Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Nederland heeft momenteel 165 brouwerijen, dus er valt hier nog een hoop te ontdekken voor je.
Je zou in ieder geval 'ns naar bieren van Jopen, Emelisse en De Molen kunnen uitkijken, dat zijn bekende namen hier (maar hun bieren zijn meestal wel wat experimenteler dan die van La Trappe, verwacht je aan bittere bieren met koffie in, of gerijpt op whiskyvaten, veel gebrande mout, aromatische hop, etc.). In Antwerpen zou je bij café Gollem wel wat Nederlands bier moeten kunnen vinden, in Leuven is het moeilijk, al geloof ik dat ze er bij Museum-M wel 'n beetje mee bezig zijn (werkt den David daar nog?). En ach, een tripje naar Amsterdam is ook geen straf natuurlijk...
0 x
-
BeerBrothers
- Actief lid

Met de zomer in aantocht (nu toch eindelijk wel) heb ik een heerlijke Hefeweizen mogen drinken. Wel weer hoppig, maar echt een heerlijk biertje. Was Tap X Meine Sommer Weisse (editie 2013), Schneider Weisse. Natuurlijk weer een verhaaltje uitgwerkt op mijn site: http://www.bierchat.nl/website/proeven
0 x
Plaas schreef:Nederland heeft momenteel 165 brouwerijen, dus er valt hier nog een hoop te ontdekken voor je.Je zou in ieder geval 'ns naar bieren van Jopen, Emelisse en De Molen kunnen uitkijken, dat zijn bekende namen hier (maar hun bieren zijn meestal wel wat experimenteler dan die van La Trappe, verwacht je aan bittere bieren met koffie in, of gerijpt op whiskyvaten, veel gebrande mout, aromatische hop, etc.). In Antwerpen zou je bij café Gollem wel wat Nederlands bier moeten kunnen vinden, in Leuven is het moeilijk, al geloof ik dat ze er bij Museum-M wel 'n beetje mee bezig zijn (werkt den David daar nog?). En ach, een tripje naar Amsterdam is ook geen straf natuurlijk...
Daar zal ik zeker eens naar op zoek gaan! Bedankt voor de tips. Ik zal me zeker informeren bij David in M-Café.
Experimentele bieren zijn altijd wel leuk. Maar ik ben nog jong, dus nog tijd genoeg om bieren (én whiskies natuurlijk) te ontdekken.
0 x
Gisteravond na het sporten nog een Sol met een citroentje gehad, erg lekker nu het wat warmer is 

0 x
Nu een Gulpener. Toch wel het lekkerste gewone bier van Nederland in mijn ogen 

0 x
Probeer eens een Brand UP als je die in de supermarkt ziet staan, ongeveer 85 ct per flesje.
Benadert qua smaak en hoppigheid wél een échte pilsener
Al heb je wel gelijk dat Gulpener het wint van alle doorsnee supermarkt 'pilsen'
Benadert qua smaak en hoppigheid wél een échte pilsener
Al heb je wel gelijk dat Gulpener het wint van alle doorsnee supermarkt 'pilsen'
0 x
Heb lang geleden wel eens een Brand Urtyp gehad en deze is later weer UP geworden lees ik op internet. Zal hem weer eens proberen, Brand is ook altijd goed te drinken 

0 x
Als je het label goed bekijkt staat ergens ook wel Urtyp Pilsener; UP zal wel beter bekken 
Van Gulpener is met dit weer de Korenwolf trouwens ook erg lekker. Goed Hollands alternatief op Hoegaarden
Van Gulpener is met dit weer de Korenwolf trouwens ook erg lekker. Goed Hollands alternatief op Hoegaarden
0 x
Westmalle Tripel Trappist. T.H.T. januari 2013; was nog goed te pruimen
Daarnaast bij Drankenhandel Lamers in Haps wat biertjes aangeschaft, oa. "Bloed, Zweet & Tranen" (Smoked Stout) en "Vuur & Vlam" (India Pale Ale - IPA).
Daarnaast bij Drankenhandel Lamers in Haps wat biertjes aangeschaft, oa. "Bloed, Zweet & Tranen" (Smoked Stout) en "Vuur & Vlam" (India Pale Ale - IPA).
0 x
De nieuwste expressie van Palm: Hop Select. Aangename bitterheid, frisse fruitigheid, maar korte afdronk.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Tiger in Maleisië, Bintang in Indonesië. Ach, het is pils. 
0 x
Ik heb een flesje Jopen Extra Stout klaar staan voor vanavond. Stout is echt een van mijn favoriete biersoorten!
Frank
Frank
0 x
Werd gisteren blij verrast door de smaak van een Rodenbach. Fris-zurig, lekker! Deed me ook iets aan kriek denken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rodenbach_(bier)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rodenbach_(bier)
0 x
Jopen extra stout en daarna de Emelisse bunnahabhain barrel aged.
Leuk avondje donkere bieren.
Leuk avondje donkere bieren.
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”