Onderbouwde meningen gevraagd: aanvullende regels mbt aanbod

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
Wouterk
Senior
Senior

Re: Onderbouwde meningen gevraagd: aanvullende regels mbt aanbod

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 31 Jul 2020, 11:18

Grofweg zijn er 209k berichten geplaatst op dit forum (bij de een meer of minder, niet iedereen heeft toegang tot alle berichten).

Het flessenaanbod gedeelte bevat 19k berichten. Een kleine rekensom leert ons dat nog geen 10% van het totaal aantal berichten gericht is op aanbod van flessen danwel reacties op aangeboden flessen. Samples niet meegerekend.

Voor de rest sluit ik me aan bij Dre :-)

P.s. ik zie van Christine ook een reactie in het aanbod gedeelte. Ben dan ook consequent!
5 x

AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 31 Jul 2020, 19:54

Het aanbodforum is een leuke aanvulling op de rest. En het functioneert prima zo. Flessen gaan meestal van liefhebber naar liefhebber en zodra die open gaat lees je het in het "welke fles zojuist geopend"-topic.

Niks meer aan veranderen voor nu.

PS. Wat moet ik anders de hele dag doen? Mijn zingeving niet afschaffen aub :P
1 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 31 Jul 2020, 20:34

Deze discussie hebben we toch al meerdere keren gevoerd? Gaan we dit nu serieus nog een keer doen om dat een of andere troll dit weer aanwakkert?

Volgens mij zijn de percentages van Wouterk een stuk meer op feiten gebaseerd dan op die paar keer dat een of andere hoerenmadam (afgaande op de profielfoto), die elk topic een irritante kant op weet te sturen, heeft gekeken wie waar online is.
Zijn PS is een mooie spiegel die Christine zichzelf voor mag houden.

De conclusie die Dre treffend samenvat hebben we met zijn allen een tijd geleden al getrokken. Madam had toen ook al kunnen meedoen in de discussie, aangezien ze toen al lid was.

Niet dat dat met die manier van communiceren veel invloed had gehad verwacht ik. Net als nu.
Ondanks wat de betreffende personen vaak zelf denken, krijg je door harder schreeuwen echt niet eerder gelijk.
Je wilt graag een discussie aan, maar de manier waarop nodigt niet uit en heeft zelfs een tegengesteld effect.
Lees je posts nog eens terug een vraag jezelf eens af waarom de mensen zo reageren, in plaats van er in elke reactie met gestrekt been in te gaan.

Of vind je zelf dat het wel lekker gaat zo?
Dat je wat toevoegde en leuke gesprekken hebt hier op het forum? Christine.

Mijn 2e alinea is natuurlijk niet heel vriendelijk. Maar vergelijkbaar met de toon en redenatie van jouw berichten.
Als je er telkens zelf zo in gaat, ga dan niet lopen miepen als een klein meisje dat mensen zo gemeen tegen je doen.
4 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 31 Jul 2020, 21:17

Christine schreef:
defeatless schreef:Mocht je de informatievoorziening in het gedrang voelen komen, pak de handschoen op en schrijf een sappig verhaal van een tasting, een bezoek, nog niet eerder gedeelde info etc. etc. etc.
Nu kom je, zowel hier als recent op andere plekken op dit forum, op mij over als iemand die hobbymatig een liter azijn in de ochtend drink en navenante afscheiding heeft.

Wel, dat eerste heb ik nu al een paar maal gedaan. Zie andere posts.

En weer maakt u het persoonlijk. Reageer toch inhoudelijk. Is dat nu zo moeilijk. Ik breng een punt naar voor. Reageer daarop. Nee, kan u niet, dus voor alle duidelijkheid, ik drink geen azijn en ik plas het al zeker niet uit. U komt mij over als een onbeschofte en ongemanierde boer. ( = landbouwer)

U bent ook fout, het topic is vier jaar oud. Niet twee.

Wil u percentages? Wel, kijk dan zelf bij wie online is regelmatig. Dan neemt u zelf print screens. Dan kan u percentages publiceren met de bewijzen.
Ik heb gekeken over verschillende dagen, tal van momenten. Het is zo.
Mijn voorstel zou zijn het verkoopgedeelte afschaffen, want daar gaat het hier vooral om. Dat is wel duidelijk. Met uw schreeuwerig onderschrift is uw standpunt natuurlijk duidelijk.

Volgens mij is Stormbringer weer terug maar nu met een alias van een vrouw. Ik zou er verder niet al te veel op reageren. Heb me daar helaas op een ander topic al toe laten verleiden. Hebben we ook al positieve bijdrages gezien?
5 x

Ruud W
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 01 Aug 2020, 00:16

Gewoon het aanbod/gezocht/samples gedeelte houden zoals het is.
Past prima bij dit forum op deze manier.
Ik zit nu bijvoorbeeld lekker samples te proeven op de camping, en zou dat niet willen missen. Het draagt echt bij aan het vakantiegevoel.

Wel mag het op de rest van het forum wat leuker en/of minder serieus worden.
Maar dat is nu natuurlijk weer helemaal :offtopic
1 x
Afbeelding

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 01 Aug 2020, 10:01

Wat mij betreft kan deze discussie weer gesloten worden.
Ik heb geen enkel goed argument gehoord vóór het sluiten van het Aanbod gedeelte. Wel veel argumenten tégen.
Het enige punt dat naar voren is gehaald - dat het forum levendiger zou worden als er geen Aanbod deel is - lijkt mij compleet uit de lucht gegrepen. Ik zie geen enkele aanleiding om te verwachten dat het forum daar beter van wordt.

Verder, discussies zijn prima. Het mag inderdaad levendig. Maar...
Zoals Wouter terecht opmerkt: het gaat ook zeker om de toon waarop.
Bij iedere discussie er met gestrekt been ingaan... waarom?

Ik zal nog even met Edwin overleggen, maar ik heb niet het idee dat hij er anders instaat dan ik.

Overigens Wouter, het woord Hoerenmadam vind ik persoonlijk erg ver gaan.
2 x
Afbeelding

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 11:54

Wouterk schreef:Grofweg zijn er 209k berichten geplaatst op dit forum (bij de een meer of minder, niet iedereen heeft toegang tot alle berichten).

Het flessenaanbod gedeelte bevat 19k berichten. Een kleine rekensom leert ons dat nog geen 10% van het totaal aantal berichten gericht is op aanbod van flessen danwel reacties op aangeboden flessen. Samples niet meegerekend.

Voor de rest sluit ik me aan bij Dre :-)

P.s. ik zie van Christine ook een reactie in het aanbod gedeelte. Ben dan ook consequent!

Hallo, excuseer!? Ik heb hier nog nooit iets aangeboden! Een reactie, inderdaad, heb hier al flessen gekocht. Maar het grootste deel van het aanbod zijn flessen waarvan ik denk, waarom koop je het, en dan, waarom verkoop je het. Flessen die overal te koop zijn. Daarom is het aanbod deel meestal boring stuff.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 11:58

AquaVitae schreef:Het aanbodforum is een leuke aanvulling op de rest. En het functioneert prima zo. Flessen gaan meestal van liefhebber naar liefhebber en zodra die open gaat lees je het in het "welke fles zojuist geopend"-topic.

Niks meer aan veranderen voor nu.

PS. Wat moet ik anders de hele dag doen? Mijn zingeving niet afschaffen aub :P

Dat mensen een fles als geopend melden, is logisch als iemand bottle share doet. Mijn man drinkt niet. Ik wil zelf niet dagelijks drinken. Dus moet ik mijn "aandacht" verdelen over bubbles, wijn, gin, calvados, cognac, whisky. Ik wil ook maar een paar flessen openstaan hebben. Bovendien zijn sommige dranken seizoensgebonden voor mij.
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 12:09

Wouter1981 schreef:Deze discussie hebben we toch al meerdere keren gevoerd? Gaan we dit nu serieus nog een keer doen om dat een of andere troll dit weer aanwakkert?

Volgens mij zijn de percentages van Wouterk een stuk meer op feiten gebaseerd dan op die paar keer dat een of andere hoerenmadam (afgaande op de profielfoto), die elk topic een irritante kant op weet te sturen, heeft gekeken wie waar online is.
Zijn PS is een mooie spiegel die Christine zichzelf voor mag houden.

De conclusie die Dre treffend samenvat hebben we met zijn allen een tijd geleden al getrokken. Madam had toen ook al kunnen meedoen in de discussie, aangezien ze toen al lid was.

Niet dat dat met die manier van communiceren veel invloed had gehad verwacht ik. Net als nu.
Ondanks wat de betreffende personen vaak zelf denken, krijg je door harder schreeuwen echt niet eerder gelijk.
Je wilt graag een discussie aan, maar de manier waarop nodigt niet uit en heeft zelfs een tegengesteld effect.
Lees je posts nog eens terug een vraag jezelf eens af waarom de mensen zo reageren, in plaats van er in elke reactie met gestrekt been in te gaan.

Of vind je zelf dat het wel lekker gaat zo?
Dat je wat toevoegde en leuke gesprekken hebt hier op het forum? Christine.

Mijn 2e alinea is natuurlijk niet heel vriendelijk. Maar vergelijkbaar met de toon en redenatie van jouw berichten.
Als je er telkens zelf zo in gaat, ga dan niet lopen miepen als een klein meisje dat mensen zo gemeen tegen je doen.

Deze is mooi en ik ga me niet inhouden nu.

Ik een troll. Ik heb al flessen verkocht en gekocht van ondermeer Tom2. Ik ga maandag een fles afhalen bij Bram84. Die hebben mij dus in levende lijve gezien.

Ik een hoerenmadam? U ben de ene of andere vent zonder ballen. Schrijf dat in PB naar mij. Koop u dus een paar ballen en wordt eindelijk een man. Uw foto zien we niet. Eerst geen behoefte aan. Ten tweede zal er wel een misselijk makende kop opstaan met de mentaliteit van een vierjarig kind.

Ook u kan niet inhoudelijk reageren. U speelt weer de persoon. Triest dat een moderator niet ingrijpt. Bij mijn eerste reactie, die veel milder was, werd dit wel gedaan. Jullie zijn precies zo'n oude mannen clubje met een prehistorische mentaliteit. Waarschijnlijk kwetst het u dat ik intelligenter ben dan u. Ik schaak, lees, weet meer over drank dan u. In ieder geval heb ik ook meer mensenkennis.

Verder heb ik niet direct de pretentie ergens te komen en de hoogste noot te gaan spelen. Ik heb eerst veel gelezen. Nadien worden tendensen zichtbaar. Je weet wie wie is, en wie "ons" is. Ik houd van de sociologie en intermenselijke verhoudingen in een groep. Ik kan het jaren besturderen. Het is fascinerend.

Ook dit. Een vrouw in een mannenclubje. Waar bij jullie de tijd is blijven stilstaan. Geen idee. In ieder geval moet u een triest leven hebben en deelt waarschijnlijk bij thuis de vrouw de lakens uit. U ziet nu de kans een vrouw te bashen, en dan doen we dat. Zeker voor mij lekker anoniem achter uw toetsenbordje.

Ga hier stoppen, ben nog beleefd geweest. De volgende keer analyseer ik u nog wat meer.
Laatst gewijzigd door Christine op 01 Aug 2020, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 12:12

gerritbakker57 schreef:
Volgens mij is Stormbringer weer terug maar nu met een alias van een vrouw. Ik zou er verder niet al te veel op reageren. Heb me daar helaas op een ander topic al toe laten verleiden. Hebben we ook al positieve bijdrages gezien?

Mensen hebben mij al gezien, zie eerder bericht.

Wat zijn jullie een bende domme mannen. Ja dom. Ik heb al zeker positieve bijdrages gebracht. Als u verder wil discussiëren, zal ik ze opnoemen. Maar jullie zijn te vooringenomen, te koppig en te dom om dit te zien.
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 12:15

fjharms schreef:Wat mij betreft kan deze discussie weer gesloten worden.
Ik heb geen enkel goed argument gehoord vóór het sluiten van het Aanbod gedeelte. Wel veel argumenten tégen.
Het enige punt dat naar voren is gehaald - dat het forum levendiger zou worden als er geen Aanbod deel is - lijkt mij compleet uit de lucht gegrepen. Ik zie geen enkele aanleiding om te verwachten dat het forum daar beter van wordt.

Verder, discussies zijn prima. Het mag inderdaad levendig. Maar...
Zoals Wouter terecht opmerkt: het gaat ook zeker om de toon waarop.
Bij iedere discussie er met gestrekt been ingaan... waarom?

Ik zal nog even met Edwin overleggen, maar ik heb niet het idee dat hij er anders instaat dan ik.

Overigens Wouter, het woord Hoerenmadam vind ik persoonlijk erg ver gaan.

Ik vind dat ik hier zeer zwaar word gediscrimineerd. Jullie zijn zeer vrouw onvriendelijk en xenofoob. Bij mijn eerste reactie op dit forum, die veel matiger was, werd er ingegrepen. Ik heb mijn dan zelfs nog geëxcuseerd.

Er zijn mensen hier die mij gezien hebben. Ik vind het heel erg dat het hier zo aan toegaat. Blijkbaar is het hier zo'n clubje van gefrustreerde mensen, die in het dagelijks leven een slaaf zijn en dan hier maar hun frustratie uitwerken. get a life bende loosers.
Laatst gewijzigd door Christine op 01 Aug 2020, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 01 Aug 2020, 12:23

Erg grappig, om als vrouw een beschuldiging van vrouw-onvriendelijkheid te krijgen :bigsmile

Maar Christine, nu laat je jezelf wel erg kennen. Ik heb NOOIT last gehad van vrouwonvriendelijk gedrag op dit forum.
Jij kennelijk wel. Zou het dan toch niet een ietsiepietsie aan jezelf kunnen liggen?????????

Enneh ... Xenofoob???? Leg uit! Onderbouw!
Beschuldigen is makkelijk, maar dit slaat echt helemaal nergens op.

En als je ons een "bende losers" vindt, het staat je echt geheel vrij om je heil elders te zoeken. Wellicht is er ergens een leuk cognac forum?
5 x
Afbeelding

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 12:29

fjharms schreef:Erg grappig, om als vrouw een beschuldiging van vrouw-onvriendelijkheid te krijgen :bigsmile

Maar Christine, nu laat je jezelf wel erg kennen. Ik heb NOOIT last gehad van vrouwonvriendelijk gedrag op dit forum.
Jij kennelijk wel. Zou het dan toch niet een ietsiepietsie aan jezelf kunnen liggen?????????

Enneh ... Xenofoob???? Leg uit! Onderbouw!
Beschuldigen is makkelijk, maar dit slaat echt helemaal nergens op.

En als je ons een "bende losers" vindt, het staat je echt geheel vrij om je heil elders te zoeken. Wellicht is er ergens een leuk cognac forum?

Dus u vindt een vrouw uitmaken als hoerenmadam, niet vrouw onvriendelijk? Bent u een holbewoner?

Xenofoob? Ja, een vrouw op een whiskyforum is anders. Jullie hebben daar duidelijk issues mee. Lees ook mijn voorgaande berichten. Bij mij werd bij een véél onschuldiger bericht direct ingegrepen. Ik heb me dan zelfs nog verontschuldigd.
Zijn hier nog vrouwen?

Ik word hier bij elke reactie aangevallen. Persoonlijk. Er wordt niet ingegrepen. U heeft nog nooit iemand terecht gewezen.
En ik laat me gaan ja, en dan nog beweren dat ik fake ben?

En dan gaan jullie nog aan blaming the victim doen?!

Ja, dan ben je iemand die niet eerlijk is. Is nog zacht uitgedrukt.
0 x

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 01 Aug 2020, 12:34

Christine schreef:
Dus u vindt een vrouw uitmaken als hoerenmadam, niet onvriendelijk? Bent u een holbewoner?

Ja, daar heb ik ook op gereageerd. Als MOD heb ik Wouter laten weten dat dit te ver gaat
Xenofoob? Ja, een vrouw op een whiskyforum is anders. Jullie hebben daar duidelijk issues mee. Lees ook mijn voorgaande berichten. Bij mij werd bij een véél onschuldiger bericht direct ingegrepen. Ik heb me dan zelfs nog verontschuldigd.
Zijn hier nog vrouwen?

Ja, er zijn nog meer vrouwen hier. O.a. ik dus. Welk issue zou ik daar dan mee hebben? Ik heb daar namelijk nóóit issues mee ervaren.
0 x
Afbeelding

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 12:43

fjharms schreef:
Christine schreef:
Dus u vindt een vrouw uitmaken als hoerenmadam, niet onvriendelijk? Bent u een holbewoner?

Ja, daar heb ik ook op gereageerd. Als MOD heb ik Wouter laten weten dat dit te ver gaat
Zijn hier nog vrouwen?

Ja, er zijn nog meer vrouwen hier. O.a. ik dus. Welk issue zou ik daar dan mee hebben? Ik heb daar namelijk nóóit issues mee ervaren.

Wie is hier nog vrouw?

Wel, u behandelt mij anders dan de mannen. Blijkbaar problemen met een mondige vrouw? Dat is duidelijk. Léés al de vorige berichten. Zie ook andere topics. Mijn eerste bericht hier, kreeg ik al de volle laag. Ondertussen is mijn persoonlijkheid al geanalyseerd. Mijn karakter. Ben ik azijndrinker en azijnpisser. Een troll. Een fakeprofiel voor de een of andere man. Ben ik ongezellig. Ben ik een hoerenmadam. Enz.

U heeft alleen bij de hoerenmadam iets gezegd. Maar Wouterke komt niet met excuses. Dus zijn ballen zullen nog niet ingedaald zijn. Ik heb mij de eerste keer voor iets véél onschuldiger wel geëxcuseerd.

Verder heb ik inhoudelijk goede bijdragen gebracht over wijn, gin, cognac, whisky's, waar een goede discussie over geweest is en goede info.

Wel, ik ben maandag in the Old Pipe in Eindhoven. We kunnen ontmoeten. Waarschijnlijk heb je geen tijd of moet je werken?
0 x

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”