Het "hoe veel is mijn whisky waard"-topic

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
cobus
Nieuwkomer
Nieuwkomer

James Cooper

Ongelezen berichtdoor cobus » 14 Mei 2020, 11:14

https://imgur.com/a/rWYUn2Y

Bij het verhuizen van mijn oma ben ik een fles van "James Cooper Scotch Whiskey" in de kelder tegen gekomen. (zie imgur link)
Op het internet kom ik het merk nergens tegen, is er hier iemand die meer kennis over dit merk en deze fles heeft?

In de link zijn 2 foto's toegevoegd.
De fles is nog ongeopend en op de achterkant staat een nummer en datum vermeld.

Namelijk: No. PP 708663 en Date 5-3-'85
1 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: James Cooper

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Mei 2020, 14:25

Altijd leuk zo'n vondst.

Misschien kan Dram The Man je verder helpen, anders kun je het even proberen op https://www.whiskywaarde.nl/
7 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 16 Mei 2020, 11:14

cobus schreef:https://imgur.com/a/rWYUn2Y

Bij het verhuizen van mijn oma ben ik een fles van "James Cooper Scotch Whiskey" in de kelder tegen gekomen. (zie imgur link)
Op het internet kom ik het merk nergens tegen, is er hier iemand die meer kennis over dit merk en deze fles heeft?

Sorry, ik heb geen enkel idee!
Doet me wel aan deze fles denken: Black Mount whisky???.
1 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 16 Mei 2020, 14:21

Freezeroz schreef:
Fat Bastard! schreef:
Reichenbach schreef:Rivella kom je hier in Friesland nog wel vaak tegen bij recepties en zo.

Rivella bestaat nog steeds toch?

Vroeger bij oma op zondagochtend en flesje Shandy....zat een druppeltje alcohol in meen ik?
Als kind dacht je dan dat je meedronk met de volwassenen die aan een biertje zaten.

Haha heel herkenbaar die laatste zin. Zou daar de kiem liggen van mijn huidige hobby :Slainte?

En dat bestaat ook nog steeds (of weer?).

https://www.ah.nl/producten/product/wi134037/royal-club-shandy

Over die James Cooper:

Met een beetje googlen kom ik alleen een gerechtelijke uitspraak tegen van het Hof Amsterdam uit 1987 waar de Coöperatieve Inkoopvereniging Intergro B.A. door John Walker & Sons Ltd. is gedaagd voor inbreuk op octrooirecht.

"de door geïntimeerden bij het verhandelen van whisky onder de benaming James Cooper gebruikte tekens maken geen inbreuk op de merken Johnnie Walker; de flessen in hun geheel en in onderling verband beschouwd vertonen ondanks overeenstemmende elementen niet een zodanige gelijkenis dat associaties kunnen worden gewekt; van belang is dat de door appellante goedgekeurde John Lint-fles nog op de markt is en méér overeenstemming met de Johnnie Walker-fles vertoont)"
https://www.rvo.nl/sites/default/files/octrooiportal/2013/11/1989_nr3_%252821-28%2529.pdf. Vanaf p71 onderaan staat de uitspraak in z'n geheel. Daar wordt ook nog wat vermeld over de uitmonstering 5 yo (er bestond blijkbaar ook een 12 yo)... en toevallig had die 12 yo een zwart label. :lol:
2 x

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 17 Mei 2020, 15:40

cobus schreef:Bij het verhuizen van mijn oma ben ik een fles van "James Cooper Scotch Whiskey" in de kelder tegen gekomen.

Bericht hier maar even aan gekoppeld Daar de TS niet meer ingelogd heeft.
De Rivella, Spoednik, Oma discussie is naar de Bar verhuisd.
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 17 Mei 2020, 21:28

Wat bracht je op het idee als newbie zomaar onze huiskamer binnen te denderen, niet de moeite nemend je even voor te stellen, voor gratis advies over de fles van je oma...? Op dit forum stelt iedereen die hier nieuw is zich even voor. Tenzij je natuurlijk uitsluitend tot doel hebt de waarde van je fles te laten bepalen om vervolgens je gezicht hier nooit meer te laten zien?
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 17 Mei 2020, 21:38

Oogadal schreef:

Wat bracht je op het idee als newbie zomaar onze huiskamer binnen te denderen, niet de moeite nemend je even voor te stellen, voor gratis advies over de fles van je oma...? Op dit forum stelt iedereen die hier nieuw is zich even voor. Tenzij je natuurlijk uitsluitend tot doel hebt de waarde van je fles te laten bepalen om vervolgens je gezicht hier nooit meer te laten zien?

Corona stress ???
1 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 17 Mei 2020, 21:39

gerritbakker57 schreef:
Oogadal schreef:

Corona stress ???

Toch gewoon volledig negeren naar mijn mening.
2 x

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 18 Mei 2020, 07:45

gerritbakker57 schreef:Toch gewoon volledig negeren naar mijn mening.

Dat lijkt me wel het beste ja ...
Maar ja er zijn altijd een aantal lolligerds die het draadje leven geven en meer aandacht genereren dan noodzakelijk.

Ik ben meestal wat goed van vertrouwen vandaar dat ik het eerst even heb laten staan.
Het kan altijd zijn dat de interesse aanwakkert en de TS blijft en zijn vleugels uitslaat.
Ook omdat het niet om een fles VAT van 69 jaar ging, of een JW Red die zeker 80 jaar oud was.

Maar nee, ook deze keer niet. Maar ik blijf goed van vertrouwen ;)
Ik wil niet dat die ene goede hoeft leiden onder alle goudzoekers.

Dus heb je niks te melden over een gevraagde fles, en heb je het vermoeden dat het een eenmalige post is ...
...negeren die hap. [zo moeilijk is het echt niet]
2 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 18 Mei 2020, 08:52

edwinedje schreef:Dat lijkt me wel het beste ja ...
Maar ja er zijn altijd een aantal lolligerds die het draadje leven geven en meer aandacht genereren dan noodzakelijk.

Hmm.. moet ik me nu aangesproken voelen? :Scratch
Ik verkies lollige opmerkingen wel boven negeren, dat brengt zoals je zelf al aangeeft, toch wat meer leven in de brouwerij.
3 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 18 Mei 2020, 09:42

Daan schreef:
edwinedje schreef:Dat lijkt me wel het beste ja ...
Hmm.. moet ik me nu aangesproken voelen? :Scratch
Ik verkies lollige opmerkingen wel boven negeren, dat brengt zoals je zelf al aangeeft, toch wat meer leven in de brouwerij.

Als de schoen past :bigsmile

Voor de goede orde, ik ben niet tegen lollige opmerkingen, maar je kan je afvragen of dit de topics zijn waar je wat leven in de brouwerij wil brengen. Dan kan je het beter doen in topics van actieve leden ... zonder al te veel off-topic te gaan.

:Slainte
0 x

cobus
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Het "hoe veel is mijn whisky waard"-topic

Ongelezen berichtdoor cobus » 20 Mei 2020, 13:36

Hey,

Een niewbie op whisky gebied ben ik zeker, maar ben geen goudzoeker die een prijs wil horen en verder stil blijft ;) .

De vraag komt meer uit interesse vandaan omdat ik er dus niks over kon vinden en dat vindt ik in het hedendaagse gedigitaliseerde wereldje wel apart.
Of de fles nu 20 of 200 waard is gaat het mij niet meteen om. Ik ben hier gekomen met de het idee dat er mensen die wel kennis in whisky hebben mogelijk meer over de fles weten.

Blijkt dus niet om een bekend iets te gaan op het feit na dat het een copy cat van Johnny Walker is gezien de reactie over de rechtsgang.
4 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 20 Mei 2020, 14:19

cobus schreef:Hey,

Een niewbie op whisky gebied ben ik zeker, maar ben geen goudzoeker die een prijs wil horen en verder stil blijft ;) .

De vraag komt meer uit interesse vandaan omdat ik er dus niks over kon vinden en dat vindt ik in het hedendaagse gedigitaliseerde wereldje wel apart.
Of de fles nu 20 of 200 waard is gaat het mij niet meteen om. Ik ben hier gekomen met de het idee dat er mensen die wel kennis in whisky hebben mogelijk meer over de fles weten.

Blijkt dus niet om een bekend iets te gaan op het feit na dat het een copy cat van Johnny Walker is gezien de reactie over de rechtsgang.

Wellicht ben jij inderdaad die ene uitzondering op de regel hoor, en trek het je vooral niet persoonlijk aan dan. Maar feit is dat we in de loop van tijd al vele zolders en/of kelders van opa's en oma's langs hebben zien komen, waarbij het uiteindelijk altijd bleek te gaan om: Heb ik hier iets waardevols in handen? En daarna bleef het dan verder angstvallig stil. Vandaar deze reacties.
Maar als je dan een 'blijvertje' bent, stel je dan gerust hier voor: Even voorstellen, dat vinden we leuk !
En meng je vooral ook in andere topics ;) .
4 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 21 Mei 2020, 01:59

cobus schreef:

Over de herkomst en dergelijke heb ik niet zoveel te melden.
Maar toen ik de fles zag dacht ik gelijk: daar probeerde iemand een graantje met JW mee te pikken.

Ik zou zeggen: openen en kijken of het zonder cola lukt, daarna met cola. Anders kun je het altijd nog in het beslag van de pannenkoeken of cake gooien.
0 x

Jackson
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Snelle vraag

Ongelezen berichtdoor Jackson » 13 Jun 2020, 15:24

heb ooit een keer een fles johnnie walker black label 100th anniversary (1908-2008) - limited edition gekregen en nu vroeg ik me af wat de waarde van die fles is want zelf heb ik niet zoveel met Johnnie walker - - - 8< Mod Knip 8< - - -

Mod-Move ... [Sorry Henri, ik zag de aanbieding over het hoofd]
0 x

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”