Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 30 Jul 2016, 19:53

Mel schreef:In de kroeg kwamen we de Westvleteren 12 tegen. Veelal beschouwd als het beste bier ter wereld. En inderdaad....wat een fantastisch bier! Zo apart en smaakvol...een echte topper. En zoals eerder hier vermeld....13,95 per flesje... :o .

Als je deze zo lekker vindt, raad ik je aan om de St. Bernardus Abt12 eens aan te schaffen of ergens te degusteren. Voor een fractie van de prijs van de West-Vleteren.

Ik durf wedden dat je praktisch geen verschil zal proeven. ;)
3 x

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 30 Jul 2016, 21:12

Bram84 schreef:
Mel schreef:In de kroeg kwamen we de Westvleteren 12 tegen. Veelal beschouwd als het beste bier ter wereld. En inderdaad....wat een fantastisch bier! Zo apart en smaakvol...een echte topper. En zoals eerder hier vermeld....13,95 per flesje... :o .

Als je deze zo lekker vindt, raad ik je aan om de St. Bernardus Abt12 eens aan te schaffen of ergens te degusteren. Voor een fractie van de prijs van de West-Vleteren.

Bedankt voor de tip, die ga ik zeker eens opzoeken :goedgedaan
1 x
Afbeelding

ViViTroNL
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ViViTroNL » 30 Jul 2016, 21:44

Bram84 schreef:

Als zuinige 'Ollander ga ik hier dus maar eens naar op zoek..
https://www.biernavigatie.nl/st-bernardus/ of https://www.biernavigatie.nl/westvleteren/
1 x
Afbeelding

wrc1
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wrc1 » 30 Jul 2016, 22:59

Bram84 schreef:

Proef ze eens naast elkaar op hetzelfde tijdstip en ik kan u garanderen dat er wel degelijk een verschil zit in beide bieren. Welke de beste is laat ik in het midden. Maar ik heb ze beiden thuis staan en heb ze reeds onder vrienden in een degustatie gestopt en iedereen zei dat het bier hetzelfde was, voor de degustatie, maar erna....
0 x
There is no bad whisky. There are only some whisky's that aren't as good as others.

Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 30 Jul 2016, 23:23

Beste van Nederland is Big Fat 5 zeker! Topbier. Ik heb er een klein voorraadje van ingeslagen. En ik heb een vat besteld voor een forumlid die hem mee gaat nemen voor zijn tap.

Westvleteren is zeker niet slecht maar ik vind het wel zwaar overrated. Ik heb veel betere bieren gedronken.
Big Fat 5 is er 1 van.
Probeer eens een St. Bernardus. Kost een fractie van de prijs, is overal te krijgen en is nagenoeg hetzelfde.

Edit:

Ik had even verder moeten lezen dan m'n neus lang is :bigsmile
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 31 Jul 2016, 12:02

Ik heb in ieder geval een voorraadje Westvleteren 12 (en 2 flesjes Westvleteren 8) via via aangeschaft. Ik vond het bier toch zeker indruk maken. Maar er is nog genoeg te proeven dus ik zal dit topic vaker doornemen.

Zitten er nog mensen op Untapdd? Handige app voor de bierfanaten.
0 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 31 Jul 2016, 12:03

Gisteren maar gewoon een Saison Dupont en Oude Kriek Boon :)

Vrijdag was het:
ÖÖ - Põhjala
Chaga Stout - Nogne O
Born To Brew Wild - Ghost Brewing
Magic #666 Black Mango IPA - Omnipollo
Saison Réserve - Nogne O
Uus Maailm - Põhjala
Sky Mountain Sour - To Ol/Buxton
Gose To Hollywood - To Ol
1 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 31 Jul 2016, 12:05

Peter87 schreef:Beste van Nederland is Big Fat 5 zeker! Topbier. Ik heb er een klein voorraadje van ingeslagen. En ik heb een vat besteld voor een forumlid die hem mee gaat nemen voor zijn tap.

Westvleteren is zeker niet slecht maar ik vind het wel zwaar overrated. Ik heb veel betere bieren gedronken.
Big Fat 5 is er 1 van.
Probeer eens een St. Bernardus. Kost een fractie van de prijs, is overal te krijgen en is nagenoeg hetzelfde.

Edit:

Ik had even verder moeten lezen dan m'n neus lang is :bigsmile

Big Fat 5 is toch wat anders dan W-Vleteren he :-) Je kan een double IPA moeilijk gaan vergelijken met een bruin trappist bier...
De vergelijking met St-Bernardus past dan wel weer.
3 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 31 Jul 2016, 23:16

Inderdaad niet 1 op 1 te vergelijken.
Maar er word vaak gezegd dat Westvleteren het beste bier van de wereld is. En in dat opzicht is big fat 5 ook gewoon een bier. En eentje die ik lekkerder vind dan Westvleteren.
Beetje hetzelfde als een glendronach met een Ardbeg vergelijken en dan de glendronach lekkerder vinden.
Eigenlijk zijn zr niet te vergelijken maar wel allebei whisky. Die in door een jury voor een of andere award in in dezelfde categorie zouden worden beoordeeld.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 01 Aug 2016, 10:34

Kijk al een tijdje rond maar die big fat 5, maar geen enkele Sluijter heeft hem in het assortiment :(.. Ik zal maar eens vragen of ze hem kunnen bestellen....

Misschien iemand een idee van een Sluijter met een goed bier assortiment, en als het even kan die big fat 5, in de omgeving van Woudenberg?
0 x
Afbeelding

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 01 Aug 2016, 11:00

PS.
Eergisteren een rochefort 8, lekker maar herinnerde mij hem wat zwaarder.... Misschien de 10 toch nog eens proberen.... Dan verschuift mijn smaak de laatste tijd aardig....
Gisteren Heen en Weer van brouwerij de Molen.. Gewoon een lekkere trippel met een mooie bitter, naar niets speciaal...

Overigens tijdje terug ook enkele stouts geprobeerd nav sommige reacties van stout liefhebbers hier...

- Jopen Extra Stout, bitter en droog teleurstelling
- Emelisse Espresso Stout.... :winner DAMN! Dat is een lekker bier! Bitter met een zoet die net genoeg is, koffie chocolade.... Heerlijk!
- Brouwerij de Molen Spanning en Sensatie.. Lekker, zoet, kruidig.... Heel goed te doen maar had net wat minder zoet gemogen van mij.... Maar desalniettemin een heerlijk bier.

Ik ga de komende tijd nog wat stouts proberen denk ik! Thnx voor de besmetting!
0 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 01 Aug 2016, 11:12

Afgelopen week en deze week zit ik aan het Texels bier...
ALLE varianten! :Proost

http://www.texels.nl/nl/bieren/
0 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 01 Aug 2016, 11:49

avdboom schreef:Kijk al een tijdje rond maar die big fat 5, maar geen enkele Sluijter heeft hem in het assortiment :(.. Ik zal maar eens vragen of ze hem kunnen bestellen....

Misschien iemand een idee van een Sluijter met een goed bier assortiment, en als het even kan die big fat 5, in de omgeving van Woudenberg?

defeatless schreef:Zat er al een tijdje dik in.

Zoals jullie weten werkt mijn broertje bij een Mitra.
Sinds 2014 wordt er gepushed om een franshise te worden. Vorig jaar werd er medegedeeld dat je of ging Franshisen of dicht ging. De laatste 24 hebben het dus een half jaar volgehouden. Dit waren dus de filialen waar geen enkele ondernemer heil in zag.

De Mitra waar mijn broertje in werkt heeft de nadruk op bieren, ze hebben er altijd ruim 400 staan en daarnaast hebben ze ook een breed assortiment wijnen. De rest is voor hun bijzaak en ze hebben dan dus ook niet veel keuze op de meest gangbare overige dranken.
Dit is een voordeel geworden omdat ze wel een eigen zaak hebben en een 'relatief' kleine afdracht hebben op de naamvoering. Daarbij mogen ze ook hun leveranciers uitkiezen.

Was dit niet de mitra in Woudenberg?!
0 x
Afbeelding

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 01 Aug 2016, 13:28

Nino schreef:
avdboom schreef:Kijk al een tijdje rond maar die big fat 5, maar geen enkele Sluijter heeft hem in het assortiment :(.. Ik zal maar eens vragen of ze hem kunnen bestellen....

Sinds 2014 wordt er gepushed om een franshise te worden. Vorig jaar werd er medegedeeld dat je of ging Franshisen of dicht ging. De laatste 24 hebben het dus een half jaar volgehouden. Dit waren dus de filialen waar geen enkele ondernemer heil in zag.

De Mitra waar mijn broertje in werkt heeft de nadruk op bieren, ze hebben er altijd ruim 400 staan en daarnaast hebben ze ook een breed assortiment wijnen. De rest is voor hun bijzaak en ze hebben dan dus ook niet veel keuze op de meest gangbare overige dranken.
Dit is een voordeel geworden omdat ze wel een eigen zaak hebben en een 'relatief' kleine afdracht hebben op de naamvoering. Daarbij mogen ze ook hun leveranciers uitkiezen.

ik dacht in Ede, iedere keer die verwarrende naam... Of...?
0 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 01 Aug 2016, 13:38

avdboom schreef:
Nino schreef:

ik dacht in Ede, iedere keer die verwarrende naam... Of...?

En defeatless komt uit Wageningen :P ja je moet wat over hebben voor een goed biertje :bigsmile
0 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”