Gin

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Gin

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 26 Feb 2016, 10:46

avdboom schreef:Ik heb gisteren om het eens te proberen een blikje Bombay dry Gin op, met ijs en wat limoen. Ik moet zeggen... ik vond het mierenzoet :o . Wel vond ik wat ik vermoed dat de Gin deed aangenaam. Maar ik moest echt wachten tot de helft van het ijs gesmolten was voordat ik het drinkbaar vond...

Ik vermoed dat de Tonic mierenzoet was, want Gin lijkt mij niet zoet te zijn? Hoe is dat met de "betere" Tonic's van bijv. Fever Tree? Evt. verschillende varianten? Zijn die ook zo mieren zoet? Is Gin met koolzuurhoudend water en limoen alleen ook te hachelen en het proberen waard?

Ik bekijk het als alternatief voor warme zomerdagen die verfrissend is. Ik dacht dan aan de Bruichladdich Gin, die schijnt zelfs puur beste te nassen te zijn.... Wil ook nog Whisky met Ginger Ale proberen, ook daar gaat de vraag van het zoete weer op....

Je moet wel de juiste tonic bij de juiste Gin gebruiken.
ik verwacht dat de kantenklare gin-tonic niet een goed refentie is voor het drankje.

back on topic.

in de zomer vind ik Gin/Tonic heerlijk.
in de tuin genietend van het weer is het een subliem drankje :duimop
1 x

wgwhisky1000
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor wgwhisky1000 » 26 Feb 2016, 12:56

Jonadawi schreef:
avdboom schreef:Ik heb gisteren om het eens te proberen een blikje Bombay dry Gin op, met ijs en wat limoen. Ik moet zeggen... ik vond het mierenzoet :o . Wel vond ik wat ik vermoed dat de Gin deed aangenaam. Maar ik moest echt wachten tot de helft van het ijs gesmolten was voordat ik het drinkbaar vond...

Ik vermoed dat de Tonic mierenzoet was, want Gin lijkt mij niet zoet te zijn? Hoe is dat met de "betere" Tonic's van bijv. Fever Tree? Evt. verschillende varianten? Zijn die ook zo mieren zoet? Is Gin met koolzuurhoudend water en limoen alleen ook te hachelen en het proberen waard?

Ik bekijk het als alternatief voor warme zomerdagen die verfrissend is. Ik dacht dan aan de Bruichladdich Gin, die schijnt zelfs puur beste te nassen te zijn.... Wil ook nog Whisky met Ginger Ale proberen, ook daar gaat de vraag van het zoete weer op....

Je moet wel de juiste tonic bij de juiste Gin gebruiken.
ik verwacht dat de kantenklare gin-tonic niet een goed refentie is voor het drankje.

back on topic.

in de zomer vind ik Gin/Tonic heerlijk.
in de tuin genietend van het weer is het een subliem drankje :duimop

De tonic van Fever-Tree bevat overigens 18 gram suiker per flesje van 200 ml, dat is bijna vier suikerklontjes (http://www.fever-tree.com/tonic-water#ingredients). Dus die zoetheid krijg je ook wanneer je een 'premium' tonic gebruikt.
0 x

jwst1979
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jwst1979 » 12 Mei 2017, 00:07

Hendriks met fever en slice komkommer, erg lkkr met warm weer
0 x

fgoijers
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor fgoijers » 02 Jun 2017, 09:38

Ik heb laatst Gin gehaald bij Van Kleef in Den Haag. Normaal gesproken drink ik Bombay.. maar deze is echt een aanrader
0 x

Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”