Verslag Highland trip 2024

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Iain87
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 25 Apr 2024, 19:53

Afgelopen weekend ben ik met twee vrienden voor een lang weekend (4 nachten) op een trip door de Highlands geweest. Dit was mijn derde trip met deze jongens, we gingen voor het eerst in 2019 op een trip naar Speyside en verbleven toen in Aberlour. Die eerste keer waren we nog niet zo wegwijs in de verschillende destilleerderijen en mogelijkheden voor tours/tastings, we waren vooral fan van Glendronach en zijn gewoon daarheen gegaan. In 2023 gingen we naar Campbeltown waar we het erg naar onze zin hadden.

Dit jaar zat er wat meer research en voorbereiding in de trip en hebben we nogal wat whisky kunnen proeven! Omdat mijn reisgenoten net even iets minder diehard whisky nerds zijn was er niet veel animo voor uitgebreide tours, we hebben ons dus vooral gericht op inloop tastings en maar 1 activiteit bij een destilleerderij geboekt.

Dag 1 - Reis naar Dornoch
Onze originele vlucht was gecancelled dus we moesten iets vroeger ons bed uit, om 07:55 vlogen we naar Glasgow en na een ontbijtje terwijl we op een andere reisgenoot wachtten vertrokken we in onze huurauto richting het noorden. Welpas na een kleine omweg de stad in om wat aankopen op te halen bij de opslag van Scotch Whisky Auctions. Omdat we via de Cairngorms terug zouden rijden leek het ons mooi om via de westkant naar boven te rijden, dit duurt weliswaar iets langer maar het uitzicht is het zeker waard. We zijn voor koffie gestopt bij The Green Welly Shop (AKA Tyndrum Whisky) waar we even rond hebben gekeken in het whisky assortiment. Hier hebben we ook onze eerste dram geproefd, een 10 jaar oude Benromach die exclusief voor Tyndrum Whisky is gebottled. Lekkere dram maar ik hoefde er geen fles van te hebben, ik moest immers wat ruimte in de koffer bewaren voor andere potentiele aankopen.

PXL_20240417_131700419.jpg
PXL_20240417_131700419.jpg (462.88 KiB) 252 keer bekeken

Aan het eind van de middag kwamen we aan in Dornoch en hebben we onszelf geinstalleerd in onze cottage. Na een korte wandeling door het dorpje zijn we naar de Dornoch Castle Whisky Bar gegaan. Echt een erg leuke plek met vriendelijk en gezellig personeel en natuurlijk een groot aanbod aan whisky. Mijn vrienden en ik vinden het leuk om drams te delen om zoveel mogelijk verschillende whisky te proeven, we hebben na een biertje op het palet even te neutraliseren de volgende drams gehad:

Inchfad 2007 PST
Highland Single Malt 2011 (een Balblair als we de tekening op het label geloven)
Ben Nevis 2012 PST
Fettercairn 2008 PST
Dornoch 2019
Orkney 2008 PST


We waren aangenaam verrast door de smaak van de Dornoch 2019. We waren allemaal wat sceptisch over hoe deze 4 jaar oude whisk zou smaken maar hij deed echt niet onder aan de rest. De Inchfad was voor mij de favoriet, de Ben Nevis was interessant met zijn stout barrel, maar niet helemaal mijn ding. We hebben ook heel lekker gegeten bij het restaurant van het hotel waar de whisky bar deel van is, met een Blended Scotch Whisky 06-year-old PST na ons toetje om de avond af te maken.

Dag 2 - Lokale distilleries
Na een lekker nachtje in onze cottage zijn we eerst langs de bottle shop van Thompson Brothers gewandeld. We hebben daar een tijdje met Phil Thompson staan praten over hun kijk op whisky maken/bottelen en hij heeft ons een paar drams laten proeven. Allereerst een Inchmurrin 2014 PST die nog op mijn wishlist staat en erg in de smaak viel, een van mijn vrienden heeft hier een fles van gekocht (hij woont in de UK, ik ga hem denk ik nog een keer hier in NL kopen). Hierna hebben we een Blended Malt Scotch Whisky 1993 PST geproefd, lekker spul maar niet iets waar ik meer van hoefde. Als laatste hebben we ook Ledaig 1997 PST geproefd die ook in de smaak viel, hier hebben we een flesje van meegenomen om tijdens de vakantie te drinken. Zelf heb ik een fles van de Inchfad die we de vorige avond hadden geproefd gekocht en een Blended Spirit Drink 6-year-old PST, ik vond het verhaal van deze whisky zo uniek dat ik die wel graag wilde hebben.

Vervolgens zijn we bij Balblair en Glenmorangie geweest. Balblair heeft geen tasting bar maar we hebben toch een dopje van de 12, 15 en een Highland Whisky Festival cask strength botteling. Allemaal prima drams maar niet iets waar onze harten sneller van gingen kloppen.

Glenmorangie is een vreemde eend in de bijt, het interieur van de tasting bar en distillery shop lijkt op wat een 80-jarige dame uit een klein dorp chic zou vinden, veel tierelantijn. Ik moet zeggen dat ik hier weinig van had verwacht, maar we vonden een erg sympathieke jonge meid die achter de bar stond en met veel passie ons wat drams heeft laten proeven en daar veel over verteld wat het bezoek voor mij toch de moeite waard maakte. We hebben deze drams gedronken:
Glenmorangie 2006 Bandol Red Wine
Glenmorangie 18-year-old
Glenmorangie Signet
Glenmorangie A Tale of Cake
Glenmorangie Spìos

Ik had zelf de Signet besteld, had ik wel vaker van gehoord en ik was wel benieuwd. De Bandol Red Wine was wel lekker, maar erg duur. Onze barvrouw vertelde dat de distillery meegaat in veilingprijzen voor whiskies van de afgelopen jaren zoals deze die ze nog hebben staan. Al met al was ik niet onder de indruk van Glenmorangie maar dat had ik ook niet verwacht.

Terwijl mijn vrienden even gingen chillen in onze cottage ben ik nog een keer door Dornoch gestruind en heb ik een praatje kunnen maken met 1 van de distillers van Dornoch Distillery. Hij was net de boel aan het opruimen en afsluiten maar heeft tijd gemaakt om hun proces uit te leggen en een tijdje te praten over whisky. Echt geinig om een te zien waar ze werken, het is gewoon een soort schuur. Je kunt gewoon een 'distillery tour' doen terwijl je stilstaan.

Hierna hebben we een wandeling op het strand van Dornoch gemaakt onder het genot van onze mini fles Thompson Bros Ledaig. Het heeft toch iets magisch om met je vrienden whisky te drinken op een strand in her noorden van Schotland met een grote regenboog voor je.

Na een take-away van broodjes kreeft en hamburgers zijn we weer naar de Dornoch Castle Whisky Bar gegaan, met een kleine pitstop bij de pub van The Eagle Hotel waar ik een Bruichladdich 2012 PST heb genomen. Die pub was niet denderend, dus na een drankje gingen we terug naar team Thompson Bros waar we begonnen met 3 ietwat bijzondere drams terwijl het palet nog vers was:
Glenrothes 1997 PST
Hazelburn 21
Bruichladdich 2002 Tri Cairde

De Hazelburn was een bijzondere voor ons omdat onze vorige trip naar Campbeltown was waar we allemaal groot fan zijn geworden van Hazelburn, met name de standaard 10 yo botteling. De ster van deze lineup was echter de Bruichladdich, man man man wat zat daar veel smaak aan. We kregen toen een dram Glen Grant 1958 GM van Phil Thompson aangeboden, ik heb zelf nog nooit zulke oude (lang geleden gebottelde) whisky gehad, was erg bijzonder om te proeven! Veel tijd had Phil die avond niet voor ons, Roy van Aqvavitae was namelijk op bezoek om samen met hun zijn vPub Live te doen (ik heb de beste man nog even kort de hand geschud, lijkt me een vriendelijke kerel!). Wij gingen snel weer verder met whisky drinken:
Balmenach 2013 PST
Secret Speyside Single Malt 2011 PST
Distilled in Sutherland 05-year-old PST
Dornoch 2017 PST

Dag 3 - Speyside Roadtrip
Na twee dagen Dornoch was het tijd om onze reis door te zetten richting de Cairngorms, en onderweg hebben we een aantal distilleries aangetikt. Als eerste zijn we bij Glen Moray geweest waar we lekkere broodjes en soep hebben gegeten onder het genot van twee tasting flights, de limited editions en distillery casks (handfills):
Glen Moray 2013 Amontillado Finish
Glen Moray 2010 Amarone Finish
Glen Moray 2014 Oloroso Matured
Glen Moray 2014 Port Cask Finish
Glen Moray 2008 Tokaji Finish
Glen Moray 2015 Peated Cognac Cask

Van allemaal genoten, maar ik voelde me niet geroepen om een fles te kopen. Het was ook vroeg op de dag, en de haggis-cheddar toastie met chilli-jam die ik halverwege de flights at hielp ook niet mee om de whiskies goed te kunnen beoordelen. Ik vond de mensen bij Glen Moray wel erg sympathiek en nuchter (no pun intended), je voelt je erg welkom en is heerst een ongedwongen sfeer. Het feit dat je zo veel kan proeven zonder een tour/tasting te moeten boeken was voor ons een grote plus. Zeker een aanrader om langs te gaan!

Na een kort bezoek aan de Gordon McPhail winkel in Elgin (zou ik in het vervolg overslaan, ik kreeg een "jullie zijn geen rijke toeristen uit China die veel geld komen uitgeven dus loop maar door" vibe van het personeel) zijn we bij Glenfiddich geweest. Niet een distillery die op mijn lijstje stond om te bezoeken, maar een van mijn vrienden gaat misschien wat werk voor ze doen dus snapte ik wel dat hij daar wilde kijken. Het is een mooie plek, bijna een soort campus met hoeveel ruimte en gebouwen ze daar hebben. We hebben een paar drams gehad in hun whisky lounge (de 12, een 15 cask strength handfill en de Project XX) maar deze lieten ons allemaal een beetje koud. Er stonden wel wat bijzondere oude cask samples, maar daar moest je wel een paar honderd euro voor uittrekken als je een dram wilde drinken.

De laatste distillery op ons lijstje om te bezoeken tijdens deze roadtrip was Glenallachie. Tijdens onze eerste trip verbleven we op 4 minuten rijden van de distillery maar hadden we dat niet door dus dit was een goedmakertje. Ook hier kun je gewoon tasting flights bestellen zonder een tour of tasting te boeken, wij gingen voor de vier distillery exclusives:
Glenallachie 13 Oloroso Cask
Glenallachie 17 Ex-Solera Sherry Finish
Glenallachie 8 Panama Rum Barrel
Glenallachie 13 Madeira

Ik vond de mensen bij Glenallachie geweldig, ik was niet van plan om iets te kopen maar op de een of andere manier liep ik toch naar buiten met een fles van mijn favoriet van de 4 distillery exclusives, de Ex-Solera Sherry cask. De tasting bar hebben ze volgens mij ook pas een jaar geleden gebouwd, een recente toevoeging dus maar zeker een goeie.

Dag 4 - Tasting bij Royal Lochnagar
Onze laatste volle dag met maar 1 whisky activiteit, de Royal Lochnagar Warehouse Tasting. Royal Lochnagar zelf is niet de meest high profile distillery, het is deel van Diageo dus veel interessante (betaalbare) expressies vind je niet omdat het meeste wat ze maken in Johnnie Walker verdwijnt. Ik wilde toch hierheen omdat ik ok Reddit had gelezen over hun Warehouse Tasting waar je meer dan alleen hun eigen whisky drinkt, met soms wel 30+ jaar oude whiskies uit de Diageo familie. De reden dat ze die whiskies hebben staan is dat alle Diageo brand ambassadors 1 keer per jaar naar Royal Lochnagar zouden komen om daar oa een bijzondere tasting te doen van al deze mooie oude whiskies, echter is dat sinds Covid niet meer zo.

PXL_20240420_095250902.jpg
PXL_20240420_095250902.jpg (461.05 KiB) 252 keer bekeken

We hadden ontzettend mazel met onze 'gids' Eric, een erg levendige vent uit Mauritius. Omdat we de enigen waren voor de tasting heeft hij ons een snelle tour van de distillery gegeven terwijl onze whiskies, die we zelf uit het vat mochten halen, even stonden te ademen. Het is wel echt een mooie distillery in een mooie setting, en de ruimte waar de we de tasting hielden was ook top. We mochten zelf inschenken en er werd ook niet moeilijk gedaan als we wilden bijschenken (wat ik ook met liefde deed). We kregen 4 drams:
Een Royal Lochnagar op een bourbon vat uit 2001, 54.8%
Een Cragganmore op bourbon vat uit 2001, 54.6%
Een Cardhu op sherry vat uit 2003, 59.7%
Een Lagavullin op bourbon vat uit 2003, 56.4%

PXL_20240420_104601571.MP.jpg
PXL_20240420_104601571.MP.jpg (342.46 KiB) 252 keer bekeken

Stuk voor stuk heerlijke drams, de Cragganmore was mijn favoriet van het stel maar het was ook top om een oudere Lagavullin te proeven! Eric pakte er ook nog een setje driver dram flesjes bij om ons (en ik denk ook zichzelf) van iedere whisky een sample flesje mee te geven dus ik kan de proeverij nog een keer thuis over doen. Kosten van deze tasting waren 75 pond en wat mij betreft was dat het zeker waard! Ik vroeg in de shop nog aan een collega van Eric of ik misschien de handfill mocht proeven maar dat zat er niet in, ik weet niet hoe ze een 11 jaar oude handfill willen verkopen voor 210 pond per fles zonder eerst te proeven maar daar zul je wel voor bij Diageo moeten werken. Misschien waren we gewoon te jofel om nog serieus te nemen. Na een wandeling in het bos naast de distillery met uitzicht op Balmoral Castle gingen we weer naar onze cottage in Ballater voor wat gezelligheid en een top diner bij The Fish Shop (aanrader!).

Dag 5 - Terug naar huis
Tsja, terug naar huis. Nooit het leukste moment van een reis maar de rit door de Cairngorms gaf toch fantastisch uitzicht. Onderweg terug naar Glasgow zijn we nog even bij Deanston naar binnen gelopen. Veel tijd hadden we niet, en onze capaciteit om goed whisky te proeven was na 4 dagen misschien ook niet meer top. Toch heb ik een beetje van de Deanston Chronicles Edition 2 geproefd nadat ik hier op het forum goede dingen heb gelezen, hier heb ik toch ook maar een fles van meegenomen. Het personeel in de winkel was erg vriendelijk en we kregen meer whisky aangeboden om te proeven, maar we kozen toch maar voor water en een broodje bij de distillery cafe. Ik vond de winkel van Deanston wel een van de leukste die ik heb gezien, vooral de 'pick and mix' samples waar je je eigen sample set kunt samenstellen vond ik een leuk idee. Ik ga hier graag nog een keertje naar terug om hun warehouse tasting te doen.

Al met al een top trip, zo veel gezellige mensen gesproken, goed eten gehad, mooie landschappen gezien en natuurlijk lekkere whisky geproefd. Ik had eigenlijk alleen nog Ballindaloch willen bezoeken maar daar hadden we geen tijd meer voor. Next time. Ik kan Dornoch echt aanraden, een klein dorpje maar de whisky bar van de Thompson Brothers is de leukste whisky bar waar ik ben geweest in Schotland. De Warehouse Tasting bij Royal Lochnagar is ook een aanrader, geen 30+ whisky gehad zoals de mensen op Reddit 1 a 2 jaar geleden maar toch de moeite waard. Ik ga maar vast beginnen met plannen van de volgende trip met deze groep vrienden, misschien volgend jaar naar Skye met een bezoek aan Tobermory en Ardnamurchan onderweg. Maar eerst heb ik in mei nog een trip naar Edinburgh met mijn moeder en in september een reis naar Campbeltown en Arran met mijn vader en broers dus er is nog genoeg om naar uit te kijken.
Laatst gewijzigd door Iain87 op 25 Apr 2024, 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.
20 x

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 25 Apr 2024, 19:54

Zodra ik snap waarom ik een foutmelding krijg dat de foto's te groot zijn terwijl ze minder dan 1 mb zijn zal ik er een paar toevoegen :)
0 x

Gebruikersavatar
Aaaan taaaaaafel
Senior
Senior
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 Mar 2023, 09:07

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 25 Apr 2024, 20:08

Mooi verslag!

-hoe was de Signet?
- hoeveel drams hebben jullie nu werkelijk gehad bij Lochnagar? :bigsmile

Klinkt als een zeer mooie trip!

Als ik dit verslag lees en die van Roelof laatst, ben ik geneigd mij "op te geven" via dit forum om eens als whiskynoob mij bij te laten scholen tijdens zo'n trip!

Smaakt naar meer :smullen
3 x

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 756
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 25 Apr 2024, 20:30

Echt een mooi verslag. Bedankt.
1 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2024
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 25 Apr 2024, 20:45

Iain87 schreef:Zodra ik snap waarom ik een foutmelding krijg dat de foto's te groot zijn terwijl ze minder dan 1 mb zijn zal ik er een paar toevoegen :)


De foto's bij mijn verslag zitten rond de 300K. Dan lukt het wel.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2024
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 25 Apr 2024, 21:02

Bedankt voor je mooie verslag. Erg leuk om de ervaringen en belevenissen te lezen van gelijkgestemden.
Net terug en alweer 2 trips in het vooruitzicht. Dat doe je goed :goedgedaan.
1 x
Afbeelding

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 25 Apr 2024, 21:10

Freezeroz schreef:
Iain87 schreef:Zodra ik snap waarom ik een foutmelding krijg dat de foto's te groot zijn terwijl ze minder dan 1 mb zijn zal ik er een paar toevoegen :)


De foto's bij mijn verslag zitten rond de 300K. Dan lukt het wel.


Ah kijk, dat helpt idd. En geen toeval dat jij 3 foto's per bericht had, dat is zo te zie de max. Zo leer ik elke dag wat nieuws :) Ik zal nog wat foto's in losse comments plaatsen.
0 x

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 25 Apr 2024, 21:12

Freezeroz schreef:Bedankt voor je mooie verslag. Erg leuk om de ervaringen en belevenissen te lezen van gelijkgestemden.
Net terug en alweer 2 trips in het vooruitzicht. Dat doe je goed :goedgedaan.


Ik was dan ook geinspireerd door jouw mooie en uitgebreide verslag om dit verslag te schrijven :) Sterker nog, de stop bij Glen Moray kwam door jouw verslag op onze agenda te staan.
1 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2024
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 25 Apr 2024, 21:12

Iain87 schreef:
Freezeroz schreef:
Iain87 schreef:Zodra ik snap waarom ik een foutmelding krijg dat de foto's te groot zijn terwijl ze minder dan 1 mb zijn zal ik er een paar toevoegen :)


De foto's bij mijn verslag zitten rond de 300K. Dan lukt het wel.


Ah kijk, dat helpt idd. En geen toeval dat jij 3 foto's per bericht had, dat is zo te zie de max. Zo leer ik elke dag wat nieuws :) Ik zal nog wat foto's in losse comments plaatsen.


Klopt. Daarom heb ik mijn verslag ook in stukjes geknipt. Puur voor de foto's.
Laatst gewijzigd door Freezeroz op 25 Apr 2024, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2024
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 25 Apr 2024, 21:13

Iain87 schreef:
Freezeroz schreef:
De foto's bij mijn verslag zitten rond de 300K. Dan lukt het wel.


Ah kijk, dat helpt idd. En geen toeval dat jij 3 foto's per bericht had, dat is zo te zie de max. Zo leer ik elke dag wat nieuws :) Ik zal nog wat foto's in losse comments plaatsen.


Klopt. Daarom heb ik mijn verslag ook in stukjes geknipt.
1 x
Afbeelding

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 25 Apr 2024, 21:16

Aaaan taaaaaafel schreef:Mooi verslag!

-hoe was de Signet?
- hoeveel drams hebben jullie nu werkelijk gehad bij Lochnagar? :bigsmile

Klinkt als een zeer mooie trip!

Als ik dit verslag lees en die van Roelof laatst, ben ik geneigd mij "op te geven" via dit forum om eens als whiskynoob mij bij te laten scholen tijdens zo'n trip!

Smaakt naar meer :smullen


De signet was lekker, maar ik moet toegeven dat ik niet 'blown away' was, wel bijzonder met z'n chocolade en espresso geur en smaken maar dat is niet echt iets dat ik zoek in een whisky :)

Ik denk dat we bij Royal Lochnagar ieder zo'n beetje 2 drams van ieder van de 4 whiskies hebben gedronken (ik iig wel), en nog een take-away van alle 4 hebben meegekregen.
1 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2024
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 25 Apr 2024, 21:20

Iain87 schreef:Ik was dan ook geinspireerd door jouw mooie en uitgebreide verslag om dit verslag te schrijven :) Sterker nog, de stop bij Glen Moray kwam door jouw verslag op onze agenda te staan.


Super leuk dat ik mijn nieuwe rol als Glen Moray 'Brand Ambassador' al heb kunnen uitoefenen :gnif.
Ps: heb je Glen Moray's Iain nog gesproken?
0 x
Afbeelding

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 25 Apr 2024, 21:25

Op bezoek bij Dornoch Distillery en de Dornoch Castle Whisky Bar

PXL_20240418_211559654.jpg
PXL_20240418_211559654.jpg (440.53 KiB) 259 keer bekeken

PXL_20240418_142158405.jpg
PXL_20240418_142158405.jpg (444.26 KiB) 259 keer bekeken

PXL_20240418_094808514.MP.jpg
PXL_20240418_094808514.MP.jpg (489.28 KiB) 259 keer bekeken
4 x

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 25 Apr 2024, 21:27

Wandelen op Dornoch beach onder het genot van een mini Ledaig van Thompson Brothers.

PXL_20240418_165031807.jpg
PXL_20240418_165031807.jpg (276.67 KiB) 257 keer bekeken

PXL_20240418_164324921.jpg
PXL_20240418_164324921.jpg (242.72 KiB) 257 keer bekeken

PXL_20240418_163511416.jpg
PXL_20240418_163511416.jpg (262.25 KiB) 257 keer bekeken
2 x

Iain87
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 Jun 2023, 09:53
Locatie: Noord Holland

Re: Verslag Highland trip 2024

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 25 Apr 2024, 21:32

Nog wat shots van de tasting bij Royal Lochnagar.

PXL_20240420_095103666.jpg
PXL_20240420_095103666.jpg (467.26 KiB) 256 keer bekeken

PXL_20240420_103234247.jpg
PXL_20240420_103234247.jpg (235.91 KiB) 256 keer bekeken

PXL_20240420_102719990.MP.jpg
PXL_20240420_102719990.MP.jpg (257.67 KiB) 256 keer bekeken
3 x


Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten