Dag forumleden,
Ik heb een vraag betreffende een whiskytochtje (trail) die ik wil organiseren voor onze whiskyclub 'de Drammers'. Ik heb zelf Amsterdam in gedachten, maar wellicht heeft iemand een betere optie om een whiskyspoor te volgens elders in het land. Tot nu toe kom ik in Amsterdam niet echt verder dan L&B en Cadenhead. Ben benieuwd!
Groet, Wim
Tips voor zgn. whiskytrails?
Tips voor zgn. whiskytrails?
Laatst gewijzigd door hetwhiskyforum op 28 Dec 2009, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: whikytrail > whiskytrail
Reden: whikytrail > whiskytrail
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Re: Tips voor zgn. whikytrails?
Beste Wim,
Probeer Hotel Veldenbos in Nunspeet, twee minuten van het station en je kunt er ook uitstekend overnachten. Ze hebben een prachtige whiskyverzameling in hun societeit De HeerenkameR, die vrij toegankelijk is.
www.veldenbos.nl
Eigenaar Wim Wamelink weet het nodige van whisky en het is er erg gezellig, midden tussen de bossen, dus een detox wandeling de volgende morgen is gemakkelijk gemaakt.
Je hoeft overigens niet perse te overnachten om van de HeerenkameR gebruik te maken.
De chef kookt veel met locale producten en maakt op verzoek een whiskydiner.
Veel plezier,
MacOffringa
PS Als je gaat doe Wim en Yvonne Wamelink dan de hartelijke groeten van me. Ze zijn overigens hoofdsponsor van het WFNN 2010 (Zie www.wfnn.nl)
Probeer Hotel Veldenbos in Nunspeet, twee minuten van het station en je kunt er ook uitstekend overnachten. Ze hebben een prachtige whiskyverzameling in hun societeit De HeerenkameR, die vrij toegankelijk is.
www.veldenbos.nl
Eigenaar Wim Wamelink weet het nodige van whisky en het is er erg gezellig, midden tussen de bossen, dus een detox wandeling de volgende morgen is gemakkelijk gemaakt.
Je hoeft overigens niet perse te overnachten om van de HeerenkameR gebruik te maken.
De chef kookt veel met locale producten en maakt op verzoek een whiskydiner.
Veel plezier,
MacOffringa
PS Als je gaat doe Wim en Yvonne Wamelink dan de hartelijke groeten van me. Ze zijn overigens hoofdsponsor van het WFNN 2010 (Zie www.wfnn.nl)
0 x
Wim, zelf vind ik Maastricht altijd heerlijk voor een trail ... maar of ze daar een Whisky-trail hebben dat weet ik niet.
Er was er wel een Whisky-rail in Vlissingen tijdens het Whisky by the sea festival maar daarover kan ik niets meer terug vinden.
Ik vond op het Internet wel een hele interessante, maar dat is iets verder weg: Scotland's Malt Whisky Trail, The only malt whisky trail in the world. Met name deze pagina: http://www.maltwhiskytrail.com/pages/view/the-trail (klik maar eens op de kilns).
In de advertenties (onderaan het forum) staan ook regelmatig Bourbon-trails maar dat is waarschijnlijk niet wat je zoekt.
Er was er wel een Whisky-rail in Vlissingen tijdens het Whisky by the sea festival maar daarover kan ik niets meer terug vinden.
Ik vond op het Internet wel een hele interessante, maar dat is iets verder weg: Scotland's Malt Whisky Trail, The only malt whisky trail in the world. Met name deze pagina: http://www.maltwhiskytrail.com/pages/view/the-trail (klik maar eens op de kilns).
In de advertenties (onderaan het forum) staan ook regelmatig Bourbon-trails maar dat is waarschijnlijk niet wat je zoekt.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

In Nederland kom je snel uit bij L&B in Amsterdam of zoals Hans terecht zegt Veldenbosch in Nunspeet. Dit laatste is helemaal te gek. Wim Wamelink is eenheel geschikte man en zeer gastvrij.
Mochten jullie naar Schotland zelf willen, dan wik ik jullie hier op wijzen: http://www.serenityscotland.co.uk/whisky-tour.html
Met "yours truly" als evt. gids. Maar we kunnen ook helpen met het plannen van een eigen toer. Of ik kan jullie langs deze weg helpen met adresjes voor bus of auto verhuur en B&B en hoe bij de ditilleries te komen.
Groet,
Jock
Mochten jullie naar Schotland zelf willen, dan wik ik jullie hier op wijzen: http://www.serenityscotland.co.uk/whisky-tour.html
Met "yours truly" als evt. gids. Maar we kunnen ook helpen met het plannen van een eigen toer. Of ik kan jullie langs deze weg helpen met adresjes voor bus of auto verhuur en B&B en hoe bij de ditilleries te komen.
Groet,
Jock
0 x
Zie nu ineens dat ik gevraagd heb voor tips voor een wikhytrail!!! Leuk voor mijn kinderen, zo'n speurtocht naar wikhy's (ha).
Wat ik al vermoedde is door de reacties wel bevestigd, In Nederland kom je dus al snel uit bij L&B en Nunspeet. Wel goede adressen natuurlijk. Jock, ik heb je foto's gezien van je trip op Islay en Jura en dat zag er geweldig uit. Ben jaloers en je zult je hebben gewaand als een kind in een snoepwinkel. Het zal er ooit van komen dat ik ook Het Kanaal over vaar/vlieg om een aantal distillerijen te bezoeken. Ik zal je dan zeker vragen om informatie.
Ik ben een liefhebber, zoals velen, van de Islay whisky's, maar een Highlander of voor een whisky van de andere eilanden kun je mij 's nachts ook wakker maken. Speysidewhisky's vind ik persoonlijk iets minder qua smaak, maar ook in een goed glas Speysidewhisky zal ik zeker niet spugen. Zal ik gaan naar Schotland, dan zal het westen met de eilanden mijn voorkeur hebben.
Maastricht is voor mij een eye-opener. Bourgondische stad, lekker eten met een mooie whisky? Komt ook op mijn lijst te staan.
Hotel Veldenbos staat iig op mijn lijstje om een keer te bezoeken. Ik zal de uitbaters dan de groeten van je doen Hans.
Allen bedankt voor jullie reacties.
Wat ik al vermoedde is door de reacties wel bevestigd, In Nederland kom je dus al snel uit bij L&B en Nunspeet. Wel goede adressen natuurlijk. Jock, ik heb je foto's gezien van je trip op Islay en Jura en dat zag er geweldig uit. Ben jaloers en je zult je hebben gewaand als een kind in een snoepwinkel. Het zal er ooit van komen dat ik ook Het Kanaal over vaar/vlieg om een aantal distillerijen te bezoeken. Ik zal je dan zeker vragen om informatie.
Ik ben een liefhebber, zoals velen, van de Islay whisky's, maar een Highlander of voor een whisky van de andere eilanden kun je mij 's nachts ook wakker maken. Speysidewhisky's vind ik persoonlijk iets minder qua smaak, maar ook in een goed glas Speysidewhisky zal ik zeker niet spugen. Zal ik gaan naar Schotland, dan zal het westen met de eilanden mijn voorkeur hebben.
Maastricht is voor mij een eye-opener. Bourgondische stad, lekker eten met een mooie whisky? Komt ook op mijn lijst te staan.
Hotel Veldenbos staat iig op mijn lijstje om een keer te bezoeken. Ik zal de uitbaters dan de groeten van je doen Hans.
Allen bedankt voor jullie reacties.
0 x
deplaat schreef:Zie nu ineens dat ik gevraagd heb voor tips voor een wikhytrail!!!
En dat niet... een Whikytrail zelfs
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

deplaat schreef:Jock, ik heb je foto's gezien van je trip op Islay en Jura en dat zag er geweldig uit. Ben jaloers en je zult je hebben gewaand als een kind in een snoepwinkel.
Ik heb me inderdaad als een kind in een snoepwinkel gewaand. Het was zo lekker, dat ik in 2010 weer ga voor de gehele festival. Samen met Amerikaans en Schotse vrienden. Na de Islay festival hebben we ook nog een huisje voor een week in Angus, met daarna nog een week in Speyside. Ik zal uitgebreid rapporteren van alles wat ik me kan herinneren
Jock
0 x
-
whisky-tastings
- (Whisky)Professional

deplaat schreef: Het zal er ooit van komen dat ik ook Het Kanaal over vaar/vlieg om een aantal distillerijen te bezoeken. Ik zal je dan zeker vragen om informatie.
Wat je eventueel ook kan doen is samen met ene whisky club een reis maken
0 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”