Discussie over Richtlijn voor en gebruik van Vraag en Aanbod

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
Piet
Moderator
Moderator

Discussie over Richtlijn voor en gebruik van Vraag en Aanbod

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Apr 2013, 19:08

Omdat er de laatste tijd een behoorlijke groei in vraag en aanbod is en op- en aanmerkingen daarover, bij deze.

Als je vindt dat het anders moet of kan of suggesties hebt over wat dan ook m.b.t. deze rubriek dan die graag hier voeren.

Algemene zaken betreffende deze aanpak graag niet in een specifiek vraag of aanbod bericht plaatsen.

Zie hier de huidige Richtlijn voor gebruik van Vraag en Aanbod. Ook hierover kan hier gediscussieerd worden.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Discussie over Richtlijn voor en gebruik van Vraag en Aa

Ongelezen berichtdoor totalatool » 15 Apr 2013, 20:01

Is het niet zo dat het gros van die discussies gaat over te hoge vraagprijzen? Zoals Matti al ergens aangaf zojuist, we zijn hier niet gek en weten waar we de marktwaarde kunnen achterhalen. Zolang een vraagprijs daar redelijk mee in lijn is, hoor je niemand klagen volgens mij.
Edit: persoonlijk heb ik er weinig moeite mee als iemand zich hier aanmeldt om een fles aan te bieden.
0 x
Afbeelding

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 15 Apr 2013, 20:20

Ik heb er ook geen moeite mee :D zoals mijn voorganger ook al aangeeft is 99.9procent op de hoogte van de soms abnormale markt prijzen. En kan je zelf beslissen of je iets koopt of niet :lekker

:Slainte
0 x
Afbeelding

EdwinWalker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 15 Apr 2013, 21:16

Ik vind het altijd wel mooi om wat flessen voorbij te zien komen.
Ga ik toch vaak even uitzoeken wat het is, wat het kost enz.

En als ik zie dat het te duur is, of niets voor me is... tja dan ben ik het alweer vergeten.
Prima zoals het gaat volgens mij. :duimop

Mvg, Edwin
0 x

Peatbeater
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Peatbeater » 16 Apr 2013, 08:27

Vraagtekens genoeg bij sommige prijzen. :shock:

Zou het kunnen dat sommigen hun eigen handel wil beschermen en nieuwkomers wil afschrikken :zwijg en hierdoor meer op het aanbieden reageren ipv de prijs.

Gr.
Erik
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Apr 2013, 19:01

Nou, ik verberg me echt niet, hoor! Maar af en toe lijkt het hier, op dit zeer informatieve forum, wel op een vrijhandelsplaats voor whiskyhandelaren ;) Waarschijnlijk gaan er nu vele aanbieders me bestoken met antwoorden, die 100% tegenovergesteld zijn met mijn opvattingen. Kom maar, ik ben niet bang. Maar nog even één ding, een flesje verkopen, zo onder elkaar, no problems, maar de laatste tijd zijn er verkopers, die waslijsten met whisky's aanbieden en daar heb ik best wel 'n beetje moeite mee. Dan verwordt dit forum tot een soort vrijhandelszone. Ik koop m'n whisky's 't liefst in winkels, waar ik de mensen, die daar werken al geruime tijd ken en op die manier iets opbouw. Vertrouwen tussen gelijkgestemden -in dit geval dus WHISKY aficionado's - mondt vrij vaak uit in vriendschap én veel kennis, soms zelfs héél veel kennis.

En ik geef eerlijk toe, ik ben zelf ook een handelaar, maar niet tot het uiterste(alhoewel, als ik dit nu zo schrijf?). Whisky heeft natuurlijk iets meer dan menig andere hobby! Dat bedoel ik zeker niet denigrerend, maar whisky heeft iets, ietsjes meer als, als.....iets kostbaars. Iets wat je ontzettend kunt koesteren, of er verschrikkelijk om kunt :Cry
Maar het kostbare vocht ontspant je, je geniet en neemt na een poosje er nog een en ....

Ik hoop oprecht, dat ik niemand voor het hoofd heb gestoten! Mocht dit wel zo zijn, sorry, maar da's echt niet de opzet geweest. Ik heb dit rustig verteld, zonder ook maar enige agressie. Dat hoort namelijk totaal niet bij whisky! Daar hoort alleen maar rust, plezier en meer whisky bij.

René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 16 Apr 2013, 19:21

Ik snap je sentiment erg goed René, en ben het er in grote lijnen ook mee eens. Maar (die kon je voelen aankomen ;)), ik vind ook dat het aanbieden van dergelijke flessen via dit forum (waar we met zijn allen een oogje in het zeil kunnen houden zodat onze whiskylievende medemens niet ongewild het schip in gaat) preferabel is boven nog algemenere sites als eBay-achtigen en whiskyveilingen. Op die sites heb je helemaal geen kans dat je een relatie met iemand opbouwt omdat je de persoon nooit zal spreken, hier is de kans er tenminste nog :)

En whisky is tegenwoordig, of je het nu leuk vind of niet, handel en investerings-waardig. Gelukkig komt aan dergelijke bubbels altijd weer een knallend einde en dan kunnen we als harde whisky-kern weer lekker onder ons zijn terwijl de investeerders uithuilen boven hun Schultenbräu ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 16 Apr 2013, 19:33

Van mij mag het ook, maar als het me te gortig wordt ga ik me niet inhouden. Dat heb ik dus 1 x moeten doen tot nu.
Woekerprijzen, daar ga ik van kokhalzen. Alles anders, wat normaal inspelen is op vraag en aanbod, mag voor mij. Zo herinner ik bv dat ik al een Port Ellen mooi heb kunnen overnemen hier, en straks ook nog wat Ardbeg en zo. En ik ben hier al een tweetal flesjes kwijt geraakt om het geld aan andere whisky te slijten... das misschien wel een nobel doel natuurlijk ;)
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 16 Apr 2013, 23:22

I_SPEY schreef:Nou, ik verberg me echt niet, hoor! Maar af en toe lijkt het hier, op dit zeer informatieve forum, wel op een vrijhandelsplaats voor whiskyhandelaren ;) Waarschijnlijk gaan er nu vele aanbieders me bestoken met antwoorden, die 100% tegenovergesteld zijn met mijn opvattingen. Kom maar, ik ben niet bang. Maar nog even één ding, een flesje verkopen, zo onder elkaar, no problems, maar de laatste tijd zijn er verkopers, die waslijsten met whisky's aanbieden en daar heb ik best wel 'n beetje moeite mee. Dan verwordt dit forum tot een soort vrijhandelszone.

+ 1 :hoera

I_SPEY schreef:Ik heb dit rustig verteld, zonder ook maar enige agressie.

Haha, dat is al wel anders geweest, hè? :lol:
Nog een geluk dat je het niet in het Engels moet uitleggen. Kwestie van een taalbarrière te vermijden. ;)
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 17 Apr 2013, 09:00

johan brugge schreef:Nog een geluk dat je het niet in het Engels moet uitleggen. Kwestie van een taalbarrière te vermijden. ;)

Nou, ik kan me anders in het engels best goed uitdrukken, hoor ;)

:bigsmile
0 x
Afbeelding

Peatbeater
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Peatbeater » 24 Apr 2013, 16:48

All,

Mag ik opmerken dat ik de felheid in de discussies niet terugzie in dit topic.
Opvallend?

gr.

Erik
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 24 Apr 2013, 18:53

Peatbeater schreef:All,

Opvallend?

gr.

Erik

Moet er dan - volgens jou, als ik het goed begrijp ;) - een felle strijd losbranden ten einde het amusement op het forum(of dit topic, zoals jij opmerkt) te verhogen? :Scratch
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 24 Apr 2013, 19:04

Opvallend?

gr.

Erik

Dat hoeft toch niet? Je kan toch iets op een normale manier zeggen, zonder felle reacties uit te lokken? Tenzij je bewust wil provoceren, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Of wel?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Apr 2013, 19:05

Opvallend?

Dat was ook een van de reden dit onderwerp te openen. Er werd ietsje té fel cq onbezonnen gereageerd in onderwerpen die daar niet voor bedoeld waren. Vandaar.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Peatbeater
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Peatbeater » 25 Apr 2013, 08:08

All,

Het valt mij slecht op dat er is een topic welke speciaal voor discussie is geopend nagenoeg geen discussie is. :zwijg

Als er dan al een "strijd" zou los moeten branden zou het hier moeten zijn; toch?
Geen sprake van provocatie of amusement (kun je die uitleggen?).
0 x

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”