Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Ik moet toegeven dat ik altijd al een bierdrinker ben geweest maar zeker geen kenner. Simpele pils en af en toe een bock oud volstond prima. Afgelopen week is mijn interesse in bier wel wat meer gegroeid toen ik op Texel het Texels bier ontdekte. Ik heb de dubbel, trippel, wit, skuumkoppe, springtij en eyerlander gedronken. Stuk voor stuk wmb heerlijke ambachtelijke biertjes. Oh nee hè? Weer een hobby erbij?! 
0 x
ik heb de meeste wel gedronken van de texelse brouwerij maar eigenlijk vielen ze allemaal tegen....
0 x
Brouwerij 't ij - Paasij (lentebock). Zacht, romig, geroosterd mout, bitter.

0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Als niet bier drinker moest ik het toch even proberen:
- http://www.ironmaidenbeer.com/
Echter hij is mij iets te bitter.
Het flesje staat wel mooi decoratief
(Dit flesje is niet mijn flesje)
- http://www.ironmaidenbeer.com/
Echter hij is mij iets te bitter.
Het flesje staat wel mooi decoratief
(Dit flesje is niet mijn flesje)
0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Wow... gisteren een bierlezing en proeverij gehad, gepresenteerd door Gerard van den Broek (Hertog Jan):
- Bavaria pils
- Genneps Tortelduivenbier blond
- Lindemans Geuze
- Lindemans Kriek
- Hertog Jan Dubbel
- Rochefort 8
- Hertog Jan Weizen
- Hertog Jan Tripel
- Hertog Jan Karakter
- Hertog Jan Lentebock
- Hertog Jan Oerblond
- Hertog Jan Grand Prestige
0 x
JayDie schreef:Wow... gisteren een bierlezing en proeverij gehad, gepresenteerd door Gerard van den Broek (Hertog Jan):
Wauw, dan hoef je vandaag vast niet te werken
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Zojuist een 3 Fonteinen Oude Geueze Vintage 2002 in het zonnetje, wat een genot, zalige geus. En als er al een summum bestaat van beste bewaarbier, zijn het wel de lambik geente bieren
. Nu een Emelisse Blond. Het leven is mooi. 
. Nu een Emelisse Blond. Het leven is mooi. 
0 x
Die Emelisse Blond is lekker!
Had ik eerder moeten ontdekken..
Vanavond óf aan de Snake Dog IPA óf aan de Eem Xtreem Warrior óf Chinook

0 x
Jorrit schreef:Die Emelisse Blond is lekker!Had ik eerder moeten ontdekken..
Snake Dog is ook goed, ben zowieso wel een fan van Flying Dog. Heb ooit een bomber-fles warrior ipa gehad, was ook super. Denk dat ik zo weer een Raging Bitch ga poppen

0 x
Is een Anderson Valley Imperial IPA geworden, mmmm 

0 x
Flying Dog is inderdaad een topmerk, en de Raging Bitch is helemaal 
Heb nu de Snake Dog in blik, had ik nog nooit eerder gezien. Ben vooral benieuwd naar die twee van de Eem. Tot nu toe heeft de relatief hoge prijs me er steeds van weerhouden wat flesjes aan te schaffen. Tasty Lady, ook gebrouwen door de Eem brouwerij was een meer dan prima IPA.
Waar koop je het meer exotische spul zoals Anderson Valley? In Groningen-stad kom ik niet verder dan BrewDog, Flying Dog en Emelisse. Voor de rest moet ik naar Utrecht, Amsterdam et cetera

Heb nu de Snake Dog in blik, had ik nog nooit eerder gezien. Ben vooral benieuwd naar die twee van de Eem. Tot nu toe heeft de relatief hoge prijs me er steeds van weerhouden wat flesjes aan te schaffen. Tasty Lady, ook gebrouwen door de Eem brouwerij was een meer dan prima IPA.
Waar koop je het meer exotische spul zoals Anderson Valley? In Groningen-stad kom ik niet verder dan BrewDog, Flying Dog en Emelisse. Voor de rest moet ik naar Utrecht, Amsterdam et cetera
0 x
Jorrit schreef:Flying Dog is inderdaad een topmerk, en de Raging Bitch is helemaal
Brouwerij De Molen heeft een webshop waar heel veel exotische bieren gekocht kunnen worden, ze exporteren hun bieren naar de VS, en importeren vervolgens daar vandaan. Is wel prijzig, maar je kan via deze webshop veel kopen. Bierenzo webshop heeft ook leuke dingen, daar heb ik Anderson Valley vandaan. En, lol, Snake Dog in blik, voor hardcore ipa lovers
Heftig die IIPA van Anderson Valley, kan me wel goed voorstellen dat dit soort in vroegere tijden werd verscheept naar India, echt een hopbom en 8,7%abv. Heel lekker.
0 x
Oh, gewoon via die internets dus 
Ik vind de webshop van de Molen wel duur hoor, schrok er een poos geleden nog van.
Hehe, dat blikje Snake Dog ziet er leuk uit hoor:
http://www.artzberger.com/BeerCans/newc ... PA0812.JPG
Ik onderneem binnenkort maar weer eens een bier-odyssee naar Bert's Bierhuis, de Bierkoning en Melgers
Ben wel benieuwd naar die IPA van Anderson Valley, heb van deze brouwer alleen nog maar de Barney Flats Oatmeal Stout gehad maar deze beviel wel. Hier is het de Xtreem Warrior geworden, is goed bitter. Best lekker, maar ik zal deze niet snel weer kopen.. Vind een Raging Bitch o.i.d. dan toch lekkerder.
Ik vind de webshop van de Molen wel duur hoor, schrok er een poos geleden nog van.
Hehe, dat blikje Snake Dog ziet er leuk uit hoor:
http://www.artzberger.com/BeerCans/newc ... PA0812.JPG
Ik onderneem binnenkort maar weer eens een bier-odyssee naar Bert's Bierhuis, de Bierkoning en Melgers

Ben wel benieuwd naar die IPA van Anderson Valley, heb van deze brouwer alleen nog maar de Barney Flats Oatmeal Stout gehad maar deze beviel wel. Hier is het de Xtreem Warrior geworden, is goed bitter. Best lekker, maar ik zal deze niet snel weer kopen.. Vind een Raging Bitch o.i.d. dan toch lekkerder.
0 x
Een frisse Warsteiner om de zwoele avond mee af te koelen
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”