Onderbouwde meningen gevraagd: aanvullende regels mbt aanbod

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Onderbouwde meningen gevraagd: aanvullende regels mbt aanbod

Ongelezen berichtdoor Dre » 09 Mei 2018, 20:53

JackD schreef:... een soort commissie te hanteren op flessen, zoals bijvoorbeeld een Whiskybase ook doet? ...

Als het per fles aangeboden zou worden zoals bij Whiskybase zou je het evt. nog kunnen overwegen. Maar succes voor degene die dan het aanbod van Eppo mag behandelen, voor 148 flessen nagaan of de prijs netjes is...
Bovendien kan je de prijzen altijd nog wijzigen he. Of zou die commissie ook elk verzoek tot prijswijziging moeten uitvoeren?
Ik denk dat dit een heel erg omslachtig en traag proces zou worden.
Dan toch beter de test met weer opengooien zou ik zeggen.
0 x

JackD
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JackD » 09 Mei 2018, 21:31

@Dre; didn’t said it’s an easy job... :P
0 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 09 Mei 2018, 21:51

Omhoogplaatsen voor 20 cent :bigsmile
0 x
We need a "46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour... That's real life!"
Breedút Genietsje

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 09 Mei 2018, 21:55

Kunnen we binnen 3 maanden met heel het forum een reisje naar Schotland plannen. Ik vind het een uitstekend idee, lastig uit te voeren, maar uitstekend :bigsmile . Dat niemand daar ooit eerder op is gekomen... :gnif
1 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 29 Jul 2020, 16:33

Ongeacht wat er gezegd is. Als je kijkt naar " wie is online ". Bestudeerd op verschillende tijdstippen en over dagen. Blijkt dat 33% tot 45% van de online aanwezigen zich in het forum aanbod bevind. Dus dit is een zeer belangrijk onderdeel van deze site. Ik vind dat dit onderdeel de site qua info benadeeld. Het lijkt dan ook gewoon een handelsplaats te worden. Wat ik eigenlijk wel betreur want er zijn zeer veel andere kanalen voor verkoop. Een plaats met enkel info zou beter zijn.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 30 Jul 2020, 00:15

Christine schreef:Ongeacht wat er gezegd is. Als je kijkt naar " wie is online ". Bestudeerd op verschillende tijdstippen en over dagen. Blijkt dat 33% tot 45% van de online aanwezigen zich in het forum aanbod bevind. Dus dit is een zeer belangrijk onderdeel van deze site. Ik vind dat dit onderdeel de site qua info benadeeld. Het lijkt dan ook gewoon een handelsplaats te worden. Wat ik eigenlijk wel betreur want er zijn zeer veel andere kanalen voor verkoop. Een plaats met enkel info zou beter zijn.

Dank voor je studie naar de meest populaire plek op dit forum. Fijn ook dat je met accurate percentages komt (persoonlijk zou ik graag een bronvermelding of onderbouwing zien).

Wel vind ik het wat frappant dat je na ruim twee jaar dat dit topic hier staat en de krappe vier jaar dat je lid bent van het forum, nu hier reageert zonder een onderbouwde mening te geven voor aanvullende regels mbt. aanbod.

Mocht je de informatievoorziening in het gedrang voelen komen, pak de handschoen op en schrijf een sappig verhaal van een tasting, een bezoek, nog niet eerder gedeelde info etc. etc. etc.
Nu kom je, zowel hier als recent op andere plekken op dit forum, op mij over als iemand die hobbymatig een liter azijn in de ochtend drink en navenante afscheiding heeft.
4 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 30 Jul 2020, 00:36

defeatless schreef:Mocht je de informatievoorziening in het gedrang voelen komen, pak de handschoen op en schrijf een sappig verhaal van een tasting, een bezoek, nog niet eerder gedeelde info etc. etc. etc.
Nu kom je, zowel hier als recent op andere plekken op dit forum, op mij over als iemand die hobbymatig een liter azijn in de ochtend drink en navenante afscheiding heeft.

Wel, dat eerste heb ik nu al een paar maal gedaan. Zie andere posts.

En weer maakt u het persoonlijk. Reageer toch inhoudelijk. Is dat nu zo moeilijk. Ik breng een punt naar voor. Reageer daarop. Nee, kan u niet, dus voor alle duidelijkheid, ik drink geen azijn en ik plas het al zeker niet uit. U komt mij over als een onbeschofte en ongemanierde boer. ( = landbouwer)

U bent ook fout, het topic is vier jaar oud. Niet twee.

Wil u percentages? Wel, kijk dan zelf bij wie online is regelmatig. Dan neemt u zelf print screens. Dan kan u percentages publiceren met de bewijzen.
Ik heb gekeken over verschillende dagen, tal van momenten. Het is zo.
Mijn voorstel zou zijn het verkoopgedeelte afschaffen, want daar gaat het hier vooral om. Dat is wel duidelijk. Met uw schreeuwerig onderschrift is uw standpunt natuurlijk duidelijk.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 30 Jul 2020, 01:22

Ik zeg ff niks meer want dan gaan we erg off-topic.
2 x

edwin5
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 30 Jul 2020, 07:57

Je onderschrift is redelijk aanwezig dat is een feit.
Verder ontopic :jazzybass
2 x

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 30 Jul 2020, 07:57

Christine schreef:Mijn voorstel zou zijn het verkoopgedeelte afschaffen

Waarvan Akte!
Wij kijken even naar de reacties op dit voorstel.
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 30 Jul 2020, 08:37

Ha ja, laten we de verkooptopic-discussie maar weer eens oprakelen, die is alweer veel te lang rustig geweest... :?
Wat mij betreft lekker laten zoals het is. Als een deel van de bezoekers zich alleen dáár bevinden, dan ben je ze helemaal kwijt als je dat deel weghaalt. Wat is voor de rest van het forum het verschil?
Daarnaast zie ik er ook mensen wel eens wat aanbieden die ook gewoon actief deelnemen op het informatieve deel, en zullen er ook genoeg elders actieve gebruikers zijn die toch ook altijd nog even op het aanboddeel kijken en zo nu en dan nog een leuk flesje oppikken. Ik ben er daar in ieder geval eentje van.
Zolang het binnen de afgesproken regels voor verkoop blijft, vind ik het een prima aanvulling. En als je je stoort aan het aanbod, dan klik je het niet aan? Sowieso buiten zicht als je niet ingelogd bent, en verder ook niet heel prominent aanwezig.
19 x

uglyape
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor uglyape » 30 Jul 2020, 09:09

Helemaal eens met Dre
Naast het informatieve en inhoudelijk gedeelte van het forum is het verkoop gedeelte voor mij een goede manier om voor een (meestal) eerlijke prijs, bij betrouwbare personen af en toe een leuk flesje of sampletje te kopen. Zeker als je , net als ik, geen facebook account hebt...
2 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 30 Jul 2020, 09:26

Wat Dre zegt, als je verkoop gedeelte verwijderd gaan er meer mensen weg van dit al rustige forum.
Mensen die op aanbod reageren zullen ook eerder geneigd zijn om op andere delen van het forum actief te zijn.

Ik denk dat het een beetje naief is om te denken dat wanneer je aanbod gedeelte weghaald dat dit forum dan opeens een levednigere boel wordt qua informatie deling..
Informatie kan je er gewoon vinden. En je hoeft niet op het aanbod gdeelte te klikken..

Gewoon houden zoals het is..
(waarom praten we hier nu weer opeens over?)
3 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 30 Jul 2020, 09:36

edwinedje schreef:
Christine schreef:Mijn voorstel zou zijn het verkoopgedeelte afschaffen

Waarvan Akte!
Wij kijken even naar de reacties op dit voorstel.

akte terug in de oude aktetas stoppen en op zolder opbergen zeg ik
3 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 30 Jul 2020, 21:49

Ik zit hier in een cottage in Schotland tegen een stapel samples van Henri aan te kijken. Zou erg jammer zijn als dat een volgende keer niet meer kan omdat iemand het aanbod topic wil afschaffen.
9 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”