Wandeltocht Speyside Way

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Wandeltocht Speyside Way

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 10 Aug 2024, 16:14

Over een paar weken ga ik, na negen andere wandeltochten volbracht te hebben, voor mijn 10de lange afstandspad de Speyside Way wandelen.
Uiteraard ben ik al meerdere keren in dat gebied geweest voor een whiskytrip maar nu ga ik ook wandelen van Buckie naar Aviemore, inclusief de Tomintoul spur.
Langs de route kom ik langs veel bekende stokerijen en een aantal hiervan heb ik ook al bezocht, al dan niet voor een tour en/of tasting.
- Aberlour 2018
- Ballindalloch 2018 en 2022
- Balvenie 2023 en 2024
- Benriach 2023 en 2024
- Benromach 2023
- Cragganmore 2018
- Dunphail 2023
- Glen Grant 2023
- Glen Moray 2023 en 2024
- Glenallachie 2018, 2022 en 2023
- Glenfarclas 2023 en 2024
- Glenfiddich 2018
- Strathisla 2018.
Nu heb ik omdat het B&B in Craigellachie alleen voor 2 dagen te boeken was een extra dag op vrijdag 6 september.
Hoe ga ik deze dag invullen?
Alle voorgaande keren is het telkens niet gelukt om de Speyside Cooperage te boeken, maar begin dit jaar hebben we wel de cooperage bij Balvenie in werking gezien. Is dit dan nog wel interessant genoeg?
In Elgin is op vrijdagavond een festival maar of dat nu verstandig is (van 18 tot 22 uur) als ik de volgende dag weer 20km te wandelen heb?

Strathisla heeft een speciale tour waarbij je naast Strathisla ook Glen Keith bezoekt en bij beide distillery's twee oudere expressies te proeven krijgt.
Bijzonder omdat Glen Keith normaal niet te bezoeken is maar naast de prijs £250 ook niet te boeken voor iemand alleen.

Dus, vriendelijke vriendjes en vriendinnetjes van dit forum, heeft er iemand nog tips?
Welke distillery zou ik zeker moeten proberen te bezoeken op deze dag?

NB heb nog wel een alternatief als ik eens een keer géén zin heb in het bezoeken van een distillery: kajakken op de Spey. Iemand daar ervaring mee?
4 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wandeltocht Speyside Way

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 10 Aug 2024, 16:21

@Rien, ik zou deze vraag ook in FB Schotland liefhebbers groep kunnen stellen.....maar ja :P
0 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 13 Aug 2024, 08:22

Fat Bastard! schreef:Alle voorgaande keren is het telkens niet gelukt om de Speyside Cooperage te boeken, maar begin dit jaar hebben we wel de cooperage bij Balvenie in werking gezien. Is dit dan nog wel interessant genoeg?

Ik ben er nog niet geweest sinds de heropening maar ik heb ook al beide gedaan en vond de Speyside Cooperage interessanter dan Balvenie, omdat het een stuk meer in-depth is en ook groter uiteraard.

En dat festival dat maak je zelf zo uitputtend en alcohol-filled als je zelf wil he. Als je er toch bent zou ik het zeker overwegen.
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 13 Aug 2024, 19:22

Fat Bastard! schreef:@Rien, ik zou deze vraag ook in FB Schotland liefhebbers groep kunnen stellen.....maar ja :P

Dat zou een hoop leuke reakties opleveren van de kenners daar :bigsmile
1 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”