Sub-mod gevraagd voor vraag en aanbod

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Sub-mod gevraagd voor vraag en aanbod

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 09 Mei 2018, 20:17

Ingegeven door de discussie over het al dan niet kunnen reageren op flessen die door mede-forumleden worden aangeboden (caskstrength @ Onderbouwde meningen gevraagd: aanvullende regels mbt aanbod), hebben de moderators besloten om een testfase in te gaan.

Testfase
We willen voor een testperiode van 3 maanden het deel "vraag en aanbod" open stellen voor reacties. Daarbij zijn we op zoek naar een sub-moderator, die het leuk lijkt om op deze reacties te modereren maar voor de rest van het forum een normaal lid is.

Naar wie zijn we op zoek?

Twee personen (m/v), minimaal 18 jaar,

- met kennis van whisky en recente verkoopprijzen / marktwaarde, en
- met toegang tot het vraag- een aanboddeel en
- met de eigenschappen om discussies schriftelijk in goede banen te leiden. Dit betekent het kunnen laveren tussen forumleden die graag hun mening op directe wijze geven en de forumleden die daar juist niet van houden. En
- die daarbij de gangbare fatsoensnormen meenemen

Mocht iets uit de hand lopen, dan kan het mod-team alsnog in goed overleg besluiten acties te corrigeren of in te grijpen.

Aanmelden kan in dit topic en/of via PB aan Françoise of mij (Edwin is met vakantie). Een aanmelding is niet automatisch een garantie.
4 x
Affirmanti incumbit probatio

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Sub-mod gevraagd voor vraag en aanbod

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 09 Mei 2018, 20:56

Wordt deze SubMod door jullie aangesteld of krijgen wij inspraak?
Ik denk dat een groot aantal leden wel achter deze personen moeten staan... of zie ik dit verkeerd?
0 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 09 Mei 2018, 21:02

Bram84 schreef:Wordt deze SubMod door jullie aangesteld of krijgen wij inspraak?
Ik denk dat een groot aantal leden wel achter deze personen moeten staan... of zie ik dit verkeerd?

Wat mij betreft bij decreet door mods. Echt. Of moet er een soort van sollicitatieprocedure plaatsvinden voordat je een vrijwillige functie op een forum kunt innemen? Ikzelf heb overigens geen ambitie.
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 09 Mei 2018, 21:17

Nickolaas schreef:
Bram84 schreef:Wordt deze SubMod door jullie aangesteld of krijgen wij inspraak?

Wat mij betreft bij decreet door mods. Echt. Of moet er een soort van sollicitatieprocedure plaatsvinden voordat je een vrijwillige functie op een forum kunt innemen? Ikzelf heb overigens geen ambitie.

Inderdaad, door ons aangesteld, maar normaliter vrij om te modereren (gegeven dat het past binnen de kaders van het forum).
1 x
Affirmanti incumbit probatio

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 09 Mei 2018, 21:48

Ik vind het alvast erg goed klinken. Ben dus ook erg blij met deze stap; toont aan dat iedereen zijn zegje kan doen en er naar je (me) geluisterd wordt.

Ik stel mijzelf (voorlopig i.i.g.) niet beschikbaar omdat het aanbodforum toch een (klein) dingetje voor mij is.. :P. Ik weet dat ik mij aan één eind van het spectrum begeef en dus niet voor iedereen de juiste persoon zal zijn. Ik wens de (on)gelukkige veel succes.

Wat betreft 'verkiezen van' of 'aanwijzen door' mod-team; laat ik wat dat betreft jullie ook maar wat tegemoet komen! Ben benieuwd! :bigsmile
1 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 09 Mei 2018, 22:21

Idem hier Soren... what you see, is what you get :bigsmile

Ik stel me wel kandidaat om deze taak te vervullen. Mijn opvatting is om de teugels los te laten. 9/10 worden de ‘’problemen’’ opgelost door een welonderbouwde reply van een HWF forumlid. Discussie mag en moet er zijn. Het mag er zelfs soms eens heftig aan toe gaan. Is imho niets mis mee. Grenzen zijn reeds afgebakend ivm taalgebruik. Zolang het correct verwoord is en met de nodige documentatie... kan het voor mij allemaal.

Ik zie dit eerder als een passieve rol. Het forum zal wel waken... wees maar gerust :lekker Na 1 of enkele welonderbouwde replys met alle nodige links lijkt me de boodschap voor de aanbieder wel duidelijk. 17 onderbouwende replys zijn imo dan weer niet nodig ;)

Voor de flippers die hardleers zijn en het forum zien om hun flessen te verkopen met woekerwinsten zou ik dan weer hard optreden. Ik zal niet vragen via Pb om hun post aan te passen nadat een forumlid hem op een correcte manier on topic heeft benaderd. 1 waarschuwing en post op slot. Bij een 2de waarschuwing verwijs ik naar :blacklist

Duidelijk onderscheid maken tussen iemand die eens een fles verkoopt (aan een te hoge prijs) of iemand die 24 dezelfde flessen aanbiedt voor een absurde prijs is volgens mij wel aan de orde. Het strenge optreden geldt uiteraard enkel voor diegenen die van whisky hun beroep willen maken, maar geen slijtersdiploma willen behalen en dit forum enkel gebruiken om te verkopen... die andere groep van mensen zal na een reply van een HWF lid 9/10 de boodschap wel begrijpen en z’n gezond verstand gebruiken imo.

Een heksenjacht openen en zelf actief op zoek gaan doe ik niet. Als er geen reactie komt van de leden van dit forum, betekent dit, voor mij alleszins, dat het door de beugel kan. Ik wil niet diegene zijn die telkens voor ‘boeman’ moet spelen, maar wil er wel op toezien dat als iemand reageert het inhoudelijk correct is en met de juiste nuance wordt gebracht.

Ik vond het belangrijk om bij mijn kandidatuur te laten weten waarvoor ik sta. Dit helpt imho ook in de keuze voor jullie. Is er achteraf geen discussie hieromtrent. Ik wil ook geen toegevingen/weglatingen aan bovenstaande als er voor mij zou worden gekozen. Het hele pakket of helemaal niets. Aan jullie de keuze uiteraard!

Mvg,,

B84
12 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 09 Mei 2018, 22:29

Je hebt hierbij mijn zegen, Bram. Top dat jij je aanmeldt, een man van het forum. Ik denk dat je een mooie brug kan vormen tussen de hardliners en de wat zachtere variant :goedgedaan

+1 voor B84 :Proost
0 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 09 Mei 2018, 22:35

yep prima + voor bram, handig om iemand te hebben die ook al langer op t forum is en graag de levendigheid ziet in die sectie
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 09 Mei 2018, 22:38

Ik stem uiteraard niet in deze popularity contest!

(Maar top dat jij jouw vinger opsteekt en het lef toont, Bram :bigsmile!)
0 x
Afbeelding

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 09 Mei 2018, 22:42

Mijn betoog is uiteraard niet bedoeld om stemmen te ronselen, laat staan een competitie ervan te maken. Het antwoord van Paul was me duidelijk, ook al heb ik hier een andere mening over. Ik wil enkel on topic mijn kandidatuur stellen en laten weten hoe ik de taak zou invullen. Lijkt me niet meer dan juist. Transparant voor iedereen en een leidraad voor de 3koppige jury die hierover zal beslissen. Niet meer, niet minder dan dat...
2 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 10 Mei 2018, 10:24

Zo te zien heeft Bram zijn hele kanditatuur al op de rij, waarvoor respect. Ik had zelf ook al even de gedachte om mij op te geven voor deze taak, maar het lijkt me dat Bram de visie al goed voor ogen heeft.

:respect
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 10 Mei 2018, 10:28

FGG schreef:Zo te zien heeft Bram zijn hele kanditatuur al op de rij, waarvoor respect. Ik had zelf ook al even de gedachte om mij op te geven voor deze taak, maar het lijkt me dat Bram de visie al goed voor ogen heeft.

Florian,
we zoeken sowieso 2 personen. Dus alleen de visie van Bram is niet genoeg :D
1 x
Afbeelding

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 10 Mei 2018, 12:19

fjharms schreef:
FGG schreef:Zo te zien heeft Bram zijn hele kanditatuur al op de rij, waarvoor respect. Ik had zelf ook al even de gedachte om mij op te geven voor deze taak, maar het lijkt me dat Bram de visie al goed voor ogen heeft.

Florian,

In dat geval wil ik me wel beschikbaar stellen om met Bram, of een andere gegadigde, als team de discussies in V&A in goede banen te leiden.

:Party
1 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

JackD
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JackD » 10 Mei 2018, 13:40

fjharms schreef:

Florian,

Hmm... Als je al ‘mist’ dat Paul toch heel duidelijk aangeeft 2 man te zoeken... :o
0 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 10 Mei 2018, 16:13

JackD schreef:
fjharms schreef:

Florian,

Hmm... Als je al ‘mist’ dat Paul toch heel duidelijk aangeeft 2 man te zoeken... :o

Ik doelde ook meer op de visie, niet op de aanmelding.

En de topic-titel doet ook anders vermoeden.
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”