Er zijn twee zaken gesteld waarop ik wil reageren:
1. Er is gesuggereerd dat het het geval lijkt te zijn dat "we" de mensen beschermen, die het onderste uit de kan willen halen (investeerders/handelaars/flippers).
2. Aanbod open stellen voor reacties zou leiden tot minder moderatie
@1: jammer dat deze indruk bestaat. Het is echter geheel niet waar. Het feit dat forumleden niet kunnen reageren op aanbod, betekent niet dat aanbieders met louter winstoverwegingen beschermd worden. Er zijn ook andere wegen die naar Rome leiden, zoals al eerder aangegeven. Via de meldknop kan dit worden aangegeven. Meldingen worden altijd beoordeeld en opgevolgd. Vanochtend is zo wederom een aanbod bij ons gemeld, op grond waarvan we de aanbieder hebben verzocht eea aan te passen of zijn onderwerp te verwijderen. Ik heb dit overigens ook in het bewuste onderwerp aangegeven. Dus: we houden goed een oog in het zeil, en we willen juist niet, dat er misbruik wordt gemaakt van het aanbod-deel.
@2: In het verleden is juist de mogelijkheid om te reageren gesloten vanwege het feit dat de opmerkingen zorgden voor veel moderatie en discussies omdat de gemoederen opliepen.
Verder: André verwees ook al naar regels in verkoopgroepen op Facebook. Voor het gemak heb ik ze hieronder geplakt. In het bijzonder wil ik er uit halen: "Je hoeft niet te reageren als vindt dat iemand een te hoge prijs vraagt naar jouw mening. Het is vraag en aanbod".
Wij hanteren met een meldknop een beleid dat al beter in staat stelt om zaken aan te pakken. Dus: het instrument ligt er, mijn oproep is om het vooral (maar niet te klakkeloos) te gebruiken.
Van Facebook: https://www.facebook.com/groups/1406896686225946/
Whisky ver(kopen) en ruilen is een groep waar flessen van eigenaar wisselen. Het is een soort prikbord waar je je flessen kan aanbieden. De ruil of verkoop gaat buiten deze pagina en is tussen de leden onderling. Andere aanbiedingen dan whisky ruilen of verkopen worden verwijderd en ook vaak de aanbieder.
Te koop aanbieden met verwijzing via ebay,catawiki en whiskyveilingen is niet toegestaan.
Commerciële partijen worden uitdrukkelijk verzocht om geen reclame te plaatsen.
Svp algemene fatsoensnormen respecteren. Als je dat niet snap dan ben je waarschijnlijk al verwijderd.
Je hoeft niet te reageren als vindt dat iemand een te hoge prijs vraagt naar jouw mening. Het is vraag en aanbod.
Veel plezier!