niet helemaal onder de indruk.

Geef die Houblon Chouffe nog een kans, want daar ben ik (voor een grotere brouwerij) zelf dan weer wel van onder de indruk!

Rochefort 10
La Trappe Quadrupel
Brewdog Punk IPA
Troubadour Magma SE 2014 Tripel Yeast
Westvleteren 12

Orval hoort eigenlijk ook nog in bovenstaand rijtje thuis. Kom niet uit met 5 :lol:

Klinkt wel als een bierlijstje voor een whisky-drinker ja :D In deze lijst zou misschien ook de Nieuw Ligt Grand Cru van brouwerij De Hemel (uit Nijmegen) wel passen, om het dichtbij huis te houden. Er zijn ook diverse bieren van De Molen (in Bodegraven) die het proberen waard zijn, zeer interessante "proefbieren" met soms zeer extravagante smaken. En ze zijn het bezoeken waard, want ze verkopen geweldige speciaalbieren van over de hele wereld en ze schenken ook een huisgemaakte whisky in hun restaurant!

V.w.b. IPA's: dat is de enige Britse traditie die de Amerikanen met goed gevolg hebben over weten te nemen, daar ga ik me ooit nog eens beter in verdiepen, maar ik kan je dichter bij huis aanraden: Gouden Carolus en Dolle Arabier. De meeste Nederlandse en Belgische IPA's steken over het algemeen helaas wel schraal af bij de Britse.
0 x

jhaagmans
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jhaagmans » 18 Nov 2014, 11:43

Harrie schreef:Die Rochefort is inderdaad erg leker, gister nog gedronken. Eigenlijk vind ik de 8 nog lekkerder dan de 10 (in tegenstelling tot de meeste mensen, trouwens...).

Komt doordat de 8 vaak wat zoeter binnenvalt. Ik heb heel erg moeten wennen aan zoete bieren in het algemeen, dat hebben meer mensen volgens mij. De 8 is wel een ontzettend rijk bier dat zich uitstekend leent voor een winteravond bij de open haard. De 10 zou zelfs prima dienst kunnen doen als digestief (als er geen whisky voorhanden is).
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 18 Nov 2014, 14:18

jhaagmans schreef:Er zijn ook diverse bieren van De Molen (in Bodegraven) die het proberen waard zijn, zeer interessante "proefbieren" met soms zeer extravagante smaken. En ze zijn het bezoeken waard, want ze verkopen geweldige speciaalbieren van over de hele wereld en ze schenken ook een huisgemaakte whisky in hun restaurant!

Heej, ik woon daar niet zo ver vandaan, en ben er zelfs een keer met een personeelsfeestje geweest en heb e.e.a. van hen zelf gedronken. Maar ik wist niet dat ze ook een uitgebreide winkel met andere bieren hebben.

Misschien moet ik er maar eens een keer gaan neuzen :goedgedaan
0 x
Afbeelding

jhaagmans
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jhaagmans » 18 Nov 2014, 15:09

Als ik het me goed herinner zit het links naast het restaurant. Heb je toen hun brouwerij ook bezocht of doen ze daar niet aan?
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 18 Nov 2014, 15:25

We hadden toen een soort van walk trough van het brouwprocces gekregen in een kleine ruimte naast het restearant met volgens mij wat kleine ketels enzo. Maar heb toen geen winkel gezien.

Het bier wat mij het beste beviel heette volgens mij "oude rijn", daar ben ik tijdens het eten bij gebleven.

Ik rijd er wel eens een keer langs :-)
0 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 18 Nov 2014, 16:10

Mijn broer heeft een lekkere old-style Porter bier gebrouwen samen met een vriend. Zeer lekker met veel hopflavours. En uiteraard een leuke naam: Zwette Jef :lekker
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 18 Nov 2014, 18:04

Banzai schreef:En uiteraard een leuke naam: Zwette Jef

Is je broer een neger? Of zijn vriend misschien? ;)
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 18 Nov 2014, 20:39

johan brugge schreef:
Banzai schreef:En uiteraard een leuke naam: Zwette Jef

Is je broer een neger? Of zijn vriend misschien? ;)

Ma nee jong, dat bier is pikzwart :lol: Japgras !!!
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 18 Nov 2014, 21:13

Banzai schreef:Ma nee jong, dat bier is pikzwart Japgras !!!

Oef. Ik begon al te denken dat je broer (of zijn vriend ...) z'n Jef zo zwart was. :lol:
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 18 Nov 2014, 21:43

avdboom schreef:
jhaagmans schreef:Er zijn ook diverse bieren van De Molen (in Bodegraven) die het proberen waard zijn, zeer interessante "proefbieren" met soms zeer extravagante smaken. En ze zijn het bezoeken waard, want ze verkopen geweldige speciaalbieren van over de hele wereld en ze schenken ook een huisgemaakte whisky in hun restaurant!

Heej, ik woon daar niet zo ver vandaan, en ben er zelfs een keer met een personeelsfeestje geweest en heb e.e.a. van hen zelf gedronken. Maar ik wist niet dat ze ook een uitgebreide winkel met andere bieren hebben.

Misschien moet ik er maar eens een keer gaan neuzen :goedgedaan

Zeker doen... Ze hebben ook buitenlandse bieren en coops. Hel en verdoemenis ga ervoor. *jaloers*
0 x

Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”