‘Bourbon Paradise’ Forum share!

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.

Moderator: AquaVitae

Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.

Ja ik zou zeker mee doen voor een setje van

2cl
1
5%
3cl
11
55%
Maakt me niet uit, beide prima!
8
40%

Totaal aantal stemmen: 20

WhiskyLiam
Senior
Senior

Re: ‘Bourbon Paradise’ Forum share!

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 09 Feb 2023, 13:08

Hoewel ik er veel van heb gehad, doe ik graag mee. Misschien leuk om er een finished bourbon bij te doen, een Legent, Cedar Ridge of Angels Envy Port Cask (al is de laatste wat prijzig)? En als je een minder klassieke bourbon erbij wil doen, dan kan ik de Balcones bourbon enorm aanraden. Ongeacht, ik doe mee. :)
2 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Feb 2023, 13:30

Fat Bastard! schreef:Afgelopen jaren meerdere online tastings (van introductie met de verschillende soorten, want ja, Amerikaans is lange na niet alleen Bourbon, tot hele bijzondere met oude of extreem zeldzame bottelingen) gevolgd van "mr. Bourbon" Norbert en daar zaten een aantal van deze bij.

Leuk initiatief om met een range Bourbons bekend te raken maar als je ook geïnformeerd wil worden over bourbon en alle andere soorten Amerikaanse whisky zou ik zeker eens op zijn site of FB kijken!

Zit je hier nou een beetje reclame te maken voor ‘de concurrent’? Beetje mensen die kant op suggereren, weg van deze set :Scratch :P

Ik had Norbert zelf via WB al een berichtje gedaan omdat ik op zoek was naar wat tips van wat te kopen voor mezelf. Ik kreeg echt een hele flauwe, zeer commerciële reactie van m terug dus die kan me mijn ruggetje op. Kort gezegd was de strekking: ik ga je geen tips geven wat leuk is, je doet maar mee met 1 van mijn proeverijen. Alsof een slijter zegt: ik geef geen tips, je koopt deze maar mooi. Daar is dus dit idee uit voortgekomen. Zo kunnen mensen lekker op hun gemakje en eigen tempo eens wat verdieping zoeken ;)
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Feb 2023, 13:32

@casketje en WhiskyLiam thx voor de tips! Ik zal eens even uitzoeken wat ik daarmee kan qua line up. Wat mij betreft leuk om er een rye bij te zetten en een finished bourbon. Beide leuke variaties!
1 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 09 Feb 2023, 13:36

Balcones is absoluut een aanrader, wat daar van uitkomt blaast je gewoon weg van je stoel soms. :lol:

Trouwens ik zie dat ik de enige ben die een voorkeur heeft voor 2cl, maakt me in sé eigenlijk niet zo veel uit hoor.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Feb 2023, 13:51

De line up licht aangepast met de tips van casketje en whiskyLiam. De set bevat de volgende 10:

1 Evan Williams bottled in bond 50%
2 Willet’s pot still reserve 47%
3 Woodford double oaked 43.2%
4 Legent straight bourbon wine & sherry casks 47%
5 Pure Kentucky 12yo 53.5%
6 Maker’s Mark Cask Strength 55.75%
7 Pikesville 6yo straight Rye whiskey 55%
8 Wild turkey rare breed barrel proof 58.5%
9 Old forester 1920 prohibition style 57.5%
10 Elijah Craig barrel proof 12yo 61.1%

Moet ff uitrekenen hoe de setprijs hierdoor veranderd maar zal geen enorm verschil gaan maken verwacht ik. Eerst maar zien dat we de +/- 20 geïnteresseerden halen :)
1 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 09 Feb 2023, 14:10

Cask1988 schreef: Alsof een slijter zegt: ik geef geen tips, je koopt deze maar mooi.

Andersom als jij je slijter om tips vraagt, en rent daarna de deur uit om bij DD of D12 je inkopen te gaan doen ... hoe lang denk je dat jou slijter je tips blijft geven? Wellicht is dat een paar keer te veel gebeurd bij Norbert. Net als jou slijter moet hij toch ook zijn boterham verdienen "met zijn tips".

:Slainte
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Feb 2023, 14:28

Cask1988 schreef:Zit je hier nou een beetje reclame te maken voor ‘de concurrent’? Beetje mensen die kant op suggereren, weg van deze set :Scratch :P

Ik had Norbert zelf via WB al een berichtje gedaan omdat ik op zoek was naar wat tips van wat te kopen voor mezelf. Ik kreeg echt een hele flauwe, zeer commerciële reactie van m terug dus die kan me mijn ruggetje op. Kort gezegd was de strekking: ik ga je geen tips geven wat leuk is, je doet maar mee met 1 van mijn proeverijen. Alsof een slijter zegt: ik geef geen tips, je koopt deze maar mooi. Daar is dus dit idee uit voortgekomen. Zo kunnen mensen lekker op hun gemakje en eigen tempo eens wat verdieping zoeken ;)

Nee hoor, ik geef alleen aan dat als je meer achtergrond informatie over de verschillende soorten Amerikaanse whisky soorten (o.a. bourbon, rye, single malts, wheated, millet) wil weten je bij hem wel aan het juiste adres bent.
Jouw set is niks mee als je zelf een aantal bourbons wil ontdekken/proeven maar voor de achtergrond informatie hierover is zo'n tasting wel aan te raden.

Verder wat Edwin zegt hè, hij verdient zijn boterham met het geven van tastings (fysiek en online) voor o.a. van Wees, Bresser&Timmer en diverse slijters. Niet alleen Amerikaans maar ook voor/met Ierse en Schotse whisky. Amerikaans is echter wel zijn 'niche'. En omdat hij zijn brood verdiend met deze tastings kan ik me voorstellen dat hij deze info niet 'gratis' weggeeft.

Oh, en wat tips betreft over wat leuk/lekker is om te kopen, dat is toch volledig persoonlijk? Wat hij lekker vindt hoef ik persé niet te pruimen? Komt regelmatig voor dat hij iets in een line up heeft staan (voor mij vaan de rye's) wat er bij mij wat moeilijker in gaat. Via een proeverij van hem, of de share die jij hier maakt kom je daar pas achter.
1 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Feb 2023, 15:04

Prima allemaal. Nu graag weer on topic met focus op de set. Geen zin in een discussie die alleen maar afleid van waar het om gaat: een mooie bourbon/whiskey set. Deze komt steeds dichterbij z’n definitieve samenstelling :duimop

Ik zou deze er nog graag in voegen en dan is ie helemaal af:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... es-eclipse

Alleen in plaats van welke :Scratch :

1 Evan Williams bottled in bond 50%
2 Willet’s pot still reserve 47%
3 Woodford double oaked 43.2%
4 Legent straight bourbon wine & sherry casks 47%
5 Pure Kentucky 12yo 53.5%
6 Maker’s Mark Cask Strength 55.75%
7 Pikesville 6yo straight Rye whiskey 55%
8 Wild turkey rare breed barrel proof 58.5%
9 Old forester 1920 prohibition style 57.5%
10 Elijah Craig barrel proof 12yo 61.1%

Iemand een voorkeur?

Met inmiddels 12/20 geïnteresseerden zitten we al over de helft van doorgaan :bigsmile
0 x
Afbeelding

Hubert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Hubert » 09 Feb 2023, 16:38

Cask1988 schreef:Ik zou deze er nog graag in voegen en dan is ie helemaal af:

Mag wat mij betreft ook een elftal worden hoor :dancing
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Feb 2023, 16:43

Hubert schreef:
Cask1988 schreef:Ik zou deze er nog graag in voegen en dan is ie helemaal af:

Mag wat mij betreft ook een elftal worden hoor :dancing

Om de kosten enigszins te drukken heb ik de wild turkey rare breed 116.8 proof eruit gehaald. Er zullen er veel zijn die deze al goed kennen/gehad hebben en aan High strength bourbon/whisky heeft de zet sowieso geen gebrek. Een set van 10 is mooi zat denk ik :)
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Feb 2023, 16:46

Met binnen een dag al 13 van de 20 benodigde deelnemers heb ik er vol vertrouwen in dat deze set door gaat. Ik ga de boel dus in gang zetten! :hoera

De optie 2cl laat ik in principe even vervallen aangezien iedereen tot nu toe kiest voor 3cl of ‘maakt me niet uit’.

In het topic samples gevraagd/aangeboden zal ik zo een topic starten met de inschrijving. Degenen die hier al gereageerd hebben mee te willen doen zal ik daar automatisch vast noteren. Scheelt jullie weer dubbel werk :bigsmile
1 x
Afbeelding

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 09 Feb 2023, 16:57

De woodford van cor erbij? 125 proof
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Feb 2023, 17:17

edwin5 schreef:De woodford van cor erbij? 125 proof

Die had ik er eerst in maar met mixed reactions en de prijs die ervoor betaald moet worden heb ik deze er toch maar afgehaald. In de plaats van o.a. die woodford zijn een aantal hele mooie hele mooie alternatieven gekomen die eveneens zorgen voor de nodige variatie in de set :)
1 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 09 Feb 2023, 17:36

Cask1988 schreef:
HammerHead schreef:En een suggestie: begin niet aan die JW Dant, D.S.P.-KY-1 bottling. Paar maanden terug zelf in een proeverij gezet omdat ik dacht dat een BiB voor net boven de 30 euro wel een goeie deal zou zijn. Ik vond het echt een niet te nassen…

Hij leek mij wel interessant omdat er veel zijn die m hoog hebben zitten. verkeerde batch mogelijk? Maar jouw ervaring klinkt niet best nee. Heb je suggesties voor een alternatief?

Blijft allemaal persoonlijk natuurlijk, maar bij Rebel Yell bourbon ooit ongeveer hetzelfde gehad: gewoon teveel weeïge maisgeuren en smaken. Verkeerde batch zou ook nog kunnen; deze heb ik in oktober vorig jaar bij whiskysite gescoord. Ik kan evt. bottlecode nog checken, want de nog ongeveer halfvolle fles staat op het werk bij de personeelsvereniging in de kast. Wordt dan wel na het weekend.

Maar laat het vooral niet van mij afhangen hoor, de enige andere uit je set die ik de laatste jaren heb gedronken is de Wild Turkey Rare Breed. Duss... ;)

En tips... ik ben verder niet zo'n bourbon drinker. Heb meestal 1 flesje open staan in de categorie €30-60, dus meer standaard spul op bij voorkeur 46 à 50% (nu Balcones en die is inderdaad heel behoorlijk, maar was toch ook wennen in het begin). Die high strengths rond 100 euro zijn me eigenlijk te risicovol om op de gok met een fles tegelijk aan te schaffen. Dus: top initiatief om ook mijn horizon eens te kunnen verbreden. :duimop
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Feb 2023, 18:13

HammerHead schreef:de enige andere uit je set die ik de laatste jaren heb gedronken is de Wild Turkey Rare Breed. Duss... ;)

En precies die heeft plaats gemaakt voor een andere ‘exciting bourbon’ of op z’n Amerikaans: an absolutely fantastic, superb bourbon. Thé most epic stuff you’ve ever seen
:usa :gnif
0 x
Afbeelding

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”