Onderbouwde meningen gevraagd: aanvullende regels mbt aanbod

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Onderbouwde meningen gevraagd: aanvullende regels mbt aanbod

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Dec 2016, 17:51

caskstrength schreef:Inmiddels heb ik dit gecheckt. Dit is niet eenvoudig mogelijk, en dus ontzettend arbeidsintensief. Gezien het feit dat er andere prioriteiten liggen, komen we daar voorlopig niet aan toe.

Is het anders mogelijk dat de aanbieder zelf zijn aanbodtopic kan verwijderen eens het gesloten is?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 15 Dec 2016, 18:26

johan brugge schreef:
caskstrength schreef:Inmiddels heb ik dit gecheckt. Dit is niet eenvoudig mogelijk, en dus ontzettend arbeidsintensief. Gezien het feit dat er andere prioriteiten liggen, komen we daar voorlopig niet aan toe.

Is het anders mogelijk dat de aanbieder zelf zijn aanbodtopic kan verwijderen eens het gesloten is?

Volgens mij niet. Het is beleid dat geplaatste berichten niet met terugwerkende kracht aangepast of verwijderd worden.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 15 Dec 2016, 18:45

shadowcollector schreef:2. als ik je ken en je verhaal hier op het forum lees ik er een heel ander gevoel over heb. En mijzelf dan wel afvraag waarom je ze niet eerst hier op het forum aanbied tegen inkoop prijs (of een kleine marge om je verzendkosten etc eruit te halen) voordat je het op WB zet.

Nu zit er bij dat laatste nog iets bij waar denk ik iedereen hier moeite mee heeft; alles wat ik hier voor een liefhebber prijs aanbied kan de volgende dag tegen een vele hogere marge aangeboden worden op whiskybase, catawiki, scotchwhiskyauctions of iets dergelijks en daar wil ik niet aan meewerken. Ik wil het best aan liefhebbers verkopen en ben niet vies van een beetje winst maar waarom zou ik flessen doorschuiven als morgen iemand hier 30% op pakt en dit forum gebruikt als bron voor de inkoop van die whisky..

De spijker op z'n kop Dirk; dat is exact de reden dat ik het hier dus niet aanbied. Ik heb wel een paar flesjes aan aankoop door gezet, maar aan mensen die deze zelf ook wilden bestellen maar te laat waren. (die dus ook durfden te gokken dat het wat was)
En iedereen mag er van vinden wat ie wil, als ik de gok neem bocht te kopen en het blijkt top te zijn dan staan ze allemaal in de rij om een flesje aan aankoop over te nemen, maar als het niet te zuipen is komt er niemand.
Ik durf ook best te erkennen dat ik hier wel selectief verkoop; als het forum het niet reguleert doe ik het zelf wel; erkende flippers verkoop ik gewoon nee. En ik zeg er ook bij dat ik er niks voor voel ze te matsen om 'mijn' fles een paar dagen later op WB of Catawiki terug te zien.
Dat ik me niet kan vinden in de manier waarop aanbod functioneert is ook wel te zien aan mijn verkooptopics; die zijn er niet, uit m'n hoofd heb ik niks aangeboden hier dit jaar. En om dezelfde reden heb ik ook mijn sample aanbod ingetrokken.
Laatst gewijzigd door Oogadal op 15 Dec 2016, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 15 Dec 2016, 18:56

Precies wat jij zegt Edwin; selectief verkopen aan mensen hier. Dat doe ik ook. Vandaag meerdere geïnteresseerden in m'n aangeboden springbanks maar aan iemand verkocht die hier ook voor nette prijzen aanbiedt en waarvan ik ook weleens wat aan nette prijzen gekocht verkocht heb. Als zij het doorverkopen voor heel veel meer komen ze ook op de blacklist :cool:

Edit:typo :?
Laatst gewijzigd door RvdB op 15 Dec 2016, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 15 Dec 2016, 19:04

Op zich logisch, maar dat is idd iets dat vanuit de persoon zal moeten komen. Tenzij mensen die zich niet aan de regels helemaal de toegang tot het forum wordt ontzegd. En dan nog kunnen ze feitelijk nog kopen door andere media te gebruiken waarop de verkoper ook actief is.

Maar goed, terug naar hetgeen door het forum geregeld kan worden. Zijn er nog mensen met specifieke visies?
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 15 Dec 2016, 19:17

nigel_tufnel schreef:
shadowcollector schreef:
Oogadal schreef:Helder Paul.

Om het thema 'nieuwe release' en de daarbij behorende vraagprijs die voor forum begrippen acceptabel is wil ik de volgende knuppel in het hoenderhok gooien; als er iemand is die het blind aandurft om 6 flessen ergens van te kopen, zonder dat er enige vorm bestaat of het te zuipen is of niet, en het blijkt 89 punten spul te zijn (Glenrothes 1997 WhB bijvoorbeeld) en die persoon wil daar 3 flessen van kopen met 3 tientjes winst per fles gaan we dat verstaan onder flippen?
Persoonlijk vind ik dit geen flippen eigenlijk, de koper neemt het risico van het kopen van 82 punten prut en mag daar imho best voor beloond worden als het achteraf goed spul blijkt te zijn. Toevallig heb ik van die Glenrothes 8 flessen besteld en betaald en kwam er toen achter dat het verdund was en heb ik ze geannuleerd, wat echter niet is doorgekomen. Dus ik heb die flessen hier staan. Gisteren heb ik deze voor € 110 op Whiskybase aangeboden en heb in 3 uur tijd in totaal 7 berichten gehad van WB vrienden die ik nog nooit heb gezien met de vraag of ik hun geen flesje kon doorschuiven tegen aankoopprijs.... Had ik die vraag ook gehad als het 82 punten spul was geweest? Ik ben er vrij zeker van dat dit niet zo was geweest. Ik heb de flessen uit de verkoop gehaald omdat als ik flessen tegen aankoop kwijt wil ik dat hier doe, en als ik er op wil verdienen zet ik ze elders te koop. Vervelend dat je dan bestookt wordt met verzoeken om tegen aankoop door te schuiven.
Wat dat betreft wordt er hier ook best redelijk vaak hypocriet moord en brand geschreeuwd.

Ik vind dit persoonlijk onder flippen vallen vooral omdat het je eigen risico is wat voor kwaliteit het is en je belonen voor het feit dat jij dit risico loopt is in mijn ogen nog steeds speculeren. Je goed recht, niets op tegen maar kort door de bocht; de reden waarom je iets groot inkoopt maakt mij niet uit, het feit dat er een marge op zit (binnen een paar dagen) is gewoon handel. MAAR;

1. als ik je niet persoonlijk ken het geen context heeft en het eruit ziet als flippen, handel en speculeren. Prima zet het op Whiskybase, catawiki, ebay of een van de whisky veilingen.

2. als ik je ken en je verhaal hier op het forum lees ik er een heel ander gevoel over heb. En mijzelf dan wel afvraag waarom je ze niet eerst hier op het forum aanbied tegen inkoop prijs (of een kleine marge om je verzendkosten etc eruit te halen) voordat je het op WB zet.

Nu zit er bij dat laatste nog iets bij waar denk ik iedereen hier moeite mee heeft; alles wat ik hier voor een liefhebber prijs aanbied kan de volgende dag tegen een vele hogere marge aangeboden worden op whiskybase, catawiki, scotchwhiskyauctions of iets dergelijks en daar wil ik niet aan meewerken. Ik wil het best aan liefhebbers verkopen en ben niet vies van een beetje winst maar waarom zou ik flessen doorschuiven als morgen iemand hier 30% op pakt en dit forum gebruikt als bron voor de inkoop van die whisky..

Inderdaad het is op die manier een beetje dubbel.
Ik heb op zo'n manier ook al een flesje gekocht via het forum en ben daar heel blij mee maar het principe is eigenlijk hetzelfde.
Ik heb tot op heden ook nog nooit een doos whisky gekocht.
En ik zou dit wellicht ook nooit doen en al zeker niet voor iets waarvan ik de kwaliteit niet ken.
We hebben het dikwijls over liefhebbers en mekaar iets gunnen...
Dat kan je ook bereiken door minder gretig aan te kopen.
Anders hadden nog een heel deel andere liefhebbers (die het forum niet kennen) deze fles kunnen aankopen.
Eigenlijk zouden retailers beter standaard een aankoop beperking invoeren.
Meer kansen voor meer personen, daar kan je als liefhebber niets op tegen hebben.
Om nogmaals terug te komen over de verguisde Littlemill van la Boutique du Chemin...
Het is even bizar deze te kopen aan 280 euro terwijl je de kwaliteit niet kent als 8 flessen te kopen van de Glenrothes van Whiskybroker aan een in totaal veel hogere prijs...
Het gaat bij blinde aankopen dikwijls niet alleen om durf maar ook om koopkracht.
Niet iedereen kan zoveel geld uitgeven aan zoveel flessen tegelijk en vissen dus achter het net.

Daar moet wel als kanttekening bij gezet worden dat hij het doosje voor meerdere mensen had gekocht en hij er oorspronkelijk maar 2 voor zichzelf tussen had zitten. Toen heeft hij hem gecanceld omdat het geen CS was en de manier waarop dit door WhB gedaan is. En daarna hebben die mensen die mee hadden besteld hun flesjes ergens ander vandaan gehaald. Achteraf is die canceling niet verwerkt en had hij die doos flessen.
3 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als bbqen; als je haast hebt moet je er niet aan beginnen

Zie me niet als schuldige. Je hoeft me niet te huldigen.
Wie niet kan delen kan niet vermenigvuldigen.

Paulini
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Paulini » 16 Dec 2016, 10:54

Soms moet je dingen niet moeilijker maken dan ze zijn.

Ik was voorstander van de mogelijkheid om te reageren onder een aanbod topic. Zo kon je (constructief) een reactie posten als het te duur zou zijn of ongepast. Nu is het zelfregulerende karakter daarvan verdwenen. Daarnaast; als er iets aangeboden wordt wat in de definitie flippen valt; dan koop je het toch gewoon niet? Mens erger je niet, is beter voor je bloeddruk.

Er zijn mensen welke kopen en verkopen om centjes te verdienen. Zo werkt de wereld. Als het forum van mening is dat dit hier niet past dan moet je het hele topic aanbod afsluiten. Geen halve maatregelen treffen maar gewoon helemaal mee stoppen.

Voor mij persoonlijk zou dit wat overdreven zijn. Het aanbod topic is voor mij een welkome; ik koop geregeld wat via het forum. Het kleinschalige, vertrouwde (aldaar terecht of onterecht) spreekt mij aan, en ja, ik koop ook wel op veilingen dus het een sluit het ander niet uit.

mijn idee:
een poll waarin je mensen vraagt: wel of geen aanbod topic.

Wel? mogelijkheid heropenen om reacties onder een aanbod te posten. daarmee reguleren WIJ (het forum) het zelf (MIJN voorkeur!)

Niet? sluiten van aanbod topic
0 x

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 16 Dec 2016, 12:14

Paulini schreef:Soms moet je dingen niet moeilijker maken dan ze zijn.
Wel? mogelijkheid heropenen om reacties onder een aanbod te posten. daarmee reguleren WIJ (het forum) het zelf (MIJN voorkeur!)

En dat is het nu net waar het fout gaat (in mijn ogen).

Er wordt een fles voor een "verkeerde" prijs aangeboden in de ogen van "iemand".
Die "iemand" maakt hier een opmerking over, al dan niet met de beste bedoelingen.

So far, so good, zelf-regulering...
*
En dan is de kat uit de zak en begint de discussie weer opnieuw;
Wat kan wel, wat kan niet, wat mag wel, wat mag niet, wat is wel reeel, wat is niet reeel.
Whiskybase ja/nee, whisky auction ja/nee, commissie kosten wel/niet meerekenen, verzendkosten vergelijken.
En dan begint het modder gooien, die wel, die nied, dat wel, dat nied, hier wel, daar nied,
En dan komen de taalgoeroe's om de hoek; Niet is met een T of misschien alleen met koffie
Daar aangekomen gaat het al helemaal niet meer over de openings post.

Ondertussen is er een nieuwe fles aangeboden en is er weer "iemand" die de prijs "verkeerd"vind.
Skip naar * hierboven.

Misschien een klein beetje [ :sst ] overdreven...maar ik zit er niet ver naast denk ik...

En dit is niet alleen met Hype en Flip-bare flessen, ook als iemand een wat regulierere botteling aan de "verkeerde" prijs aanbied.

Zelfregulering = OK, maar stop met dat overloos gezaag heen en weer wat in mijn ogen telkens weer een Welles/Nietus spelletje is.
Of zet daar een apart topic voor op waar men naar hartelust kan zagen over elke fles met een "verkeerde" prijs.

:Slainte

Ja er moed erchens een treemaa op reeel... ik weed hed, ik weed hed...
5 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 16 Dec 2016, 12:45

Paulini schreef:Soms moet je dingen niet moeilijker maken dan ze zijn.

Ik was voorstander van de mogelijkheid om te reageren onder een aanbod topic. Zo kon je (constructief) een reactie posten als het te duur zou zijn of ongepast. Nu is het zelfregulerende karakter daarvan verdwenen. Daarnaast; als er iets aangeboden wordt wat in de definitie flippen valt; dan koop je het toch gewoon niet? Mens erger je niet, is beter voor je bloeddruk.

Er zijn mensen welke kopen en verkopen om centjes te verdienen. Zo werkt de wereld. Als het forum van mening is dat dit hier niet past dan moet je het hele topic aanbod afsluiten. Geen halve maatregelen treffen maar gewoon helemaal mee stoppen.

Voor mij persoonlijk zou dit wat overdreven zijn. Het aanbod topic is voor mij een welkome; ik koop geregeld wat via het forum. Het kleinschalige, vertrouwde (aldaar terecht of onterecht) spreekt mij aan, en ja, ik koop ook wel op veilingen dus het een sluit het ander niet uit.

mijn idee:
een poll waarin je mensen vraagt: wel of geen aanbod topic.

De geschiedenis heeft uitgewezen dat deze zgn. zelfregulering niet loopt. Zoek de onderwerpen er maar bij.
We gaan dus geen polls doen, sorry.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 16 Dec 2016, 13:00

Op basis van de reacties kom ik tot de conclusie dat er een brede steun voor het globale beleid is. Een aantal opmerkingen zijn er altijd. Ik heb eerder aangegeven waarom ik bepaalde dingen heb laten staan, of waarom ze zijn ingevoerd.

Daarom gaan we vanaf nu maar met deze nieuwe set regels werken.

Ten aanzien van het in de beginpost voorgestelde is gewijzigd dat het maximale aantal topics dat een gebruiker kan openen, 1 is. Daarnaast is vermeld dat als het aangebodene kan worden opgehaald, ook moet worden aangegeven in welke plaats dit is.

De wijzigingen zijn vanaf nu effectief. Mensen onder de 50 posts kunnen dus niets aanbieden. Daarnaast is er een tekstvak opgenomen in het topic aanbod, waarbij aanbieders bij het plaatsen expliciet akkoord gaan met de regels.
7 x

CasVro
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor CasVro » 03 Mar 2017, 00:08

De regels zijn goed en duidelijk... toch als ik nu op het aanbod gedeelte kom, dan tref ik vooral ''slechte'' aanbiedingen. Dit was ooit een site die ik gebruikte om langzaam kennis te maken met de godendrank, nu lijkt het een marktplaats waar aasgieren inkopen en geldwolven verkopen. Ik heb de oplossing zelf niet, dus het is makkelijk roepen, maar het berichten aantal omhoog schroeven voor verkoop is een idee. Tuurlijk is het jammer als als aasgieren het allemaal inpikken, maar ik heb liever dat de geldwolven weggaan en de experts en forumactieve gebruikers het verkopen afhandelen...
0 x
The Idea is nog tot live forever, but tot create something that will.

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 03 Mar 2017, 07:33

Ik moet zeggen dat ik het juist wel prima vind zo. Er wordt wel veel aangeboden, in die zie begrijp ik je punt. Maar er is in mijn ogen minder 'gedoe' dan eerder, weinig belachelijke vraagprijzen, geen ellenlange discussies. Okee, er zijn weinig 'koopjes' maar dat neem ik niemand kwalijk. Een verkoper hoeft ook geen verlies te lijden op zijn flessen.
1 x
Afbeelding

Glen Dre
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Glen Dre » 23 Mar 2017, 17:45

edwinedje schreef:
Met betrekking tot aantal posts en/of duur lidmaatschap kan het moderatie team altijd besluiten iemand voortijdig toegang te geven tot het aanbod forum op basis van andere criteria of op voordracht van de vaste gasten. Of omgekeerd de toegang tot het verkoop forum (weer) ontzeggen indien na het bereiken van de gestelde criteria toch "verkeerde" intenties blijken te zijn. Dan maakt het ook niet echt uit of het gaat om 50-200 posts of 1-3 jaar lidmaatschap, gestaffelde of gelimiteerde privileges..

Dit is naar mijn bescheiden mening precies waar het om gaat. Ik heb nu ruim een jaar een account hier en ik reageer of plaats niet heel veel. Ik lees vooral veel en als ik een vraag heb, is dit voor mij het platform om die te stellen. Vaak heb ik het antwoord al gevonden omdat de vraag al eerder is gesteld.
Ik krijg het idee dat dit voor sommigen kennelijk een onvoldoende bijdrage aan het forum zou zijn om uberhaupt lid te zijn.... Los van de verkoop discussie. Dit vind ik zonde. De drempel om aan te melden en te posten werd voor mij al wat hoger door dit gevoel.
Heb je liever een forum met 20 leden die elkaar brieven schrijven, of een forum met 1000 leden waarvan de helft meer leest als schrijft?

En als ik dan na twee jaar en 20 posts (ik noem maar wat) een fles uit de collectie wil verkopen waar iemand heel blij van wordt hier, Wat is daar dan mis mee?
Daar tegenover kan ook iemand die heel veel bijdraagt een fles aanbieden voor een woekerprijs.
Eenieder is oud en wijs genoeg om te bepalen waar en hoeveel geld hij of zij ergens aan wil uitgeven. Wat de gek ervoor geeft zegmaar.
De term misbruik wordt bestraft lijkt mij hier het meest op zijn plaats voor iedereen die gebruik maakt van. Het lastige is, wie bepaalt wat misbruik in dit geval precies is.
Feit is dat de gehele whisky markt volledig veranderd is tov de goede oude tijd.... Denk dat mensen dit ook moeten accepteren. Of je eraan mee doet, bepaalde je zelf!
0 x
"Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten." Friedrich Nietzsche

http://www.whiskybase.com/profile/andre84/collection

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Mar 2017, 18:02

Glen Dre schreef:
edwinedje schreef:
Met betrekking tot aantal posts en/of duur lidmaatschap kan het moderatie team altijd besluiten iemand voortijdig toegang te geven tot het aanbod forum op basis van andere criteria of op voordracht van de vaste gasten. Of omgekeerd de toegang tot het verkoop forum (weer) ontzeggen indien na het bereiken van de gestelde criteria toch "verkeerde" intenties blijken te zijn. Dan maakt het ook niet echt uit of het gaat om 50-200 posts of 1-3 jaar lidmaatschap, gestaffelde of gelimiteerde privileges..

Dit is naar mijn bescheiden mening precies waar het om gaat. Ik heb nu ruim een jaar een account hier en ik reageer of plaats niet heel veel. Ik lees vooral veel en als ik een vraag heb, is dit voor mij het platform om die te stellen. Vaak heb ik het antwoord al gevonden omdat de vraag al eerder is gesteld.
Ik krijg het idee dat dit voor sommigen kennelijk een onvoldoende bijdrage aan het forum zou zijn om uberhaupt lid te zijn.... Los van de verkoop discussie. Dit vind ik zonde. De drempel om aan te melden en te posten werd voor mij al wat hoger door dit gevoel.
Heb je liever een forum met 20 leden die elkaar brieven schrijven, of een forum met 1000 leden waarvan de helft meer leest als schrijft?

En als ik dan na twee jaar en 20 posts (ik noem maar wat) een fles uit de collectie wil verkopen waar iemand heel blij van wordt hier, Wat is daar dan mis mee?
Daar tegenover kan ook iemand die heel veel bijdraagt een fles aanbieden voor een woekerprijs.
Eenieder is oud en wijs genoeg om te bepalen waar en hoeveel geld hij of zij ergens aan wil uitgeven. Wat de gek ervoor geeft zegmaar.
De term misbruik wordt bestraft lijkt mij hier het meest op zijn plaats voor iedereen die gebruik maakt van. Het lastige is, wie bepaalt wat misbruik in dit geval precies is.
Feit is dat de gehele whisky markt volledig veranderd is tov de goede oude tijd.... Denk dat mensen dit ook moeten accepteren. Of je eraan mee doet, bepaalde je zelf!

Als je het zuiver principieel bekijkt, heb je gelijk. De praktijk leert dat er echter veel cowboys zijn die vooral willen verkopen en verder niet geïnteresseerd zijn. Ik krijg regelmatig verzoeken van mensen die graag "ontheffing" willen, maar waarvan ik al in de gaten heb dat ze geen serieuze intenties qua vulling van het forum hebben. Daarom zijn de regels zoals ze zijn. Als er mensen zijn die constructief zijn en graag een uitzondering willen, dan zal ik daar een stuk coulanter in zijn.
4 x

Glen Dre
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Glen Dre » 23 Mar 2017, 18:09

caskstrength schreef:Als je het zuiver principieel bekijkt, heb je gelijk. De praktijk leert dat er echter veel cowboys zijn die vooral willen verkopen en verder niet geïnteresseerd zijn. Ik krijg regelmatig verzoeken van mensen die graag "ontheffing" willen, maar waarvan ik al in de gaten heb dat ze geen serieuze intenties qua vulling van het forum hebben. Daarom zijn de regels zoals ze zijn. Als er mensen zijn die constructief zijn en graag een uitzondering willen, dan zal ik daar een stuk coulanter in zijn.

Ik geloof gelijk dat je die mensen er snel genoeg uithaalt. Intenties zijn toch vaak gekoppeld aan een onderbuik gevoel. En misschien is die selectie ook wel de beste manier. Geldend voor ieder aanbod. Alleen ik denk dat daar voor jou, en misschien enkele anderen, teveel werk in gaat zitten.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat je uit moet kijken om jonge of inactieve leden direct te bestempelen als geldwolven. Zij kunnen net zo'n grote kenner of liefhebber zijn als ieder ander.
1 x
"Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten." Friedrich Nietzsche

http://www.whiskybase.com/profile/andre84/collection

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”