Het "hoe veel is mijn whisky waard"-topic

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.

Moderator: AquaVitae

Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Het "hoe veel is mijn whisky waard"-topic

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 14 Feb 2017, 10:16

Beste allemaal,

In de afgelopen tijd hebben een aantal personen een vraag gesteld over hoe veel hun whisky waard is. Dat is op zichzelf niet per definitie een onterechte vraag: soms is iemand nieuw en nog niet zo bekend met middelen om de waarde uit te zoeken.
Aan de andere kant wekken dergelijke vragen ergernis op bij degenen, die voor de vraagstellers op zoek gaan, en later dezelfde fles terug vinden in het aanbodgedeelte, en dan soms nog tegen hogere prijzen.

Naar aanleiding van een goede suggestie start ik daarom dit topic, waarin iedereen een vraag over de waarde van zijn/haar fles(sen) kwijt kan. Daarbij geldt wel een aantal regels:

1. De vraagsteller heeft eerst zelf onderzoek gedaan naar de waarde van zijn/haar fles(sen), gebruik makende van zoekmachines en onderstaande links.
2. De vraagsteller zet de fles(sen) NIET te koop op dit forum tegen prijzen die deze waarden flink overstijgen.
3. Aantoonbaar misbruik leidt tot uitsluiting van het aanbod-deel van het forum.

Hoe kan ik zelf onderzoek doen naar de waarde van mijn fles?

1. https://www.whiskybase.com/. Vul in het zoekveld rechts boven het merk in, dan verschijnen er vaak al heel veel resultaten en kun je vervolgens tussen de bottelingen van een merk de precieze fles die het betreft, opzoeken. Let op: er staat niet altijd een waarde bij.
2. https://whiskyauction.com/auction/cont_e3.html. Klik vervolgens in het menu links onder "History (all)" op de desbetreffende whiskyregio of categorie. In het volgende scherm kun je je zoekopdracht verfijnen.
3. https://www.scotchwhiskyauctions.com/. Vul in het zoekveld rechtsboven de naam van je fles in, en kijk of er resultaten zijn.
4. Dit kun je bij meerdere veilingen doen.
33 x
Affirmanti incumbit probatio

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Het "hoe veel is mijn whisky waard"-topic

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 14 Feb 2017, 11:06

Top topic en nog betere regels. Couldn't agree more!
1 x

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 24 Feb 2017, 08:59

Het is natuurlijk wel hopen dat nieuwelingen eerst het forum lezen en dus dit topic tegenkomen en niet spontaan toch iets anders gaan doen.
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 24 Feb 2017, 09:05

Daar worden ze in het welkomstbericht op gewezen ;)
1 x

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 24 Feb 2017, 11:59

Je zou ze de kost moeten geven.... :duimop
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 24 Feb 2017, 12:09

Er is vrij weinig dat in de digitale wereld op een waterdichte manier kan worden voorkomen. Mocht iemand noch het welkomstbericht, noch dit forum lezen, dan kan hij/zij er alsnog op vriendelijke wijze op worden gewezen.
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 24 Feb 2017, 16:51

goede actie, hoop dat dit de nodige onzinnige vragen over discutabele whisky's gaat tegen houden.
0 x

cask9220
Nieuwkomer
Nieuwkomer

benriach cask 2551 limited 2005 release

Ongelezen berichtdoor cask9220 » 01 Apr 2017, 09:33

vraagje van newbie aan de mannen met ervaring:

heb fles gekregen van mijn vriendin. Een Benriach limited 2005 release bottled for premium spirits Belgium. 11 jaar, cask strength, bourbon vaten. nr 81 van 220.

Is dit de moeite voor opzij te zetten voor later te verkopen of voor dit met smaak op te drinken?
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: benriach cask 2551 limited 2005 release

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 01 Apr 2017, 09:35

Je gaat er sowieso niet rijk van worden. En wat je krijgt van je vriendin mag je nooit ofte nooit verkopen... Tenzij je ze wil inruilen ;)
7 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 01 Apr 2017, 13:32

Voor dit soort vragen is een topic opgestart. Ik voeg het daarmee samen.
Mijn advies is eerst zelf te zoeken via bijvoorbeeld Whiskybase.
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 01 Apr 2017, 22:09

cask9220 schreef:vraagje van newbie aan de mannen met ervaring:

heb fles gekregen van mijn vriendin. Een Benriach limited 2005 release bottled for premium spirits Belgium. 11 jaar, cask strength, bourbon vaten. nr 81 van 220.

Is dit de moeite voor opzij te zetten voor later te verkopen of voor dit met smaak op te drinken?

Hangt er vanaf of je het prettig vindt om op een kokosmatje te slapen.
3 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 05 Apr 2017, 10:59

Ervaring Ome Cor. :gnif
1 x

JoJo1975
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor JoJo1975 » 27 Apr 2017, 21:14

Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al even gespit op het internet en ook op de links gekeken die hierboven staan.
Helaas weinig treffers.

We hebben een paar jaar gelden een fles whiskey kado gehad en willen deze graag verkopen.
Aangezien we geen whiskey liefhebbers zijn , ben ik op dit forum terecht gekomen.

We hopen dat als we de fles leuk kunnenverkopen dat deze wel naar een liefhebber gaat :D

Maar wat de fles waard is hebben we nog niet concreet kunnen vinden , dus misschien dat er leden hier zijn die ons verder zouden kunnen helpen.

Het gaat om een fles Sculte uit Twente de 1e botteling , het boekje met corresponderende nummer die op de fles staat zit erbij. Evenals de verpakking.

Alvast vriendelijk bedankt
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 27 Apr 2017, 21:18

JoJo1975 schreef:Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al even gespit op het internet en ook op de links gekeken die hierboven staan.
Helaas weinig treffers.

We hebben een paar jaar gelden een fles whiskey kado gehad en willen deze graag verkopen.
Aangezien we geen whiskey liefhebbers zijn , ben ik op dit forum terecht gekomen.

We hopen dat als we de fles leuk kunnenverkopen dat deze wel naar een liefhebber gaat :D

Maar wat de fles waard is hebben we nog niet concreet kunnen vinden , dus misschien dat er leden hier zijn die ons verder zouden kunnen helpen.

Het gaat om een fles Sculte uit Twente de 1e botteling , het boekje met corresponderende nummer die op de fles staat zit erbij. Evenals de verpakking.

Alvast vriendelijk bedankt

Zou ff op deze link duwen. https://www.whiskybase.com/brand/83001/sculte

Misschien staat hij erbij.

Zal waarschijnlijk om deze fles gaan omdat je het over Nr 1 hebt. https://www.whiskybase.com/whisky/61831 ... tse-whisky
Laatst gewijzigd door mer1973 op 27 Apr 2017, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Willum
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Willum » 27 Apr 2017, 21:19

Als het goed is, herken je een van deze flessen..
https://www.whiskybase.com/distillery/82822/stokerij-erve-sculte
0 x

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”