‘Bourbon Paradise’ Forum share!

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.

Moderator: AquaVitae

Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.

Ja ik zou zeker mee doen voor een setje van

2cl
1
5%
3cl
11
55%
Maakt me niet uit, beide prima!
8
40%

Totaal aantal stemmen: 20

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

‘Bourbon Paradise’ Forum share!

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Feb 2023, 21:28

Hallo allen,

Ik ben de laatste tijd aardig hooked geraakt aan bourbon. Ik merk dat er een grotere variatie te vinden is dan ik in eerste instantie dacht en ben al een aantal keer enorm positief verrast dan wel van het stoeltje geblazen. Dat bracht me op het idee om een mooie bourbon share samen te stellen. Maar voordat ik dit heel erg uit ga zitten zoeken en rekenen, wil ik eerst eens peilen bij iedereen. Zou je meedoen aan zo’n set en dan voor 2 of 3cl? Met 2cl heb ik +/- 30 mensen nodig, met 3cl +/- 20 mensen.

Qua line up zat ik te denken aan een set met daarin de volgende 10:
1 Evan Williams bottled in bond 50%
2 J.w. Dant bottled in bond 50%
3 Woodford double oaked 43.2%
4 Willet’s pot still reserve 47%
5 Pure Kentucky 12yo 53.5%
6 Maker’s Mark Cask Strength
7 Wild turkey rare breed barrel proof 58.5%
8 Old forester 1920 prohibition style 57.5%
9 Elijah Craig barrel proof 12yo 61.1%
10 Woodford reserve batch proof 2021 64.15%

MAAR er staat nog niks vast dus als je suggesties hebt mbt de line up: i’m open to suggestions

Als je na deze set nog steeds niets met bourbon hebt, is bourbon waarschijnlijk je ding gewoon niet :bigsmile

Prijs per set zal, even uit de losse pols en dus onder enig voorbehoud, ergens om en na bij de €30-€35 voor 2cl en om en nabij de €45-€50 voor 3cl liggen. Maar das even een grove schatting.

Bij voldoende interesse volgt een inschrijving. Ik ben benieuwd :)

Groeten,
Arthur
6 x
Afbeelding

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: ‘Bourbon Paradise’ Forum share!

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 08 Feb 2023, 21:39

Bourbon. Voor mij onbekend terrein. Dus ik doe graag mee. Voor 3 cl zou ik gaan.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Feb 2023, 21:47

I’m in. 3 cl uiteraard. Liever niet met DHL verzenden. :gnif
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 08 Feb 2023, 21:53

Leuk! Ik heb er al ongeveer de helft van gehad maar zeker interesse in een 2 cl setje.
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Feb 2023, 22:10

Casketje schreef:Leuk! Ik heb er al ongeveer de helft van gehad maar zeker interesse in een 2 cl setje.

Er staat nog niks vast dus als je suggesties hebt mbt de line up: i’m open to suggestions :bigsmile
0 x
Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 08 Feb 2023, 22:51

Ik heb hier ook wel zin in.
3 cl
1 x
Afbeelding

Dawisknie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Dawisknie » 08 Feb 2023, 23:11

Ik zou ook graag mee willen doen.
Voor mijn eerste keer :duimop

3cl dan maar.
1 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 08 Feb 2023, 23:38

Ik doe ook mee, 3 cl graag.

En een suggestie: begin niet aan die JW Dant, D.S.P.-KY-1 bottling. Paar maanden terug zelf in een proeverij gezet omdat ik dacht dat een BiB voor net boven de 30 euro wel een goeie deal zou zijn. Ik vond het echt een niet te nassen, stel je een maiskolf voor die een dagje in een pannetje heeft liggen pruttelen. Spruitjeslucht is er niks bij.

Ok, dit zou ook mijn "velpon/bison lijm" kunnen zijn natuurlijk :lol:, maar meerdere proevers hadden toen ongeveer hetzefde.
Ik neem de set overigens sowieso wel af hoor. :bigsmile
2 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Feb 2023, 23:52

HammerHead schreef:En een suggestie: begin niet aan die JW Dant, D.S.P.-KY-1 bottling. Paar maanden terug zelf in een proeverij gezet omdat ik dacht dat een BiB voor net boven de 30 euro wel een goeie deal zou zijn. Ik vond het echt een niet te nassen…

Hij leek mij wel interessant omdat er veel zijn die m hoog hebben zitten. verkeerde batch mogelijk? Maar jouw ervaring klinkt niet best nee. Heb je suggesties voor een alternatief?
0 x
Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 09 Feb 2023, 09:23

HammerHead schreef:En een suggestie: begin niet aan die JW Dant, D.S.P.-KY-1 bottling. Paar maanden terug zelf in een proeverij gezet omdat ik dacht dat een BiB voor net boven de 30 euro wel een goeie deal zou zijn. Ik vond het echt een niet te nassen, stel je een maiskolf voor die een dagje in een pannetje heeft liggen pruttelen. Spruitjeslucht is er niks bij.

Dit heb ik nou totaal niet bij de JW Dant. Okay het is geen hoogvlieger maar goed genoeg voor een verjaardag of zo, een zo gezegde slobber whiskey dus.
0 x
Afbeelding

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 09 Feb 2023, 09:43

Ik sla een keer over aangezien er nog veel samples in de kast staan te trappelen.. maar wederom een mooi initiatief! :duimop
0 x

Hubert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Hubert » 09 Feb 2023, 09:51

Leuk initiatief.

Hoewel de bourbons die ik tot nu toe gehad heb me nog niet hebben kunnen overtuigen, wil ik best nog 10 kansen van 3 cl wagen dus kom maar door :nat
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Feb 2023, 10:03

Afgelopen jaren meerdere online tastings (van introductie met de verschillende soorten, want ja, Amerikaans is lange na niet alleen Bourbon, tot hele bijzondere met oude of extreem zeldzame bottelingen) gevolgd van "mr. Bourbon" Norbert en daar zaten een aantal van deze bij.

Leuk initiatief om met een range Bourbons bekend te raken maar als je ook geïnformeerd wil worden over bourbon en alle andere soorten Amerikaanse whisky zou ik zeker eens op zijn site of FB kijken!
1 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 09 Feb 2023, 10:26

mooi initiatief. wil ik best eens proberen :usa
1 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 09 Feb 2023, 11:44

Cask1988 schreef:
Casketje schreef:Leuk! Ik heb er al ongeveer de helft van gehad maar zeker interesse in een 2 cl setje.

Er staat nog niks vast dus als je suggesties hebt mbt de line up: i’m open to suggestions :bigsmile

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk meer voor rye en American Whiskey ben - de meeste bourbons van pakweg 4 tot 8 jaar liggen zowat in dezelfde lijn van smaken en profiel, met Four Roses als uitschieter omdat zij verschillende gistsoorten en recepten gebruiken die een grote invloed hebben op de smaak. Rittenhouse of Pikesville rye zijn beiden van Heaven Hill en zijn aanraders om in deze line-up te zetten gezien het "barely legal" ryes zijn, dus met "amper" 51% rye, waardoor ze heel toegankelijk blijven. Maar langs de andere kant: dit zal voor velen een introductie in bourbon zijn dus op zich zit die line-up wel goed hoor. De Woodford Reserve Batch Proof zou ik er prijs/kwaliteit uitlaten, but that's just me.
0 x

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”