Samen met enkele vrienden zouden we graag eens het eiland Islay (en bijhorende distilleerderijen) bezoeken. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe hebben jullie het aangepakt (vliegtuig, boot,..) (verblijf).
grts
Fred

pim schreef:Hoi Allen,
neem 1 dag om bijzondere flessen aan te schaffen en rijd dan het hele eiland rond, vergis je niet, 45 min. om van lagavullin naar bruichladdich te komen is een nette reistijd.

liefmans schreef:heb al verschillende keren tot 12 flessen meegenomen op het vliegtuig, gewoon een kwestie van een stevige koffer en goed in je kleren wikkelen. tot dusver nog niks gebroken gehad.
Twee vragen:
- Waarom niet gewoon die flessen kopen als je er toch al bent voor een tour of proeverij?
- Hoe krijg je al die flessen veilig mee terug naar Nederland als je met het vliegtuig naar Schotland bent gevlogen?

Kris schreef:Een aanrader voor B&B is bij Joy Prentice in Port Ellen (op Frederick Crescent), kan even niet meer op de naam komen, iets met Askernish geloof ik. Super gastvrouw en lekker ontbijt. Ze doet ook echt alles voor haar gasten.
Als je gewoon bent van wat te stappen kan je Laphroaig vandaar makkelijk te voet bezoeken (wij hebbben ook Ardbeg en Lagavulin te voet bezocht). Als je het eiland met de auto wil verkennen moet je zeker genoeg tijd nemen, het is maar een scheet groot maar je kan heel lang over korte afstanden doen.

Yapi schreef:Super interessant!
had dat ook graag gedaan volgend jaar ergens eind mei!
... mijn vrouw houdt wel van birdwatchen, zijn er bijzondere plekjes?
totalatool schreef:Yapi schreef:Super interessant!
had dat ook graag gedaan volgend jaar ergens eind mei!
Dat heet dan Feis Ile en dan ben je niet de enige.... mijn vrouw houdt wel van birdwatchen, zijn er bijzondere plekjes?
Misschien heb je hier iets aan...

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten