Discussie over Richtlijn voor en gebruik van Vraag en Aanbod

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.

Moderator: AquaVitae

Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Discussie over Richtlijn voor en gebruik van Vraag en Aanbod

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Feb 2022, 23:00

Dat meneer stommetje speelt was mij niet bekend. Inderdaad, niet echt netjes. Ik zeg ook niet dat Glazer3 de schoonheidsprijs verdient, maar er zit nog een heel spectrum tussen dat en de term oplichter. Dat het niet door weer meer regeltjes, met als dieptepunt een foto van je fles verplichten, gereguleerd hoeft te worden lijkt mij glashelder; Glazer3 heeft zich waarschijnlijk bij het gros van dit forum neergezet als iemand waar de meeste mensen geen fles willen kopen. Case closed.

Overigens ben ik altijd voorstander geweest om het hele handels platform hier dicht te gooien. Leuk, de naïeve gedachte dat het van liefhebbers voor liefhebbers tegen matsprijsjes gaat, maar dat geloof je zelf toch niet? Niemand gaat hier een fles die € 250 waard is verpatsen voor de helft.
Overigens maakt het mij niets uit wat er aan regeltjes bijkomt want ik verkoop hier toch niks. Wat ik jammer vindt aan het aanbod forum is dat er nu een politieagent als enige in kan grijpen en dat wij, als ‘gewone’ forumleden, niks meer kunnen posten als reply in aanbod topic. Oké, dat sloeg wel eens door, maar dat had ook een zelfregulerend karakter en, ook niet onbelangrijk, bijzonder levendige discussies.

PS; is die knipoog achter elke scherp bedoelde opmerking om ‘m weer wat af te zwakken? Zie t nogal vaak voorbij komen in je posts in dit topic. ;)
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 14 Feb 2022, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 14 Feb 2022, 08:45

Let’s agree to disagree ;)
0 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 14 Feb 2022, 12:53

Oogadal schreef:Niemand gaat hier een fles die € 250 waard is verpatsen voor de helft.

Spreek voor jezelf.
De flessen die ik hier heb verkocht zijn allemaal weggegaan voor de prijs die ik er zelf voor betaald had.
Ik ben misschien naïef, of in ieder geval niet zakelijk, maar ik ga er nog steeds van uit dat hier in hoofdzaak mede-liefhebbers rondstruinen en van/aan hen hoef ik geen Euro te 'verdienen'.
Toegegeven, tot nu toe hier geen flessen aangeboden die in de prijsklasse vallen waar deze hele (oneindige) discussie over is begonnen of waar de kopers vervolgens wél financieel gewin uit konden halen maar toch.
6 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 14 Feb 2022, 17:04

Oké, ik spreek voor mezelf. Ik reageer wel eens op vraag van anderen die een flesje zoeken en dat gaat veelal tegen mijn aankoopprijs. Ligt er alleen wel aan wie ‘m vraagt, ik heb er niet heel veel behoefte aan dat m’n flesjes zo Catawiki opgaan, dat kan ik zelf ook wel. (Is gebeurt in het verleden (bij een mede forummer) en dat vind ik eigenlijk nog veel kwalijker als de praktijken van Glazer3. Liever trek ik een range open (rum - PC of Littlemill bijvoorbeeld) zodat ik ook weet dat mijn samples tegen aankooprijs of in ieder geval sympathieke prijs ook daar terecht komen waar ik vind dat ze terecht moeten komen.
De categorie van fles deze fles in deze discussie hoort hier in aanbod helemaal niet thuis (ik spreek voor mezelf) omdat dit met liefhebberij niet heel veel te maken heeft; dit zijn flessen die als investering worden gekocht.
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”