Het "hoe veel is mijn whisky waard"-topic

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: King Alfred

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Sep 2018, 08:29

el duderino schreef:Ik heb in de kelder van een oom een aantal oude blend gevonden:

- King Alfred
- Chevy Chase
- Teacher's Highland Cream

Zie foto's.

Die King Alfred en Chevy Chase vind in online niets van terug.

iemand hier meer info?

Sowieso mooi moment voor jóu om deze flessen in ieder geval z.s.m. in de Whiskybase vast te laten leggen ;) . Hoe completer deze is, hoe waardevoller voor ons allemaal tenslotte, ook weer voor toekomstige vragen/zoektochten :bigsmile .
(Mocht je niet precies weten hoe dit te doen dan wil ik je daar ook best mee helpen hoor, geen enkel probleem)
1 x

Toothpick
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Het "hoe veel is mijn whisky waard"-topic

Ongelezen berichtdoor Toothpick » 06 Dec 2018, 13:39

Beste liefhebbers,
Ik ben een totale leek als het op whisky aankomt. Wellicht ontpopt er ooit nog een grote liefhebberij (net zoals mijn liefde voor rode wijn) voor dit lekkere goedje. Maar vooralsnog, ik ben en blijf een leek. Zal me even kort voorstellen, ik ben Hella - 29 jaar oud en woonachtig in het prachtige Noord-Brabant. Ik ben in het bezit van een fles whisky, waar ik van weet dat het absoluut geen goedkope fles is. Ooit van iemand gekregen (lang verhaal), maar daar stopt mijn kennis zo'n beetje. Het is de vraag wat ik met een (naar mijn weten) bijzondere whisky moet, als er mensen zijn die er extreem van genieten.

Het is absoluut niet mijn intentie om de fles hier te verkopen, ik wil me echter goed laten informeren (uiteraard ook over de waarde) over de fles. Zonder kennis kan iedereen me immers vanalles wijsmaken - en daar heb ik een hekel aan. Wat is de achtergrond van deze whisky? Is hij extreem lekker bevonden? Juryprijzen? Alleen gedronken door de rijken der aarde? Wat valt er te vertellen over Springbank? Wat dekt de lading hierover? Interessante weetjes?

Het gaat over een Springbank Campbeltown Single Malt Scotch Whisky 25 jaar oud, gebotteld in de jaren 90 (gezien het etiket op de achterzijde, op dit moment geen foto van voorhanden). Natuurlijk wil ik ook weten, wat is een terechte waardebepaling? Ik kom prijzen tegen van €850,- tot €2500,- Dat is een verschil van €1650,- Hoe kan dit en is het terecht?

Ik hoor graag van jullie terug! En mijn dank is op voorhand al groot.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 06 Dec 2018, 13:50

Beste Hella,

Is het wellicht deze?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/11114/springbank-25-year-old
Er staat verschillende foto's bij, dus je kunt goed vergelijken.

Dan lijkt het er in ieder geval op dat één van jouw vragen beantwoord kan worden:
hij is dan - door 106 mensen - als extreem lekker bestempeld. Score van 92 punten is echt hoog.

Waardebepaling... ach.... dat is altijd lastig, wat de gek ervoor geeft. En dat is bij de ene veiling misschien meer dan bij de andere.

En verder is Google je vriend: over Springbank kun je best veel te weten komen. Ook op dit forum overigens, er zijn hier genoeg Springbank-liefhebbers :-)
0 x
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 06 Dec 2018, 13:53

Hele mooie fles idd!
Hij is een flink aantal keer geveild tussen de 600 en de 1200euro (https://whiskyauction.com/auction/history_e.html).
Waarde is natuurlijk altijd wat de gek ervoor geeft...
Ik zou zeggen 800euro ongeveer.

Als je eens wil kennismaken met whisky kan je altijd hier op het forum samples bestellen :).
Ik heb zelf een springbank set in de aanbieding :gnif. Springbank-ledaig-SV-instap-sets
1 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 06 Dec 2018, 14:32

MisterMonkeyDonkey schreef:Hele mooie fles idd!

Afbeelding

Ik geef je er €40 voor.

:HitHead
4 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 06 Dec 2018, 15:53

Mag ik de helft voor 2 tientjes dan Florian.... :P

:offtopic Verkopen hier mag ook alleen als je actief meedoet....
1 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 06 Dec 2018, 16:12

Oogadal schreef:Mag ik de helft voor 2 tientjes dan Florian.... :P

Nee, dan mag Florian de fles hier aan forumleden versamplen voor 2,- per 3cl :bigsmile
2 x
Afbeelding

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 06 Dec 2018, 18:49

Ik geef niet meer dan 30,16 euro :gnif
0 x

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 06 Dec 2018, 18:50

@Hella: neem voorgaande post van mij niet slecht op, is een inside joke hier op het forum :HitHead .
Serieus: prachtige fles inderdaad.
1 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 07 Dec 2018, 00:16

Hoi Hella!

Over Springbank valt een hoop te zeggen, maar de meeste info kun je ook gewoon via google vinden.
Buiten kijf staat dat dit een erg bijzondere fles is die je hebt.

De link die fjharms stuurde is volgens mij ook deze fles. De verkoper die daar staat, probeert behoorlijk mooi geld te verdienen. ik denk inderdaad dat deze fles op een veiling ergens tussen de 800-1000 moet kunnen halen.
Mensen vinden de laatste tijd alles van Springbank erg lekker, want het merk is duidelijk populairder aan het worden en ook de verzamelaars/investeerders (die dus niks drinken en keiveel geld hebben) duiken er redelijk massaal op. Dit drijft de prijzen erg op. Op dit forum zal er maar een enkeling zijn die a. budget heeft voor deze fles en b. deze fles gaat nuttigen.

Wat betreft juryprijzen..... Je moet momenteel wel een echt heel trieste jongen zijn om geen prijs te winnen bij één of ander, door zichzelf uitgeroepen, vooraanstaande jury.

Als je een fles als deze hebt gekregen zou ik um openen ook. Een cadeau doorverkopen brengt ongeluk.
6 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!

10% korting op je totale bestelling, of gratis verzending! Tot eind augustus!

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 07 Dec 2018, 12:59

defeatless schreef:Als je een fles als deze hebt gekregen zou ik um openen ook. Een cadeau doorverkopen brengt ongeluk.

Wat je ook kan doen, aanhakend op de suggestie van Alex, is de fles open maken en versampelen. In leken taal: overgieten in kleine potjes van 2 of 3 (of meer) cl. Deze zal je niet zelf 123 voor de hand hebben, maar ik denk dat er genoeg Brabanders (of andere provincialen) zijn die je hierbij willen helpen. Uiteraard tegen een vergoeding die het interessant maakt voor de liefhebber maar jou niet het gevoel geven dat je de fles "weggeeft". Bijvoorbeeld 5 a 10 euro per cl. Ik noem maar wat :-). Op die manier kan je er ook nog zelf van genieten!
2 x

Toothpick
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Toothpick » 12 Dec 2018, 11:21

blaaat schreef:Ik geef niet meer dan 30,16 euro :gnif

Helaas, ik heb al een bod van €40,-! :dancing

Allen hartelijk dank voor de informatie en reacties. Leuk om zo in de wereld van whisky te belanden! Zeker de moeite waard om me nog meer te gaan verdiepen! Sampelen (lees: zelf proeven..) zou ik graag doen, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat ik daar de tijd voor neem. Ondanks dat ik geen haast heb..

De Springbank 25yo blijft de komende tijd nog in mijn bezit. Overigens wel interessant dat Springbank groeit aan populariteit.. :sst

:offtopic
Iemand nog tips voor goedkope (normaal betaalbaar) maar goede whisky die algemeen verkrijgbaar zijn?
Mijn moeder wil whisky als kerstcadeau... ;-)
0 x

Xqlusive
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 12 Dec 2018, 11:48

Toothpick schreef::offtopic
Iemand nog tips voor goedkope (normaal betaalbaar) maar goede whisky die algemeen verkrijgbaar zijn?
Mijn moeder wil whisky als kerstcadeau... ;-)

Dalwhinnie 15 lijkt mij een leuke om mee te beginnen
Talisker 10 als je van een rokerige whisky houd

En ik mag het misschien niet zeggen, maar Glendfiddich 12 doet het ook altijd wel goed :sst

Allen voor nette prijzen te verkrijgen!

Maar er zitten hier mannen die nog veel betere suggesties hebben :gnif
1 x
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 12 Dec 2018, 12:10

Springbank 10 uiteraard :). Heb je even een pb gestuurd!
1 x

DannyHighland
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Springbank - Whisky Fair Limburg 2002 - 12years - bottle 2of8

Ongelezen berichtdoor DannyHighland » 16 Mar 2019, 15:05

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over een fles Springbank Whisky Fair Limburg 2002 - 12years bottle 6 of 8 .
Ik kan hier bijna niks over terug vinden op het internet.
Wel wat info op Whiskybase.com maar niks over de prijs.
Ik zou deze misschien willen aankopen gewoon om bij te houden maar dan moet het wel de moeite zijn.
Kunnen jullie mij misschien wat verder helpen ?

Mvg,
Daniel
Screenshot_20190316-144245_Chrome.jpg
Screenshot_20190316-144228_Chrome.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”