Discussie over de prijs van Mortlach cQs

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Discussie over de prijs van Mortlach cQs

Ongelezen berichtdoor FGG » 15 Dec 2018, 15:02

Wat ik in deze hele discussie niet begrijp is dat er wordt uitgegaan van de prijs van het vatdeel. Volgens de richtlijnen is het verstandig (niet verplicht) om marktconforme prijzen aan te houden. Deze worden niet gebaseerd op wat iemand een aantal jaren geleden voor een deel van een vat heeft betaald maar meer de prijs waarvoor een dergelijke fles in voorgaande gevallen over de toonbank is gegaan. Je kunt 't allemaal leuk terugrekenen tot een vat(deel) maar voor we 't weten worden de exploitatiekosten van de maaimachine voor het gerst er nog bij gehaald.
Wanneer iemand een aantal jaren geleden de moed heeft gehad om zijn geld in een vat(deel) te investeren kan ik me ook prima voorstellen dat deze persoon nu ook een marktwaardige prijs voor zijn product krijgt waar hij al die jaren op heeft moeten wachten en niet dat hem het vel over de oren wordt getrokken door de eerste de beste forummer. Als iemand denkt dat dit de manier van een kosprijs- en verkoopprijsberekening is dan zou ik vooral flink investeren in vat(del)en.

:Proost
6 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Dec 2018, 18:20

Ik hou dr over op. Het is sowieso lastig discussiëren wanneer je merkt dat je 110.000x hetzelfde moet zeggen, 80x hetzelfde moet ontkrachten of bevestigen of moet benoemen en dat bepaalde argumenten dan alsnog als boomerang terug blijven komen. Ook al zou de discussie inmiddels al veel verder moeten zijn dan dat. Dat geeft aan dat een aantal mensen kennelijk niet verder kunnen beredeneren dan bij de start van de discussie. Alles wat daar tussenin nog wordt aangevuld, bijgesteld, toegegeven of toegevoegd lijkt dan compleet niet meer relevant. Waarom zou er anders tot vervelens toe steeds weer terug gekeerd moeten worden naar het begin:

- het eindeloze gezeur dat de initiële inschatting van de kostprijs niet klopte: jaaaahaaaa dat is nou al tig keer bevestigd en bijgesteld, klaarrrrr blijf daar niet op doordrammen man. Lees het geheel i.p.v. selectief.

- of het erop moeten blijven hameren dat er wél een bepaalde winst gemaakt mag worden: voor de zoveelste keer: er worden meermaals zelfs bedragen genoemd waar een mooie/serieuze winst in zit dus neeeeheeee we bedoelen niet dat er helemaal geen winst gemaakt mag worden. L-e-z-e-n!!!

- of dat niemand erop uit is om iets tegen die kostprijs te willen aangeboden zien worden. gutgutgutgutgut dat is pas 20x benoemd dat dit helemaal niet de intentie is........en toch....

Als je dat dan toch tot sint juttemis moet blijven herhalen is dat een teken dat er niet of nauwelijks gelezen wordt en dat vertaald zich terug in dat er op andere argumenten niet eens gereageerd wordt. Dan kán een discussie ook niet eens verder komen. Dan is er geen sprake van een gezonde discussie. Dan wordt er vooral vanuit frustratie gereageerd en dan kom je geen steek verder. Met de kop in het zand in een discussie gaan of zitten, discussieert heel verrekte lastig en heeft totaal geen meerwaarde.
0 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 15 Dec 2018, 18:51

Je verwijt de ander van het niet aanhoren van de argumenten, maar dit is echt een gevalletje pot-ketel

Er zijn net zo goed argumenten, vragen en standpunten aangedragen die de andere kant belichten, waar vervolgens niets mee gedaan wordt.

Dit klinkt als: ik kan het niet winnen met schreeuwen en overdrijven (110.000 keer? jaaaahaaaa? klaarrrrr? neeeeheeee? L-e-z-e-n?
gutgutgutgutgut?) Dus ik loop er maar snel voor weg.

Dus, dag Arthur. De geschiedenis herhaalt zich. Tot over een paar jaar. Jammer dat je zo snel door de mand viel.
:Bye
2 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 15 Dec 2018, 18:51

Cask1988 schreef:Ik hou dr over op. Het is sowieso lastig discussiëren wanneer je merkt dat je 110.000x hetzelfde moet zeggen, 80x hetzelfde moet ontkrachten of bevestigen of moet benoemen en dat bepaalde argumenten dan alsnog als boomerang terug blijven komen. Ook al zou de discussie inmiddels al veel verder moeten zijn dan dat. Dat geeft aan dat een aantal mensen kennelijk niet verder kunnen beredeneren dan bij de start van de discussie. Alles wat daar tussenin nog wordt aangevuld, bijgesteld, toegegeven of toegevoegd lijkt dan compleet niet meer relevant. Waarom zou er anders tot vervelens toe steeds weer terug gekeerd moeten worden naar het begin

exact dit is waarom ik niet meer verder ben gegaan gezien alex en jij niet verder kijken en hardnekkig vasthouden aan het beginpunt :P
0 x
Afbeelding

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Dec 2018, 19:28

Wouter1981 schreef:
Dus, dag Arthur. De geschiedenis herhaalt zich. Tot over een paar jaar.
:Bye

Dat mocht je willen. We gaan nergens heen. Al was t alleen maar om jou te pesten :P
0 x
Afbeelding

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 15 Dec 2018, 19:29

Oké, alles is nu gezegd, iedere extra toevoeging is nu slechts (wederom) een herhaling van zetten.
Ik sluit deze discussie.
3 x
Afbeelding

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”