Tips gevraagd: Overnachting Inverness en Edinburgh
Tips gevraagd: Overnachting Inverness en Edinburgh
De trip in juni krijgt mooi vorm. De dagen Islay zijn allmaal gepland, de bezoeken / tours ook. We landen in Edinburgh en pikken daar de huurauto op. Kent iemand nog een overnachtingsadres in Edinburgh waar ik de auto eenvoudig kwijt kan en ook nog een beetje leuk / gezellig is met goed ontbijt? En eigenlijk dezelfde vraag voor Inverness. Booking geeft 1000 opties, maar ik hoor liever "first hand experiences" van forumleden 
0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Re: Tips gevraagd: Overnachting Inverness en Edinburgh
Als je niet persé in Inverness zelf hoeft te verblijven: The Anderson in Fortrose (10 à 15 km ten noorden van Inverness). Hele behoorlijke whiskybar ook, waar niet voor elke dram de hoofdprijs wordt gevraagd.
1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

"First hand experience" in Edinburgh heb ik met St. Giles Appartments. Diverse keren bij hen geboekt: https://stgilesapartments.tophotelsedinburgh.com/en/
Let wel op, ze hebben verschillende gebouwen en je kan niet bij elk gebouw voor de deur zelf parkeren.
Nog geen eigen ervaring met: https://www.glenalmondhouse.com Overnacht hier in september een nachtje als ik de John Muir Way aan het wandelen ben. Werd door mijn reisagent aanbevolen en ik vertrouw blind op haar adviezen. Ik bn dan met de benenwagen maar zie op hun site staan dat ze parkeerplaats voor iedere kamer garanderen.
Let wel op, ze hebben verschillende gebouwen en je kan niet bij elk gebouw voor de deur zelf parkeren.
Nog geen eigen ervaring met: https://www.glenalmondhouse.com Overnacht hier in september een nachtje als ik de John Muir Way aan het wandelen ben. Werd door mijn reisagent aanbevolen en ik vertrouw blind op haar adviezen. Ik bn dan met de benenwagen maar zie op hun site staan dat ze parkeerplaats voor iedere kamer garanderen.
1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

In 2015 heb ik de Great Glen Way gewandeld en toen 2 nachten doorgebracht in Ryeford Guest House (Joan & George Anderson, T.: (0044) 1463 - 242871). Je wandelt vanaf hun adres zo het centrum in en voor in hun straat kon je dacht ik vrij parkeren.
Was wel in 2015 dus geen idee of het guesthouse nog bestaat.
Was wel in 2015 dus geen idee of het guesthouse nog bestaat.
1 x
Als je dan toch een auto hebt zou ik niet in Edinburgh of Inverness zelf overnachten maar ergens erbuiten, scheelt vaak een hoop. Hangt er natuurlijk wel van af wat je zoekt: gewoon een parking en een goed bed - dan zou ik Premier Inn aanraden, of maakt het budget minder uit en wil je de Schotse tierlantijntjes met tartan bedlakens en een uitgebreide bar in het hotel - dan zoek je beter een goede B&B of een traditioneel hotel.
1 x
Casketje schreef:Als je dan toch een auto hebt zou ik niet in Edinburgh of Inverness zelf overnachten maar ergens erbuiten, scheelt vaak een hoop. Hangt er natuurlijk wel van af wat je zoekt: gewoon een parking en een goed bed - dan zou ik Premier Inn aanraden, of maakt het budget minder uit en wil je de Schotse tierlantijntjes met tartan bedlakens en een uitgebreide bar in het hotel - dan zoek je beter een goede B&B of een traditioneel hotel.
Dank je wel, we hebben de overweging gemaakt om (een eindje) buiten de stad te gaan zitten, maar willen nog wat tijd in de stad zelf doorbrengen ook. We landen vroeg en rijden de volgende dag weg. Premier Inn is wellicht prima voor het doel.
0 x
HammerHead schreef:Als je niet persé in Inverness zelf hoeft te verblijven: The Anderson in Fortrose (10 à 15 km ten noorden van Inverness). Hele behoorlijke whiskybar ook, waar niet voor elke dram de hoofdprijs wordt gevraagd.
Thanks! Die ga ik bekijken. We hoeven niet beslist in Inverness zelf te zitten. (Anders dan Edinburgh), we slapen er alleen maar.
Update: je bent kennelijk niet de enige die enthousiast is. Ze zitten vol in de dagen dat wij er willen zijn.
0 x
In Edinburgh gelogeerd in het Yotel Hotel.
De stad......super gaaf, gastvrij en gezellig zoals je nu wel weet........het Yotel hotel daarentegen......precies het tegenovergestelde.
Deze raad ik dus geheel niet aan. Getsie.
Veel plezier,
Tonny
De stad......super gaaf, gastvrij en gezellig zoals je nu wel weet........het Yotel hotel daarentegen......precies het tegenovergestelde.
Deze raad ik dus geheel niet aan. Getsie.
Veel plezier,
Tonny
1 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

4snaar schreef:HammerHead schreef:Als je niet persé in Inverness zelf hoeft te verblijven: The Anderson in Fortrose (10 à 15 km ten noorden van Inverness). Hele behoorlijke whiskybar ook, waar niet voor elke dram de hoofdprijs wordt gevraagd.
Thanks! Die ga ik bekijken. We hoeven niet beslist in Inverness zelf te zitten. (Anders dan Edinburgh), we slapen er alleen maar.
Update: je bent kennelijk niet de enige die enthousiast is. Ze zitten vol in de dagen dat wij er willen zijn.
Ah jammer, van de 7 locaties waar wij eind augustus vorig jaar hebben verbleven is deze me het meest bijgebleven.
1 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”