Het "hoe veel is mijn whisky waard"-topic

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
Wouterk
Senior
Senior

Re: Het "hoe veel is mijn whisky waard"-topic

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 19 Nov 2019, 14:32

Ik heb een boek over de geschiedenis vd Brora dist., daar staan ook veel oude labels in van Clynelish. Zal eens kijken strx.
1 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 19 Nov 2019, 16:43

In november 2018 is er een fles bij whiskyauction.com geveild voor €620. De fles was een 'French Import' en had geen zegel. Er stond 'The label is sunburned Bottle' bij.
Heb ook nog dit gevonden, is wel niet dezelfde fles maar er staat wel interessante info bij.
1 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

2nstra
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor 2nstra » 19 Nov 2019, 20:42

Bartje'79 schreef:Een poosje geleden een collectie van iemand gekocht wegens beëindiging van zijn hobby.
Onderstaande fles is hier onderdeel van maar was me in eerste instantie niet opgevallen.
Tijdens het invoeren van de flessen op whiskybase tot de ontdekking gekomen dat dit toch wel een apart flesje was ;)
Na wat speurwerk wel wat flessen uit dezelfde serie/periode kunnen vinden maar niet deze. Ik heb ook geen box, geen idee of die er origineel wel bij was. :Scratch
Helaas is het label ook behoorlijk beschadigd :Cry
Op het backlabel:
Certificate of origin No. 78/180
Rotation No. 178/2215
Date 17/11/78
Iemand enig idee vwb de waarde hiervan?

WOW dat is een mooie fles.
Weet zeker dat ze niet eens van het bestaan hiervan afweten in Brora en bij Diageo :D
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 20 Nov 2019, 08:37

Dram The Man schreef:In november 2018 is er een fles bij whiskyauction.com geveild voor €620. De fles was een 'French Import' en had geen zegel. Er stond 'The label is sunburned Bottle' bij.

Maar dat lijkt in dit geval ook terecht, op de foto's lijkt het rechterdeel van de fles duidelijk verkleurd, juist geler geworden (of de belichting was gewoon ruk). Origineel lijkt het label dezelfde kleuren te hebben als op de foto in dit topic.
Hier nóg een veiling van een vergelijkbare fles (qua kleuren op het label dan): https://whiskyauction.com/cgi-bin/aucti ... ini=0zzzzz

En verder kijken leert dat er bv. in 2014 óók een vergelijkbaar label is geveild waar in de omschrijving ook 'sunburned label' is genoemd:
https://whiskyauction.com/cgi-bin/aucti ... ini=0zzzzz

Ik denk dat we voorzichtig mogen concluderen dat er niets verkleurds aan het label is, maar dat er gewoon óók een lichtere variant in omloop is.
Leuke vondst sowieso!
0 x

Bartje'79
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bartje'79 » 20 Nov 2019, 09:06

Dank voor het speurwerk en reacties! :duimop
0 x
Afbeelding

Matthijsbroer
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Matthijsbroer » 30 Nov 2019, 18:01

Ik heb een mooie oude compass box vatting gevonden achter in mn verzameling!

Het gaat om de compassbox ‘Eleuthera’

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... era-nas-cb

Iemand enig idee wat de waarde van deze fles is? Ik zie gemixte dingen voorbij komen!

Dan kan ik hem mooi aanbieden ergens.

Mvg, Matthijs
0 x

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 30 Nov 2019, 18:45

Matthijsbroer schreef:Ik heb een mooie oude compass box vatting gevonden achter in mn verzameling!

Iemand enig idee wat de waarde van deze fles is? Ik zie gemixte dingen voorbij komen!

Mvg, Matthijs

Of opdrinken :|
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 30 Nov 2019, 19:19

Matthijsbroer schreef:Ik heb een mooie oude compass box vatting gevonden achter in mn verzameling!

Mvg, Matthijs

Gevonden achter in je verzameling? Klinkt alsof je verrast bent dat je m hebt. Die is toch niet stiekem er tussen gezet?
Zoals je zelf al aangeeft; wisselende geluiden. Eentje in de categorie "wat de gek er voor geeft".
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Matthijsbroer
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Matthijsbroer » 01 Dec 2019, 10:55

Excuus! Betere uitleg is gewenst zo te zien haha!

Zoiets komt natuurlijk niet ineens voorbij. Ik weet uiteraard dat ik m heb, maar ik was een tijd geintereseerd in de whisky’s van compassbox. Nu gaat mn interesse ergens anders heen en wil ik hem dus ergens aanbieden!

Op die manier kan ik misschien een mooie nieuwe fles kopen van een merk waar ik nu geïnteresseerd in ben

Dus wilde ik de waarde van de fles weten!
0 x

Jacky
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jacky » 01 Dec 2019, 11:49

Matthijsbroer schreef:Dus wilde ik de waarde van de fles weten!

De waarde voor jou? Wat je er destijds aan gegeven hebt...
De waarde voor een ander? Wat hij/zij er wil voor geven.
Bied je fles aan aan de prijs dat jij hem hebt betaald, en je zal snel merken of jij destijds teveel of te weinig hebt betaald...
1 x
Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, there's always whisky...

shirleydeboer
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Advies

Ongelezen berichtdoor shirleydeboer » 26 Jan 2020, 15:15

-Bericht verwijderd-
Laatst gewijzigd door shirleydeboer op 28 Jan 2020, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

SecondHandPants
Senior
Senior

Re: Advies

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 26 Jan 2020, 15:19

Tsja, dit is een forum voor whiskyliefhebbers dus ik kan wel raden wat het advies gaat zijn. Hier mijn geniale inzicht:

Als je van whisky houdt: openmaken en opdrinken. Als je meer van geld houdt: verkopen. Als je van speculeren houdt: bewaren.

:hoedaf
9 x

DvdB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DvdB » 26 Jan 2020, 15:42

Mee eens.
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 26 Jan 2020, 15:44

Wat ga je met de rest doen?
0 x

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thedge » 27 Jan 2020, 13:59

Of we nemen dit topic serieus of je kunt hem net zo goed sluiten. Volgens mij is het topic bedoeld om de waarde van een fles te bespreken of te achterhalen.

Beter opdrinken, whisky is niet bedoeld om te verzamelen, volgens mij wil je het alleen verkopen, etc, etc. Totaal niet relevant.

Dus ook niet raar opkijken als mensen zich hier in bochten wringen(van opa of ik wist niet meer dat ik hem had), omdat ze gewoon geen gezeur willen over de vraag waarom ze de waarde willem weten.
1 x

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”