Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Gisteren een lekker Nederlands (!), biertje gedronken.
Oersoep Into The Wild ( Bruisend&Blond).
Zeer fruitig , heel lekker !
Voor meer info over de microbrewery 'Oersoep'
Oersoep Into The Wild ( Bruisend&Blond).
Zeer fruitig , heel lekker !
Voor meer info over de microbrewery 'Oersoep'
- Bijlagen
-
- 1378775_10152343550343289_1857289546_n.jpg (109.39 KiB) 1988 keer bekeken
0 x
Gisteravond een Delirium Tremens - Nocturnum Lekker!
0 x
Gisteravond de nieuwe vaatwasser ingebouwd. Uiteindelijk voldaan op de bank een DAB Pilsener tijdens het kijken naar Boardwalk Empire 
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Vorige week was ik bij Burg in Ermelo om wat lekker biertjes voor m'n schoonvader te halen. Ik lust graag een speciaal biertje, maar houd me er nooit zo mee bezig. Maar toen ik daar dus was kon ik het niet laten ook wat kadootjes voor mezelf mee te nemen
Onder anderen een proefsetje Troubadour meegenomen. Ik heb tot nu toe de Speciale en de Magma op. Allebei prachtig volle biertjes. Vooral de Magma viel op in zijn fruitigheid, haast exotisch fruit. Wel beiden erg bitter in de afdronk, daar moet ik erg aan wennen.
0 x
Piet schreef:Vanmiddag een Gulden Draak 9000 quadruple. Fruitig/bloemig toch vrij fris biertje.
Gisteren de "Piraat" soldaat gemaakt. Ook lekker. Wat minder uitgesproken Fruitig/bloemig dan de Gulden Draak 9000, ook wat meer zuur en bitter. En ook lekker.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Gisteravond een Jever Pilsener. Lekker, als je van bitter en hop houdt!
Voor m'n verjaardag kreeg ik een doos van 6; deze 2 zitten daar ook in. Nog niet geproefd.
Piet schreef:Piet schreef:Vanmiddag een Gulden Draak 9000 quadruple. Fruitig/bloemig toch vrij fris biertje.
Gisteren de "Piraat" soldaat gemaakt. Ook lekker. Wat minder uitgesproken Fruitig/bloemig dan de Gulden Draak 9000, ook wat meer zuur en bitter. En ook lekker.
Voor m'n verjaardag kreeg ik een doos van 6; deze 2 zitten daar ook in. Nog niet geproefd.
0 x
JayDie schreef:Voor m'n verjaardag kreeg ik een doos van 6; deze 2 zitten daar ook in. Nog niet geproefd.
Er zitten ook nog twee verschillende Bornem in de doos. Dan hebben we waarschijnlijk dezelfde. Die laatst genoemde staan nu in de frigo

0 x
Gisteren bleken ze in De Schalm in Veldhoven Brugse Zot op de tap te hebben. Dat zie ik steeds vaker, maar het is toch altijd weer een aangename verrassing. (En ze hebben ook nog een aardige selectie aan whisky.)
0 x
Ik zit aan een La Trappe Tripel. Helemaal niet verkeerd.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Een zeer donkere rood-bruine body met donkerblonde hoofdtooi. De Bornem dubbel.
Moutig en bloemig-zuur in zowel geur als smaak. En eigenlijk helemaal niet zwaar.
Moutig en bloemig-zuur in zowel geur als smaak. En eigenlijk helemaal niet zwaar.
0 x
Nu de lichte, qua kleur, Bornem tripel.
Moutig en vrij hoppig maar niet uitgesproken fruitig. Drinkt ook makkelijk weg.
Moutig en vrij hoppig maar niet uitgesproken fruitig. Drinkt ook makkelijk weg.
0 x
Eerste een Diabolo van mezelf, daarna een Franziskaner 

0 x
Trek ik gisteren met groot plezier een Straffe Hendrik open, is ie pikzwart! Ik wist helemaal niet dat er ook een Quadrupel was van Straffe Hendrik. 11% en helaas weer geen donker bier die uitzondering is op de regel (dat ik donker bier niet lekker vind).
0 x
Nee toch! Brugse Zot blijkt een dubbel te hebben. Wat een weekend...
0 x
Zojuist na het whiskyfestival een heerlijke Hel & Verdoemenis van De Molen gehad. Dat was zelfs na een paar whiskies nog een smaaksensatie om U tegen te zeggen!
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”