Weekje rondtrekken met auto in Schotland

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Weekje rondtrekken met auto in Schotland

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 17 Mar 2024, 17:25

JoachimV10 schreef:Redelijk wat keuzemogelijheid en geen idee of 75 pond al de moeite is bij zo'n jonge distilleerderij.
Alvast dank voor de tip!


Kees had de standaard tour geboekt, maar er was toen ook niet veel meer keuze omdat ze nog niet veel gerijpt whisky's hadden.

Tip: ga je alleen naar de distillery vaar dan te voet over met het pontje, scheelt je behoorlijk wat ponden en vanaf de pont is het maar een paar minuten wandelen naar de distillery.
Overigens is het eiland zelf heel mooi, dus ook zeker de moeite waard om daar rond te kijken, maar dan zal je dd auto wel mee willen nemen.
2 x
Afbeelding

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 376
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: Weekje rondtrekken met auto in Schotland

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 17 Mar 2024, 22:08

Fat Bastard! schreef:
JoachimV10 schreef:Redelijk wat keuzemogelijheid en geen idee of 75 pond al de moeite is bij zo'n jonge distilleerderij.
Alvast dank voor de tip!


Kees had de standaard tour geboekt, maar er was toen ook niet veel meer keuze omdat ze nog niet veel gerijpt whisky's hadden.

Tip: ga je alleen naar de distillery vaar dan te voet over met het pontje, scheelt je behoorlijk wat ponden en vanaf de pont is het maar een paar minuten wandelen naar de distillery.
Overigens is het eiland zelf heel mooi, dus ook zeker de moeite waard om daar rond te kijken, maar dan zal je dd auto wel mee willen nemen.


Oke, supervriendelijk om te vragen, bedankt!! :goedgedaan
Ik denk dat ik voor de 'Distillery and bottling warehouse tour' ga gaan.

Reis is ondertussen een klein beetje veranderd; we gaan het de omgekeerde richting doen.
Dus eerst bezoek aan Balvenie, daarna Tomatin (hotel met welness geboekt in Inverness, kan ik daar mijn vriendin even kwijt ;) )
Op Skye gaan we Isle of Raasay bezoeken en dan op de terugkeer liefst Deanston, maar die tickets kunnen pas midden september geboekt worden voor een maand later. Mocht Deanston niet lukken op de voorlaatste dag kan Glenturret of Tullibardine nog eventueel, of zelfs Auchentoshan. De route gaat die dag v Glencoe naar Stirling, om de volgende ochtend dan terug te vliegen.
1 x
Afbeelding
(open flessen)

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Weekje rondtrekken met auto in Schotland

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 18 Mar 2024, 10:24

Klinkt als een mooie trip. Veel plezier met de voorbereidingen (ik heb daar altijd al veel voorpret van).
1 x
Afbeelding


Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten