Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
-
BeerBrothers
- Actief lid

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
super informatie! Bij de Mitra verkopen ze vuur&vlam van de molen. Een van de lekkerste IPAs die ik ken. Flying Dog heb ik veel over gelezen en zal ik dan weer eens gaan kopen. Daarnaast is Grateful Deaf Black van Jopen echt super lekker! Maar die is moeilijk verkrijgbaar in Nederland.
0 x
JayDie schreef:Thanks voor je info, Jorrit!
Graag gedaan
BeerBrothers schreef:super informatie! Bij de Mitra verkopen ze vuur&vlam van de molen. Een van de lekkerste IPAs die ik ken. Flying Dog heb ik veel over gelezen en zal ik dan weer eens gaan kopen. Daarnaast is Grateful Deaf Black van Jopen echt super lekker! Maar die is moeilijk verkrijgbaar in Nederland.
Vuur & Vlam is inderdaad lekker. Als je de Grateful Deaf lekker vindt, moet je zeker eens de Libertine Black Ale van BrewDog proberen, of de Black IPA van Emelisse. Er zijn er zeker wel meer, maar deze zijn vrij makkelijk verkrijgbaar

Van Flying Dog kan ik de Gonzo Imperial Porter en de Raging Bitch aanraden. Ook is de In de Wildeman Farmhouse IPA erg lekker, al is dit niet een echte IPA maar eerder een saison, beetje boerenstal-IPA dus.

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Ik heb me eerder vanavond een Brewdog Punk IPA en een Gouden Carolus Cuvee van de Keizer blauw 2012 laten aanpraten.
Eens zien waar ik straks zin in krijg. Nu eerst een Orval.
Eens zien waar ik straks zin in krijg. Nu eerst een Orval.
0 x
totalatool schreef:Gouden Carolus Cuvee van de Keizer blauw 2012
Deze viel me echt tegen, intens zoet. Echt een bier waar je zin in moet hebben.. Heb nog 3 flessen staan maar die ga ik de komende jaren niet nuttigen denk ik, hopelijk vlakt de boel dan wat af.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

totalatool schreef:Gouden Carolus Cuvee van de Keizer blauw 2012
Ik bedoelde dus 2013.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Nadat een Pauwel Kwak me vrijdagavond ineens tegenviel, heb ik gisteravond eens die Brewdog Punk IPA geprobeerd. Verdorie zeg, dat was een aangename verrassing! Duidelijk een biertje dat ik vaker in huis wil hebben.
0 x
-
BeerBrothers
- Actief lid

Ik had afgelopen zaterdag een Samichlaus Classic (Schloss Eggenberg, Oostenrijk) staan. Ik had hem al enkele maanden in de kast, maar nu was het moment. Met 14% alcohol geen jongen om snel op te drinken.. Hmm was toch niet helemaal wat ik gehoopt had! Veel Port invloeden en waarschijnlijk heerlijk bij kazen. Snel uitwerken op mijn site 
0 x
-
Scotch1979
- Actief lid

Yowkes,
ik las op de site van brouwerij de molen dat de flessen nog gerust 25 jaar kunnen liggen, klopt dit of zijn deze direct 'drinkbaar' of laat je ze beter nog een aantal maanden liggen. Zijn er trouwens nog meer brouwerijen die experimenteren met de term 'whisky'
alvast bedankt
ik las op de site van brouwerij de molen dat de flessen nog gerust 25 jaar kunnen liggen, klopt dit of zijn deze direct 'drinkbaar' of laat je ze beter nog een aantal maanden liggen. Zijn er trouwens nog meer brouwerijen die experimenteren met de term 'whisky'
alvast bedankt
0 x
Scotch1979 schreef:ik las op de site van brouwerij de molen dat de flessen nog gerust 25 jaar kunnen liggen, klopt dit of zijn deze direct 'drinkbaar' of laat je ze beter nog een aantal maanden liggen. Zijn er trouwens nog meer brouwerijen die experimenteren met de term 'whisky'
Niet alle bieren van De Molen zijn 25 jaar houdbaar, de houdbaarheid staat wel op het etiket vermeld. Er wordt ook geen t.h.t. vermeld, maar een bottelingsdatum. De Vuur&Vlam bijvoorbeeld drink je beter meteen, een Hel&Verdoemenis (25 jaar houdbaar) is ook vers prima te drinken. Wél neemt dit type bieren toe in complexiteit met een paar jaar, maar daar hoef je echt geen 25 jaar op te wachten. Ik zou zeggen, proef vers, kun je altijd nog bepalen of je er een paar gaat opleggen.
De Molen heeft een groot aantal bieren die op whisk(e)y vaten heeft gelegen, dit is zeker niet uniek in de bierwereld; denk aan Emelisse of Flying Dog die ook Barrel Aged bieren hebben.
Groet,
Jorrit
Ik zou trouwens flessen met kroonkurk niet neerleggen, dit vanwege het mogelijke oxideren van de dop.
0 x
Gisteravond tijdens Game of Thrones en wat episodes van The Big Bang Theory een half litertje Carlsberg.

0 x
Jorrit schreef:
Ik zou trouwens flessen met kroonkurk niet neerleggen, dit vanwege het mogelijke oxideren van de dop.
Inderdaad, die flessen moeten staan. Bij een echte kurk is liggen wel aanbevolen, de druk van het bier houdt de zuurstof die via de kurk binnenkomt dan buiten. Bier heeft geen zuurstof nodig, integendeel, dat leidt meestal tot een vervelende smaakontwikkeling (van papier tot roest).
0 x
ben zelf nog altijd dol op een goed glas Korenwolf wit bier, Leffe blond, La chouffe en La Trappe Quadrupel
alle 4 staan dan ook geregeld in mijn koelkast, al smaakt een standaard Herog Jan me ook altijd prima
alle 4 staan dan ook geregeld in mijn koelkast, al smaakt een standaard Herog Jan me ook altijd prima
0 x
Zit nu aan een Straffe Hendrik, naast deze ook een aantal andere biertjes uit Brugge meegenomen 
0 x
Altijd in voorraad wegens erg lekker: St Bernardus abt (12), Rochefort 10, La trappe tripel en quadrupel en enkele grote flessen Chimay Grande Réserve (blauw) uit verschillende jaartallen. Verder Tripel Karmeliet, Bourgogne de Flandre, Geuze Boon Marriage Parfait en dan ten slotte een lokaal biertje: Wit goud van Hof ten Dormaal (erg interessante brouwerij).
Onlangs van speciallekes gedronken: Oude Geuze Boon Vat 44, Pannepot, Boerinneke, Zeezuiper en La Trappe Quadrupel oak aged (batch 13).
Vaak ga ik in Leuven ook eens nieuwe biertjes proeven in M-café. Altijd veel goeie uitleg en interessante ontdekkingen te doen!
Ik ben als Belg erg fier op onze heerlijke bieren, al moet ik zeggen dat ik ook erg onder de indruk ben van La Trappe. Laatst op bezoek geweest daar. Erg de moeite!
Onlangs van speciallekes gedronken: Oude Geuze Boon Vat 44, Pannepot, Boerinneke, Zeezuiper en La Trappe Quadrupel oak aged (batch 13).
Vaak ga ik in Leuven ook eens nieuwe biertjes proeven in M-café. Altijd veel goeie uitleg en interessante ontdekkingen te doen!
Ik ben als Belg erg fier op onze heerlijke bieren, al moet ik zeggen dat ik ook erg onder de indruk ben van La Trappe. Laatst op bezoek geweest daar. Erg de moeite!
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”