Range Share 8 Poll!

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.

Moderator: AquaVitae

Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.

Deze distilleries zou ik het liefst zien in Range Share 8. Mijn keuzes bevestig ik in een comment.

Peiling eindigde op 10 Apr 2022, 18:50

Aberfeldy
3
2%
Arran
6
4%
Ballechin/Edradour
5
3%
Deanston
5
3%
Glencadam
18
11%
Glendronach
2
1%
Glenlivet
0
Geen stemmen
Glen Moray
1
1%
Glenrothes
0
Geen stemmen
Glen Scotia
29
17%
Glenturret
15
9%
Highland Park
5
3%
Kilchoman
13
8%
Lagavulin
8
5%
Ledaig/Tobermory
24
14%
Old Pulteney
6
4%
Talisker
11
7%
Tomatin
9
5%
Tomintoul
8
5%
Wolfburn
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 168

klont
Actief lid
Actief lid

Re: Range Share 8 Poll!

Ongelezen berichtdoor klont » 01 Feb 2022, 08:55

Drankbeurs.nl lijkt hem nog wel op voorraad te hebben, komt inclusief verzenden op 105,05.
https://www.drankbeurs.nl/whisky/2685-g ... 7-ltr.html
1 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 01 Feb 2022, 09:04

Nee joh!! Wat is dit?!?! Lijkt wel een complot tegen het whiskyforum.......

Heb ik overigens bij deze winkel nog nooit gehad, niet dat ik er zo veel bestel maar toch....
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 01 Feb 2022, 09:19

klont schreef:Drankbeurs.nl lijkt hem nog wel op voorraad te hebben, komt inclusief verzenden op 105,05.
https://www.drankbeurs.nl/whisky/2685-g ... 7-ltr.html

Kent iemand dit bedrijf? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Lijkt een vreemde zaak want als ik naar de site ga en de fles zoek in het zoek venster, dan zegt de site geen Glencadam te hebben. Maar als ik de link van klont gebruik dan kan ik hem zo in mijn wagentje gooien.

Edit 1: 1 review op Trustpilot en dat is geen positieve :Scratch.
Edit 2: prijzen lijken bijna te mooi om waar te zijn.
Zo is de Glenmorangie Signet daar 25€ goedkoper dan bij de grote jongens.
Ook de Lagavulin DE en 12Y Special Release zijn daar respectievelijk 15 en 30€ goedkoper dan bij de grote jongens.
Mijn 3e willekeurige voorbeeld is de Bowmore 18Y D&C die er 27€ goedkoper staat.
Laatst gewijzigd door Freezeroz op 01 Feb 2022, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

klont
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor klont » 01 Feb 2022, 09:58

Op het oog zag het er netjes uit, maar kende de naam ook niet en heb zelf geen ervaringen met het bedrijf. Maar de reviews geven inderdaad een raar beeld en via KVK kom je uit bij Qua Richness B.V. en die is permanent gesloten volgens google....

Alsnog geen Clencadam 18
1 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 01 Feb 2022, 10:12

klont schreef:Op het oog zag het er netjes uit, maar kende de naam ook niet en heb zelf geen ervaringen met het bedrijf. Maar de reviews geven inderdaad een raar beeld en via KVK kom je uit bij Qua Richness B.V. en die is permanent gesloten volgens google....

Alsnog geen Clencadam 18

Dat dacht ik al.
Ook hier geldt maar weer: wat te mooi lijkt om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook :Cry.
0 x
Afbeelding

pololo
Senior
Senior

Re: Wie kan me helpen aan een Glencadam 18Y?

Ongelezen berichtdoor pololo » 01 Feb 2022, 12:49

Freezeroz schreef:Gister schreef ik nog dat alle flessen onderweg zijn, maar vanochtend ging het slechte nieuws toch nog even verder.
De volgende boodschap zat in mijn mailbox :boos :boos :boos.

Geachte klant,

Dank voor uw bestelling, helaas is de Glencadam 18 Years old uit voorraad en komt op korte termijn ook niet meer bij ons terug, laat ons even weten wat u wenst te doen. Ik kan eventueel de fles en de verzendkosten crediteren zodat u de 21 jaar gratis krijgt opgestuurd.

Vriendelijke groet,

De moed is me nu echt een beetje in de schoenen gezonken, dit was de laatste online optie. Bij mij levert Google geen enkele hit meer op voor deze fles.
Bij deze wil ik dan ook nog 1 keer jullie hulp inschakelen.

Is er iemand die mij kan helpen aan de laatste ontbrekende fles voor de Glencadam share?

Heb jijzelf, of wellicht je slijter nog een Glencadam 18Y staan? Of kan jij hem nog wel vinden op het net, dan hoor ik het heel graag.

Groet Roelof

Hier staat er nog een in België: https://b-spirit.eu/product/glencadam-18-years/

Kost wel €130 incl. verzendkosten :/
1 x

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 01 Feb 2022, 13:09

Freezeroz schreef:Edit 2: prijzen lijken bijna te mooi om waar te zijn.
...

Of ze betrouwbaar zijn weet ik niet, maar de prijzen zijn in ieder geval Ex BTW. Zodra je ze in je winkelmandje zet zie je wat er nog bij komt, en dan zijn de prijzen niet meer lager dan bv D12. In ieder geval niet voor de Signet.
1 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 01 Feb 2022, 13:36

fjharms schreef:
Freezeroz schreef:Edit 2: prijzen lijken bijna te mooi om waar te zijn.
...

Of ze betrouwbaar zijn weet ik niet, maar de prijzen zijn in ieder geval Ex BTW. Zodra je ze in je winkelmandje zet zie je wat er nog bij komt, en dan zijn de prijzen niet meer lager dan bv D12. In ieder geval niet voor de Signet.

Je hebt helemaal gelijk Francoise. Stom, dat was me niet opgevallen.
1 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wie kan me helpen aan een Glencadam 18Y?

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 01 Feb 2022, 13:46

pololo schreef:[
Hier staat er nog een in België: https://b-spirit.eu/product/glencadam-18-years/

Kost wel €130 incl. verzendkosten :/

Dank voor het meedenken hoor, maar pff dat is nog weer 20€ meer dan bij mijn laatste terug getrokken bestelling.
Ik laat het er maar bij zitten denk ik en maak een set van 7 samples.
1 x
Afbeelding

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 01 Feb 2022, 13:58

Op zich niet het allerergste als die 18yo er niet meer bij kan... stel nou dat ie goddelijk is en je wilt hem daarna zelf aanschaffen. Zit je mooi met de gebakken peren! Respect voor alle moeite overigens, Roelof! :hoedaf
1 x

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 01 Feb 2022, 13:59

Ik weet er nog ééntje staan voor 100 euro, Roelof.
Ik zie dat ie enkel naar België verzendt. Vanaf 150 euro is het gratis. Misschien een mogelijkheid om er nog iets bij te nemen evt en ik kan 'm dan opsturen naar jou? Maar dan wordt het ook alweer 110 euro ofzo
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 01 Feb 2022, 14:27

SecondHandPants schreef:Op zich niet het allerergste als die 18yo er niet meer bij kan... stel nou dat ie goddelijk is en je wilt hem daarna zelf aanschaffen. Zit je mooi met de gebakken peren! Respect voor alle moeite overigens, Roelof! :hoedaf

Tja, dat is ook de reden dat deze fles niet echt meer in de set hoeft van mij. Hij is discontinued. En dat wat er nog is, gaat snel richting onredelijke prijzen.
2 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 01 Feb 2022, 19:59

Freezeroz schreef:Tja, dat is ook de reden dat deze fles niet echt meer in de set hoeft van mij. Hij is discontinued. En dat wat er nog is, gaat snel richting onredelijke prijzen.

Ik zou gewoon een leuk alternatief erin plaatsen ;) en mocht dat ook niet echt beschikbaar zijn, dan gewoon een range share van 7 :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 01 Feb 2022, 20:05

Cask1988 schreef:
Freezeroz schreef:Tja, dat is ook de reden dat deze fles niet echt meer in de set hoeft van mij. Hij is discontinued. En dat wat er nog is, gaat snel richting onredelijke prijzen.

Ik zou gewoon een leuk alternatief erin plaatsen ;) en mocht dat ook niet echt beschikbaar zijn, dan gewoon een range share van 7 :goedgedaan

Dat hou ik zeker in mijn achterhoofd Arthur. Maar ik kreeg van een aantal kanten hulp aangeboden.
Wellicht slaagt de zoektocht toch nog met behulp van deze hulp troepen :hoera.
1 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 01 Feb 2022, 20:06

Freezeroz schreef:Dat hou ik zeker in mijn achterhoofd Arthur. Maar ik kreeg van een aantal kanten hulp aangeboden.
Wellicht slaagt de zoektocht toch nog met behulp van deze hulp troepen :hoera.

Dat zou natuurlijk top zijn :bigsmile
0 x
Afbeelding

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”