Dat zullen er vast weinig ontkennen. Belgen zijn veel meer Bourgondiër dan de Calvinistische Hollanders.nigel_tufnel schreef:Maar volgens mij is het wel een feit dat hier een grotere biercultuur is..
Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
- Reichenbach
- Moderator

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Dit begrijp ik ook niet zo goed? 
De flesjes van Jupiler bestaan in verschillende formaten.
Ja inderdaad. Net zoals de blikken in formaat 33cl en 50cl bestaan, kan je ook de gewone maat van flesjes 25cl of die voor de grotere dorst van 33cl nemen.

De flesjes van Jupiler bestaan in verschillende formaten.
Ja inderdaad. Net zoals de blikken in formaat 33cl en 50cl bestaan, kan je ook de gewone maat van flesjes 25cl of die voor de grotere dorst van 33cl nemen.
Laatst gewijzigd door Bram84 op 02 Aug 2017, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Niet bij de Albert Heijn; 24x25 cl voor € 14,49. Maar doe geen moeite; ook in 33 cl ben ik er geen liefhebber van. En bier uit blik ook liever niet.Bram84 schreef:Reichenbach schreef:Van 25 cl; twee slokken.Bram84 schreef:Help me even.. wat bedoel je met een zuinig flesje?
Op die manier... ok. Je kan ze ook krijgen in 33cl flesjes.
1 x
Ik krijg vooral enorme dorst van dit gesprekje...
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Het is vakantie; pak ik nog een Gonzo Imperial Porter om in stijl te blijven 

0 x
Heb me een Tumulus (Nera) uitgeschonken. Kaasje erbij... half uurtje zoet mee. Santé!
1 x
nigel_tufnel schreef:Het blijft uiteraard een kwestie van smaak net zoals met whisky.
Maar volgens mij is het wel een feit dat hier een grotere biercultuur is.
Ik woon bijvoorbeeld in een dorpje, maar heb vlakbij een café waar ik kan kiezen tussen 100 verschillende bieren.
Daarvoor hoef ik niet naar een stad. gewoon 3 km fietsen. Ik denk niet dat dit standaard is in Nederland.
Het klopt dat er in Nederland een grotere verscheidenheid is maar ik had het dan ook over de "standaard" makkelijk verkrijgbare bieren.
De brouwerijen die je noemt zijn ook echt top.
Maar zijn ten eerste niet "standaard" en overal te verkrijgen. En de prijs is er ook naar...
Als je dan toch wil vergelijken.
Dat is ook niet waar. Het is in België wat meer "mainstream" en het is daar al veel langer aan de gang. Maar bier is hier de laatste jaren echt groot geworden.
Ik heb hier op loopafstand (en dan bedoel ik 500m tot 2km) 5 cafés met honderden internationale bieren, tig restaurant met een goede tot geweldige bierkaart, 1 Bierwinkel met een assortiment van 600+ topbieren en een aantal winkels en cafés met kleiner maar toch goed aanbod. En dan is Alkmaar een stad die je qua grootte enzo kunt vergelijken met bijvoorbeeld Sint Niklaas.
Op en rond kleinere dorpen zijn ook heel veel "biercafes" met een goed assortiment.
De bieren van Jopen zijn hier ook gewoon heel makkelijk en standaard te verkrijgen.
Nou ben ik toevallig persoonlijk geen fan van trappisten bieren dus dan valt er voor België al een hele berg bier voor mij af. Niet dat het slecht of vies is. Ik heb gewoon liever een ipa of een stout.
Maar zoals ik al zei zijn de Jupilers en Heinekens voor mij allemaal dezelfde categorie en allemaal zelfde niveau.
De 25cl flesjes van Jupiler vind ik dan wel weer top.
Liever een klein ijskoud flesje in mijn hand dan een grote fles waar de laatste paar slokken lauw van zijn.
Ik drink wel een paar flesjes meer op.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
johan brugge
- Forum goeroe

Deze keer is het een Artevelde Grand Cru 7.3 %. Niet de beste Grand Cru, maar hiermee is die Heineken toch snel weer vergeten. En hij is beter dan een La Trappe en een Zundert.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Deze week zijn veel blond bieren bij de AH in de aanbieding, so blond it is!!
0 x
Reichenbach schreef:Dat zullen er vast weinig ontkennen. Belgen zijn veel meer Bourgondiër dan de Calvinistische Hollanders.nigel_tufnel schreef:Maar volgens mij is het wel een feit dat hier een grotere biercultuur is..
Helemaal mee eens, maar dat is ook niet altijd goed.
Ik als Nederlander hanteer, moet ik rijden dan drink ik niet, terwijl ik hier in België juist zie dat men wel eerder met drank op achter het stuur kruipt.
Je kan ook té bourgondisch zijn.
En omdat ik dorst heb gekregen van al het lezen in deze topic neem ik een Omer.
Santé, op mijn dochters verjaardag. (vandaag 1 jaar)
1 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Sylvester schreef:Reichenbach schreef:Dat zullen er vast weinig ontkennen. Belgen zijn veel meer Bourgondiër dan de Calvinistische Hollanders.nigel_tufnel schreef:Maar volgens mij is het wel een feit dat hier een grotere biercultuur is..
Helemaal mee eens, maar dat is ook niet altijd goed.
Ik als Nederlander hanteer, moet ik rijden dan drink ik niet, terwijl ik hier in België juist zie dat men wel eerder met drank op achter het stuur kruipt.
Je kan ook té bourgondisch zijn.
En omdat ik dorst heb gekregen van al het lezen in deze topic neem ik een Omer.
Santé, op mijn dochters verjaardag. (vandaag 1 jaar)
Gefeliciteerd!
Vanaf nu gaat het hard, voor je het weet staan er jongens voor je deur.
Ik dronk vanavond tijdens Ajax - Nice een lekkere Life's a Beach van Jopen.
https://www.ratebeer.com/beer/b/279435/
Gezien het wedstrijdverloop had Life's a Bitch toepasselijker geweest.

2 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Ik ga trouwens geen kant kiezen in de discussie NL-BE.
Pils drink ik in principe niet zo graag meer, dus daar maakt het me echt niet uit of Jupiler beter is of dat Heineken dat is.
Voor quads en trippels moet je gewoon bij de Belgen zijn.
Westvleteren, Chimay en Rochefort zijn hemels. Laatst trouwens een Duvel Tripel Hop Citra op en die viel ook erg in de smaak.
Maar verder vind ik Belgisch bier toch veelal op elkaar lijken. Het is ook niet voor niets een biercategorie op zich.
Voor variatie moet je toch echt in Nederland zijn. Zoveel mooie kleine initiatieven. En geweldige IPA, waarvan Jopen Hop Zij Met Ons op dit moment een van mijn favorieten is.
Pils drink ik in principe niet zo graag meer, dus daar maakt het me echt niet uit of Jupiler beter is of dat Heineken dat is.
Voor quads en trippels moet je gewoon bij de Belgen zijn.
Westvleteren, Chimay en Rochefort zijn hemels. Laatst trouwens een Duvel Tripel Hop Citra op en die viel ook erg in de smaak.
Maar verder vind ik Belgisch bier toch veelal op elkaar lijken. Het is ook niet voor niets een biercategorie op zich.
Voor variatie moet je toch echt in Nederland zijn. Zoveel mooie kleine initiatieven. En geweldige IPA, waarvan Jopen Hop Zij Met Ons op dit moment een van mijn favorieten is.
1 x
- avdboom
- Top bijdrager

Gisteren een Dochter van de Korenaar gepakt , de naam was Belle-Fleur. Best een lekker ding en voor herhaling vatbaar!
Gewoon een lekkere zoet frisse IPA (naargelang die iets opwarmde werd die zoeter op de achtergrond).
Gewoon een lekkere zoet frisse IPA (naargelang die iets opwarmde werd die zoeter op de achtergrond).
1 x
Weer een heerlijke van het uiltje.
Sir turnaround! En wat een aparte ook, American Black Ale... zo donker als koffie, maar stiekem gewoon een fruitig en hoppy ipaatje
mind games!
Sir turnaround! En wat een aparte ook, American Black Ale... zo donker als koffie, maar stiekem gewoon een fruitig en hoppy ipaatje
mind games!
2 x
The Big Fat 5 Double IPA van Het Uiltje. IPAbeescht!
2 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”