Kleine proeverij gisteravond 2 dec 2011

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Bart015
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Kleine proeverij gisteravond 2 dec 2011

Ongelezen berichtdoor Bart015 » 03 Dec 2011, 20:30

Hallo whisky-liefhebbers,

Gisteren een klein proeverijtje gehouden met vrienden (voornamelijk beginnende whisky-drinkers met weinig vakinhoudelijke kennis, net zoals ik) met o.a. Oban 14, Glenmorangie (Original & Quinta Ruban), Glenlivet 12, Aberlour A'bunadh, en nog 2 vreemde eenden in de bijt (Jameson en Jack Daniels), zie ook bijgevoegde foto.

Wat me opviel dat de Glenmorangie Quinta Ruban (mijn favoriet) toch het beste in de smaak viel bij iedereen, al werd de A'bunadh ook erg gewaardeerd (een "explosion in the mouth" zoals ik een schot ergens op youtube hoorde zeggen).

Heb nu al zin in de volgende proeverij met meer smaakjes, maar ik vraag me af of ik er eentje ga vinden die de Quinta Ruban overtreft!
Bijlagen
whiskyproevrij.jpg
whiskyproevrij.jpg (79.05 KiB) 891 keer bekeken
0 x

StefanVdHeuvel
Senior
Senior

Re: Kleine proeverij gisteravond 2 dec 2011

Ongelezen berichtdoor StefanVdHeuvel » 04 Dec 2011, 15:32

Klinkt inderdaad als een leuk lijstje, en die explosie van de A'bunadh is denk ik de 60% alcohol die erin zit.

Wat de Quinta Ruban betreft, probeer eens een Highland park, of een oudere Glenmorangie (ik heb zelf de 18-jarige staan). Die zullen je misschien nog wel verrassen!

Had ik in de buurt maar tastings :(
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Kleine proeverij gisteravond 2 dec 2011

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Dec 2011, 16:17

StefanVdHeuvel schreef:Klinkt inderdaad als een leuk lijstje, en die explosie van de A'bunadh is denk ik de 60% alcohol die erin zit.

Zie ook: Aberlour a'bunadh, NAS, OB
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”