Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Gueuze...heerlijk. Heb zelf een leuke collecie/voorraad. Boon, Hanssenss, 3 Fonteinen, Girardin, Cantillon en wat 37,5cl Vintage Mort Subite.
0 x
johan brugge schreef:Straks is je zoon een wijndrinker ipv een bierliefhebber en mag je ze zelf uitdrinken. Of lust hij helemaal geen geuze.
Geen probleem, gaat om het idee, de ervaring, het moment
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

JayDie schreef:johan brugge schreef:Straks is je zoon een wijndrinker ipv een bierliefhebber en mag je ze zelf uitdrinken. Of lust hij helemaal geen geuze.
En anders heeft hij toch ook nog whisky, als ik het me goed meen te herinneren..
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

JayDie schreef:WhiteMonkey schreef:- 4 x Oude Geuze Boon
Al bekend mee?
Jup degene voor wie de bieren bedoelt zijn (de wederhelft) kent de Boon. Het was zijn eerst geuze (in cafe de Bonte Koe in Leiden) en hij was meteen verliefd. Dus wel een veilige keuze

0 x
WhiteMonkey schreef:JayDie schreef:johan brugge schreef:Straks is je zoon een wijndrinker ipv een bierliefhebber en mag je ze zelf uitdrinken. Of lust hij helemaal geen geuze.
En anders heeft hij toch ook nog whisky, als ik het me goed meen te herinneren..
Klopt!
Afgelopen dagen zijn verschillende bieren de revue gepasseerd. Bv. Delirium Christmas (hoe toepasselijk) en Christoffel - dubbel gehopt. De laatste niet heel uitgesproken (fruitige neus en smaak, goed gehopt), de eerste vol van smaak, kruidig, drinkt voor 10% makkelijk weg!
0 x
Piet schreef:Paulus schreef:Afgelopen Zondag een Rasputin van de molen. Deze stout is gerijpt op Laphroaig/Caol Ila vaten. De peated geur en smaak komen goed tot zijn recht in deze stoutWel heftig spul
Heftig of smerig ?
Ik heb hem hier nog staan. Een tijd geleden "Hemel & Aarde" gedronken (Bruichladdich BA) en ik vind het los van heftig, echt smerig spulLijkt me ook niet geschikt voor inwendig gebruik. Mij is verteld dat deze echt "anders" is dus ik ga die maar een kans geven.... t.z.t.
De hemel en aarde heb ik (nog) niet geproefd, dus kan helaas geen vergelijking maken. En inderdaad heftig ipv smerig
0 x
Gisteren een Duchesse de Bourgogne gedronken, één van de weinige donkere bieren die ik lekker vind. Hij heeft een beetje het friszure van de Mort Subite Gueuze die ook op eikenhouten vaten is gerijpt.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Vandaag heb ik in de supermarkt vlakbij mijn huis een 'nieuwe' trappist gekocht. Mijn oog viel op een naam die ik daar nog niet eerder zag, nl. een Zundert. Ik had er nog nooit van gehoord dus, nieuwsgierig als ik ben, nam ik hem mee. Eens ik thuis was zag ik pas dat het een Nederlands bier was. Geen probleem. Ik heb een 'open mind'. Man man man, goh, jawadde. Wat een FLUTBIER zeg! Nooitvanzeleve koop ik dat nog opnieuw.
Achteraf besefte ik pas waarom ze dit bier in promotie verkopen. Ze raken het aan de straatstenen niet kwijt.
Achteraf besefte ik pas waarom ze dit bier in promotie verkopen. Ze raken het aan de straatstenen niet kwijt.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Yep, Zundert is de nieuwste Trapist, uit Nederland notabene. De volgende Trapist komt uit Amerika, er schijnt daar een bier bijna door 'de procedure' te zijn.
Ik heb van Zundert nog niks gedronken, maar hij staat ook niet hoog op mijn lijst.
Ik heb van Zundert nog niks gedronken, maar hij staat ook niet hoog op mijn lijst.
0 x
johan brugge schreef:Man man man, goh, jawadde. Wat een FLUTBIER zeg! Nooitvanzeleve koop ik dat nog opnieuw.
Haha, zo slecht vond ik hem niet. Ze raken het hier goed kwijt, eerste batch was in no-time uitverkocht. Heb je een flesje met of zonder trappistenlogo (denk zonder; uniek, nieuwe uitgaven komen met logo).
0 x
Gisteren bij Van Moll een Emelisse Rauchbier geprobeerd. Wat een raar bier! Stikdonker, ruikt naar gerookte ham (andere rook dan gerookte whisky) en zo smaakt het ook. Ik vond 'm niet lekker, maar Emelisse heeft ook een gerookte Geuze, die zal ik volgende keer eens proberen.
(Daarna nog een Laphraoig QC gedronken en nu zit ik aan de gerookte thee. Wat is dat toch dit weekend?)
(Daarna nog een Laphraoig QC gedronken en nu zit ik aan de gerookte thee. Wat is dat toch dit weekend?)
0 x
-Roy- schreef:Gisteren bij Van Moll een Emelisse Rauchbier geprobeerd. Wat een raar bier! Stikdonker, ruikt naar gerookte ham (andere rook dan gerookte whisky) en zo smaakt het ook. Ik vond 'm niet lekker, maar Emelisse heeft ook een gerookte Geuze, die zal ik volgende keer eens proberen.
Mmmmm, Rookbier. Heb 'm ook weleens gehad, vind 't een klassieker, heerlijk. Maar je moet er wel van houden, m'n vrouw vind't helemaal niks...Zelf gisteren de Emelisse IRS gehad, ook fantastisch.

0 x
Wat is dat trouwens met dat Laphraoig bier? Ze hadden het (volgens mij) niet bij Van Moll in Eindhoven en toen ik op het internet de brouwerij ging zoeken, kwam ik verschillende Laphraoig bieren tegen:
- Embasse Peated van Brouwerij de Dochter van de Korenaar;
- Jopen Laphraoig Barrel Aged;
- Stoute Gijt Barrel Aged Laphraoig/Eylandt van Brouwerij de Natte Gijt;
- Brouwerij De Molen (die ik aan het zoeken was) heeft bieren op diverse whisky vaten.
Nieuwe inkomstenbron voor distilleerderijen? Ik heb er nog niks goeds over gehoord, maar ik wil er toch wel een paar proberen.
- Embasse Peated van Brouwerij de Dochter van de Korenaar;
- Jopen Laphraoig Barrel Aged;
- Stoute Gijt Barrel Aged Laphraoig/Eylandt van Brouwerij de Natte Gijt;
- Brouwerij De Molen (die ik aan het zoeken was) heeft bieren op diverse whisky vaten.
Nieuwe inkomstenbron voor distilleerderijen? Ik heb er nog niks goeds over gehoord, maar ik wil er toch wel een paar proberen.
0 x
Gisteravond een fles Liefmans Fruitesse, uit de 'kerstopruiming' van de supermarkt.
Barrel aging is niet zo gek, dat doet bv. Rodenbach allang. Alleen gebruiken ze nu ook ex-Islay vaten, ook geen gek idee omdat er toch een hoop peat freaks zijn. Ook zie je dat ze experimenteren met Lapsang Souchong. En trouwens, het oerbier onder de rookbieren: Het Duitse Rauchbier uit Bamberg van Schlenkerla.
Barrel aging is niet zo gek, dat doet bv. Rodenbach allang. Alleen gebruiken ze nu ook ex-Islay vaten, ook geen gek idee omdat er toch een hoop peat freaks zijn. Ook zie je dat ze experimenteren met Lapsang Souchong. En trouwens, het oerbier onder de rookbieren: Het Duitse Rauchbier uit Bamberg van Schlenkerla.
0 x
Bier op 'gewone vaten' ken ik verschillende. Die Rodenbach is wel aardig, maar bijvoorbeeld bij de Duchesse de Bourgogne of de Mort Subite Gueuze is het echt héél geslaagd. Ook bij die hele dure La Trappe Quadruple Oak Aged beviel het prima, maar bier uit whisky vaten heb ik tot nu toe niet gedronken.
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”