Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Gisteren avond nog een Troubadour Westkust Black Imperial IPA 9.2% op. Was een erg lekkere stout!
0 x
-
liefmans
- Senior

Een sound wave aussie van siren.
Veel hop met de nadruk op de harsen, niet voor iedereen maar ik lust dit wel.
Veel hop met de nadruk op de harsen, niet voor iedereen maar ik lust dit wel.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Rochefort 8. Nog één dagje geen whisky. Ik voel me op zo'n 90 % om HEBT sample II te proeven, maar ik ben liever 100 %. Het zal moeten wachten tot morgen of woensdag .
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
We reden afgelopen zaterdag naar de Prik en Tik in Arendonk, blijken ze daar tegenwoordig Westvleteren te verkopen. De blonde (erg hoppig, niet zo mijn ding) en dubbel (sowieso niet mijn bier) kende ik al, maar de tripel niet, dus die heb ik maar eens een gepakt voor iets van € 7,50. Glazen hebben ze ook, dus mocht je gegrepen zijn door de gekte...
Ik ging voor de Duvel Trihop 2014. Die heb ik inmiddels geprobeerd en net als die van vorig jaar is hij wel aardig, maar vind ik de gewone Duvel beter.
Ik ging voor de Duvel Trihop 2014. Die heb ik inmiddels geprobeerd en net als die van vorig jaar is hij wel aardig, maar vind ik de gewone Duvel beter.
0 x
Afgelopen zaterdag naar The Old Pipe in Sint Oedenrode gereden, want ik dacht dat ze daar de Emelisse verkopen die heeft gerijpt op whiskyvaten. Ze hadden maar één Emelisse en dat was niet die. Wel hebben ze nog voor € 15,- de La Trappe badge 12 die blijkt gerijpt te hebben op Jack Daniels vaten. Die heb ik toch maar laten staan. Ze hebben ook De Dochter Van de Korenaar gerijpt op Ardbeg vaten (ik ken de Laphroaig variant en die is wel aardig. Dit is een donker bier, wat 'rooiig' en dus rokerig, maar de Laphroaig haal ik er verder niet uit). Verder hebben ze van Hof ter Doormaal een paar whisky-badges en ik heb de laatste (2014) Octomorevariant meegenomen. Dit is een blond bier, dus dat is sowieso meer mijn ding.
Het is een 75 cl fles met een bier van 12% en die moest in één keer leeg en vrouwlief hielp niet erg. Dat is toch wel meer dan verstandig is... Het bier smaakt opnieuw heel rokerig, maar verder kan ik de Octomore er niet uit halen. Het is wel apart en prima te drinken. Misschien als het in gewone flesjes verkocht zou worden, dat ik de andere varianten ook nog wel eens wil proberen, maar hij staat nu niet meer heel hoog op mijn lijst.
Het is een 75 cl fles met een bier van 12% en die moest in één keer leeg en vrouwlief hielp niet erg. Dat is toch wel meer dan verstandig is... Het bier smaakt opnieuw heel rokerig, maar verder kan ik de Octomore er niet uit halen. Het is wel apart en prima te drinken. Misschien als het in gewone flesjes verkocht zou worden, dat ik de andere varianten ook nog wel eens wil proberen, maar hij staat nu niet meer heel hoog op mijn lijst.
0 x
Gisteravond een BraufactuM Progusta IPA (heerlijk hoppig) en een De Molen Vuur & Vlam IPA-ish. Deze laatste was tot nog toe mijn favoriet maar zo na de Progusta was de Vuur & Vlam me toch wat te bitter en metalig.
0 x
Na 2 slobberbiertjes (Oettinger pils),
De Molen Lentehop...lekker
Emelisse Black IPA...zoet, maar erg lekker.
De Molen Lentehop...lekker
Emelisse Black IPA...zoet, maar erg lekker.
0 x
Een houblon chouffe triple, lekker stevig biertje.
0 x
Naast mooie whisky's ben ik ook een groot liefhebber van Belgische biertjes, en dan vooral de wat zwaardere, vanaf 8 of 9%. Ik heb ontdekt dat je bij Drankgigant (of is reclame hier not done?) een ruime sortering kan vinden online. Wat ik dan wel weer sneu vind, is dat de bezorger van Post.nl zich een breuk tilt om zo,n doos naar je voordeur te sjouwen. Meestal zie ik het busje al aankomen en dan help ik hem ermee. Maar qua Arbo vraag ik mij wel af of al dat gesjouw met flessen wel verantwoord is (of ik moet niet meer bestellen natuurlijk!)
0 x
-
Het_Oude_Vat_Gemert
- Nieuwkomer

Prearis grand cru (Ardbeg)
Net fles Prearis grand cru open gemaakt.
6 Maanden lang heeft dit bier op Ardbeg fusten gelegen.
Echt een briljant zwaar donker bier met de lekkere rook smaak van Ardbeg.
Je moet er wel voor gaan zitten het is een zware jongen ondanks een bescheiden 9% alcohol gehalte.
Maar is zeker het proberen waard!!! (mits je Ardbeg lust)
verplaatst naar de juiste thread. Bart
Je moet er wel voor gaan zitten het is een zware jongen ondanks een bescheiden 9% alcohol gehalte.
0 x
Alpaïde Cuvee van de Generaal met een graadje meer
(limited edition)
Deze is nog niet in verkoop, etiketten zijn nog niet af
De gewone cuvee is al erg lekker, deze doet er nog een schepje bovenop. Het nieuwe recept van de Rosdel is trouwens een aanrader, lekker moutig
(limited edition)
Deze is nog niet in verkoop, etiketten zijn nog niet af
De gewone cuvee is al erg lekker, deze doet er nog een schepje bovenop. Het nieuwe recept van de Rosdel is trouwens een aanrader, lekker moutig
0 x
Re: Prearis grand cru (Ardbeg)
Het_Oude_Vat_Gemert schreef:Net fles Prearis grand cru open gemaakt.
Dit is een tip die het onthouden waard is. Is dit makkelijk verkrijgbaar? Dit wil ik echt heel graag eens proberen.
0 x
Re: Prearis grand cru (Ardbeg)
Het_Oude_Vat_Gemert schreef:Net fles Prearis grand cru open gemaakt.
Hof ten Dormaal heeft ook zo'n bier op Ardbeg vaten geproduceerd (overlaatst ook nog eentje op octomore vaten)... Ik vind niet dat het echt werkt. Ik durf eigenlijk zeggen dat ik ze niet te zuipen vind
Die Prearis heb ik nog niet kunnen uitproberen, dus ik geef ze nog heet voordeel van de twijfel. Al is het met enige scepsis
(ik lust Ardbeg trouwens, ook het recentere spul kan ik smaken
0 x
Ik heb ondertussen een paar van die whisky-vaten-bieren geproefd, maar er nog geen goede tussen gevonden. De meeste zijn donker (sowieso niet mijn bier), maar in elk geval proef ik over het algemeen wel de rook, maar niet de whisky, en die rook hoeft niet uit een whiskyvat te komen, want de Emelisse Rauchbier is veel rokeriger, maar dat hebben ze zelf gedaan.
Hoe dan ook, leuk om eens te proberen, maar om nu te zeggen dat ik het heel graag drink...?
Hoe dan ook, leuk om eens te proberen, maar om nu te zeggen dat ik het heel graag drink...?
0 x
-
Het_Oude_Vat_Gemert
- Nieuwkomer

Dit is een tip die het onthouden waard is. Is dit makkelijk verkrijgbaar? Dit wil ik echt heel graag eens proberen.
Dit bier is beperkt leverbaar.
En zal je waarschijnlijk alleen bij de zelfstandige slijter tegen komen.
Zou eerst bij jullie in de buurt rondkijken of ze hem ergens hebben.
En anders heb ik bij ons in de winkel nog wel paar flesjes staan, maar zou er niet al te lang mee wachten.
Heb hem zelf wel helemaal alleen opgedronken maar vind hem dan te machtig om in 1 keer op te drinken zit 37,5cl in de fles.
Dus mijn advies zou zijn om hem met zijn 2e op te drinken.
Dit bier is beperkt leverbaar.
En zal je waarschijnlijk alleen bij de zelfstandige slijter tegen komen.
Zou eerst bij jullie in de buurt rondkijken of ze hem ergens hebben.
En anders heb ik bij ons in de winkel nog wel paar flesjes staan, maar zou er niet al te lang mee wachten.
Heb hem zelf wel helemaal alleen opgedronken maar vind hem dan te machtig om in 1 keer op te drinken zit 37,5cl in de fles.
Dus mijn advies zou zijn om hem met zijn 2e op te drinken.
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”