Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Emelisse Blond, een I.P.A. met tonen van cocktailfruit, perzik, mango met een lekker bittere afdronk!
0 x
De Emelisse blond heb ik vd week ook op. Vond 'm echt top! Hou wel van de ipa's
0 x
Tristan schreef:De Emelisse blond heb ik vd week ook op. Vond 'm echt top! Hou wel van de ipa's
Idem!

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Tristan schreef:De Emelisse blond heb ik vd week ook op. Vond 'm echt top! Hou wel van de ipa's
De enige waar ik tot nu toe ervaring mee heb is de Brewdog Punk IPA, maar die beviel goed. Tips voor vergelijkbare IPA's zijn dan ook welkom!
0 x
totalatool schreef:Tristan schreef:De Emelisse blond heb ik vd week ook op. Vond 'm echt top! Hou wel van de ipa's
De enige waar ik tot nu toe ervaring mee heb is de Brewdog Punk IPA, maar die beviel goed. Tips voor vergelijkbare IPA's zijn dan ook welkom!
Flying Dog Raging Bitch, is eigenlijk een Imperial IPA, maar wat lekker is die. En goed verkrijgbaar.
Ook kan ik Sierra Nevada en Great Divide IPAs aanraden, Titan en Hercules bvb.
Vuur & Vlam van de Molen is ook goed.

0 x
Goh, wat kun je op het verkeerde been gezet worden en eigenlijk kwam ik er op dit forum pas achter dat die Emelisse Blond een IPA is, en een beste ook. Lekker gehopt met cascade hop, 1 van mijn favorieten, heerlijk. 

0 x
Eerder vanavond een Poperings Hommel bier en nu een Brugse Zot in het glas
Heerlijke biertjes vind ik dat
Heerlijke biertjes vind ik dat

0 x
Anderson Valley Hop Ottin' IPA, lekker frisse hop, grapefruit, resin. Erg OK 
Daarvoor een Anker Cuvee v/d Keizer 2005, woow

Daarvoor een Anker Cuvee v/d Keizer 2005, woow
0 x
Franziskaner Hefe-Weissbier
Heerlijke Duitse Weizen en zeer makkelijk te verkrijgen in de supermarkt. Echt die typische lekkere banaan aroma's die de Duitse tarwebieren zo typeren.
Zal ik maar wachten tot 2020 met mijn CvdK 2012?
Ik heb nog 2 of 3 grote flessen staan. Heb 'm vorig jaar 'vers' gehad en vond het bier toen wel wat zwaar, zoet en plakkerig, maar dat fikst 4-8 jaar liggen wel (hoop ik
).
Heerlijke Duitse Weizen en zeer makkelijk te verkrijgen in de supermarkt. Echt die typische lekkere banaan aroma's die de Duitse tarwebieren zo typeren.
Otje schreef:Daarvoor een Anker Cuvee v/d Keizer 2005, woow
Zal ik maar wachten tot 2020 met mijn CvdK 2012?

Ik heb nog 2 of 3 grote flessen staan. Heb 'm vorig jaar 'vers' gehad en vond het bier toen wel wat zwaar, zoet en plakkerig, maar dat fikst 4-8 jaar liggen wel (hoop ik
0 x
Otje schreef:Goh, wat kun je op het verkeerde been gezet worden en eigenlijk kwam ik er op dit forum pas achter dat die Emelisse Blond een IPA is, en een beste ook. Lekker gehopt met cascade hop, 1 van mijn favorieten, heerlijk.
Ik ook! Ik heb bijna de gehele Emelisse range gehad op deze na.. Triple IPA, Double IPA, Black IPA et cetera allemaal wel, nooit bij stilgestaan dat ze geen 'normale' IPA hadden, wat nu dus deze Blond blijkt te zijn. Wel een beetje een aparte naam dan aangezien 'Blond' nou niet meteen mijn aandacht trekt..
Wie de Punk IPA lekker vindt kan ik verder trouwens de rest van de BrewDog-range aanbevelen
5 A.M. Saint = Palm/de Konick op steroïden
Trashy Blonde & Dead Pony Club bijvoorbeeld zijn beiden flink gehopte frisse biertjes in de stijl van de Punk IPA. Moet wel eerlijk zeggen dat ik bij de Punk IPA echt een Wow!-ervaring had toentertijd die bij de rest ietwat uitbleef. Ik vind de Punk dan ook wel een van de beste IPA's op deze planeet.
0 x
Ik zat gisteravond aan een Omer. Traditional Blond. Vond het eerlijk gezegd niet super bijzonder. Fris, vol van smaak (niet waterig), licht bitter. Aangenaam. 8%
0 x
Gewoon een simpel pilsener van Hertog Jan, altijd lekker
Laatst Brand up van de tap, heerlijk.
Laatst Brand up van de tap, heerlijk.
0 x
Urthel Saisonnière Blond. Fuitig, metaalachtige hoppigheid (althans... ik denk dat die twee bij elkaar horen), lekker bitter. Yum! 

0 x
St. Bernardus Abt 12 van 10yo, fantastisch, totaal geen madeirisatie en lekker vol van smaak, super bewaarbier. 

0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”