Discussie over de prijs van Mortlach cQs

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Discussie over de prijs van Mortlach cQs

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Dec 2018, 18:44

Als we Herm@n aan gaan spreken op prijsstelling, dan kunnen we Johan niet achterwege laten!

Beste Johan,

Jouw Mortlach van cQs heeft €20,36 per fles gekost en is koud 3 maanden geleden uitgerold. Dit is dus een inflatie van meer dan 100% per maand. Iets waar ze alleen in Zimbabwe jaloers op zijn.

Verkoop 12 van deze flessen en je hebt 43 flesjes over voor gratis en voor niks. :nono :boos
2 x

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Auchentoshan , Macallan, Bunna, Cooley en Mortlach

Ongelezen berichtdoor MacErik » 11 Dec 2018, 18:53

Hmm, ja ik zat ook al eens voorzichtig te rekenen. Lijkt me een aardig rendement.......
0 x
Afbeelding

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 11 Dec 2018, 18:56

Duidelijk gesteld door Alex. Geen verdere reacties nodig. Meldingen gesloten.

Iedereen weet nu wat ie kostte.... als je er het vijfvoudige voor wil neertellen. Feel free.
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Dec 2018, 19:04

Volgens mij is het niet toegestaan toch?

Onderbouwde meningen gevraagd: aanvullende regels mbt aanbod

Daar staat duidelijk dat het niet mag.
1 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 11 Dec 2018, 19:09

Alex, als je nu even stopt met dit topic te bumpen en om uitleg te vragen, kan ik betrokkene een Pb sturen. 2x zeggen dat je gelijk hebt is volgens mij niet nodig. Of zijn ze dat in Zimbabwe anders gewend?

Laat me dan nu even m’n werk doen. Bedankt!
2 x

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 11 Dec 2018, 19:12

Het maken van flinke winst op flessen gaat ten koste van de portemonnee van andere(n) (whiskyliefhebbers) en is daarom niet toegestaan. Het moderatieteam kan te allen tijde aangeboden flessen verwijderen.
Daarnaast geldt specifieke winst-beperkende maatregel voor nieuwe releases: flessen mogen niet binnen 6 maanden na hun release voor meer dan 10% (met een maximum van € 20 per fles) van de releaseprijs worden aangeboden. Een overzicht van releases en releaseprijzen zal ter verduidelijking worden bijgehouden in een apart topic. Zolang dit topic niet bestaat, geldt goed onderzoek via internet, naar prijzen van slijterijen of distilleerderijen (en dus niet Whiskybase).

Aldus de spelregels van het aanbod topic :hoedaf
0 x
Afbeelding

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 11 Dec 2018, 19:15

Aldus het voorstel van een oud moderator. Kijk eens even naar de regels aub!

Topics werden opengesteld ter discussie. Men mag onderbouwde feiten oplijsten. Moet uiteraard geen 10 keer op een rij.

Pb is verstuurd naar topicstarter... kunnen we dan nu terug het bijl eventjes neerleggen?
0 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 11 Dec 2018, 19:20

defeatless schreef:Als we Herm@n aan gaan spreken op prijsstelling, dan kunnen we Johan niet achterwege laten!

Beste Johan,

Jouw Mortlach van cQs heeft €20,36 per fles gekost en is koud 3 maanden geleden uitgerold. Dit is dus een inflatie van meer dan 100% per maand. Iets waar ze alleen in Zimbabwe jaloers op zijn.

Verkoop 12 van deze flessen en je hebt 43 flesjes over voor gratis en voor niks. :nono :boos

Even een kanttekening. Ik weet persoonlijk niet of hij van de originele inschrijving deze csq mortlach heeft, maar op de whiskybase gathering werd die fles door WB ook gewoon voor 95 eu verkocht.
0 x
Afbeelding

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 11 Dec 2018, 19:27

En net die vraag heb ik dan ook per Pb gesteld... een medaille heeft...., nietwaar ;)
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 11 Dec 2018, 19:58

defeatless schreef:Als we Herm@n aan gaan spreken op prijsstelling, dan kunnen we Johan niet achterwege laten!

Beste Johan,

alex, hoe kom je aan deze prijs van 20,36 ?
die klopt namelijk helemaal niet... ( en ik kan het weten ;) )

en wat mike zegt klopt ook, 2 winkels hebben de mortlachs mogen verkopen en daarbij is de marktprijs vastgesteld op 95 euro
de basisprijs van de fles is 95,-, zo is ie in de markt gezet. ongeacht of het vat de deelnemers 10 of 50 heeft gekost
0 x
Afbeelding

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 11 Dec 2018, 20:09

Maar.....als ik als particulier nou een vatdeel heb gekocht (....en ik denk dat Alex qua kostprijs aardig inde buurt komt) moet ik dan ineens de winkelprijs gaan aanhouden of kijk ik naar de spelregels van het aanbodtopic?
Dat lijkt toch wel enigszins te wringen toch?
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 11 Dec 2018, 20:16

MacErik schreef:Maar.....als ik als particulier nou een vatdeel heb gekocht (....en ik denk dat Alex qua kostprijs aardig inde buurt komt) moet ik dan ineens de winkelprijs gaan aanhouden of kijk ik naar de spelregels van het aanbodtopic?
Dat lijkt toch wel enigszins te wringen toch?

nee alex zijn prijs klopt niet, daar is hij een aantal feiten in vergeten mee te nemen.

daarbij als een winkel een vat koopt, hoeft deze toch ook niet de flessen te gaan aanbieden aan kostprijs
kijk, wanneer er nu 125 gevraagd zou worden gaf ik je helemaal gelijk.
maar deze fles is echt in fysieke winkels gekomen vanaf de release voor het bedrag van 95,- ( waarbij de winkel de btw nog moet afdragen )
0 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 11 Dec 2018, 20:29

Wat is nou eigenlijk het probleem dan?

Release prijs is 95 euro.
De fles wordt aangeboden voor 95 euro.
Het is niet zo dat hij ze allemaal heeft opgekocht voor de neus weg van anderen.
Hij heeft jaren geleden een aandeel gekocht, geld wat je niet anders kan besteden, waar inflatie overheen gaat, risico over loopt.
Hij geeft juist de mogelijkheid om alsnog aan een goed scorende fles te komen, die in de winkel redelijk snel uitverkocht was.
En tegen een veel lagere prijs als waar hij hem op de WB marketplace voor aanbied. (Die er ongetwijfeld voor betaald gaat worden trouwens)

En dan verwachten wij dat hij hem hier voor 2 tientjes aanbied?

Volgens mij is dit heel iets anders dan dat iemand een gewilde fles opkoopt en binnen korte tijd over de kop laat gaan. Dat is waar die regel voor bedoeld is.
6 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 11 Dec 2018, 20:31

Ah, dan denk ik dat ik het snap.

Als in dit geval (....denk ik zo?) een winkel ook een vatdeel heeft gekocht(waren namelijk behoorlijk grote vatdelen) en released, is dat voor mij als particulier de richtprijs.
Als alleen particulieren een vatdeel kopen en op de markt zetten, kan de prijs wel ter discussie gesteld worden?
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 11 Dec 2018, 20:33

helemaal eens met wat wouter zegt
en daar komen dan nog de feiten bij die ik zelf al melde.

kritisch zijn en blijven is goed, maar in dit geval is de kritiek onterecht en met verkeerde info onderbouwt.
laten we dat dus ook weer rechtzetten met johan svp
0 x
Afbeelding

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”