Speyside II - mei 2023

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 08 Feb 2023, 15:52

Voor onze jaarlijkse 'studiereis' zijn we zo'n beetje rond met plannen. Voor de 2de keer gaan we naar Speyside, dus geen gebrek aan mogelijkheden.
Het hoofdprogramma ziet er een beetje als volgt uit (tussendoor wordt nog een ingevuld met bezoek aan distillery shops, G&M shop in Elgin etc.)

Woensdag (aankomst Aberdeen)
onderweg naar vakantiewoning nabij Craigellachie stops bij GlenAllachie en Ballindalloch.
Speyside Cooperage Tour
Donderdag
Benromach Heritage Tour
Glenfarclas Five Decades Tour
Vrijdag
Balvenie Tour the distillery
Dufftown Whisky&Chocolate Walk met Michelle (Kuitje) (na afloop eten bij the Seven Stills waar we nog een toetje tegoed hebben van Rose :gnif )
Zaterdag
Benriach Barley to Barrel Tour
Glen Moray the Ambassador Tour
Zondag
Glen Grant Tour (en wandeling door park)
Glen Garioch Founders Tour
Helaas weer huiswaarts, vertrek vanaf Aberdeen. Met hoeveel koffers terug? Geen idee ;)

De avonden zullen we verdelen over de Highlander Inn en Fiddichside Inn.

Zin in? Dacht het wel!!

Oorspronkelijk wilden we ook een uitgebreide tour en tasting boeken bij Macallan. Maar contact daar loopt heel erg moeizaam en aangezien we niet echt geïnteresseerd zijn in de whisky's maar alleen de distilleerderij willen zien rijden we er tussendoor wel een keer langs om een blik naar binnen te werpen (als dit tenminste mogelijk is).
15 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Feb 2023, 16:20

Damn klinkt dikke prima!

Een heel aantal onderdelen afgelopen oktober nog mogen doen voor de 1e en sommigen 2e keer. Niets dan positieve ervaringen :duimop

Maar als die koffers leeg mee heen gaan, dan is er vast nog wel plek voor mij? :bigsmile
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 08 Feb 2023, 16:42

Cask1988 schreef:Maar als die koffers leeg mee heen gaan, dan is er vast nog wel plek voor mij? :bigsmile


Heenweg alleen handbagage. We kopen ieder jaar in Schotland koffers. Nog een paar jaar en we kunnen een groothandel beginnen :P
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Feb 2023, 16:49

Fat Bastard! schreef:
Cask1988 schreef:Maar als die koffers leeg mee heen gaan, dan is er vast nog wel plek voor mij? :bigsmile


Heenweg alleen handbagage. We kopen ieder jaar in Schotland koffers. Nog een paar jaar en we kunnen een groothandel beginnen :P

Geen probleem, ik kan nog wel wat kilo’s kwijt tot aan mei dus handbagage moet lukken :gnif
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Koning » 08 Feb 2023, 17:16

Wat een fantastisch en jaloersmakend programma, André!
En praktisch om op Aberdeen te vliegen, scheelt een hoop reistijd.
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1928
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 08 Feb 2023, 18:25

Heerlijk Dre! Doen jullie goed!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 08 Feb 2023, 19:08

Nickolaas schreef:Heerlijk Dre! Doen jullie goed!


We steken veel tijd in organisatie van ons festivalletje. Dit is een beetje het snoepreisje om onszelf te belonen ;-)

Ik zal als we terug zijn uiteraard weer verslag uitbrengen.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2955
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 09 Feb 2023, 09:37

Leuk programma weer Andre! Als je toch in de buurt bent zou ik je zeker een bezoek aan Dallas Dhu (museum) aanraden, de complete distillery staat er nog en je kunt er alles bekijken en opentrekken :duimop
4 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Feb 2023, 09:52

Rien68 schreef:Leuk programma weer Andre! Als je toch in de buurt bent zou ik je zeker een bezoek aan Dallas Dhu (museum) aanraden, de complete distillery staat er nog en je kunt er alles bekijken en opentrekken :duimop


Gaan we proberen mee te nemen, dank voor de tip Rien!
0 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2318
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 09 Feb 2023, 10:44

Ik ga sept 2023 min of meer hetzelfde rondje doen.
Ook ik ga via Aberdeen de Speyside in, ook lopen in Elgin en ook naar Speyside Cooperage.
We doen echter nog een rondje Loch Ness en hebben nog niet besloten welke distilleries we gaan bezoeken, maar zoals je weet zal er altijd wel ergens eentje open zijn :schotland

Als je nog tips hebt voor leuke slaapplekjes ( 5 man graag 5 losse bedden), stuur me ff appje
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Feb 2023, 14:36

JacobaEd schreef:Ik ga sept 2023 min of meer hetzelfde rondje doen.

Als je nog tips hebt voor leuke slaapplekjes ( 5 man graag 5 losse bedden), stuur me ff appje


Leuk Edwin! Mooie vooruitzichten.
Poeh, wij hebben best wat moeten spitten om een vakantiehuis met 4 slaapkamers te vinden. In de periode dat wij er zijn (niet tijdens Spirit of Speyside overigens) bleek er bar weinig beschikbaar. Ook bij Highlander Inn waren er geen kamers beschikbaar terwijl we in november al geboekt hebben!
Misschien die laatste een optie voor jullie?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 05 Mar 2023, 09:27

Ondanks dat het onzeker is of de distillery dan al in productie is worden we op woensdag verwacht bij Dunphail voor een privé tour.
Benieuwd naar hoe deze nieuwe speler er in het echt uit ziet. En mogelijk een paar Dava Way vaatjes proeven, als we er toch zijn ;)
2 x
Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 05 Mar 2023, 10:08

Fat Bastard! schreef:Ondanks dat het onzeker is of de distillery dan al in productie is worden we op woensdag verwacht bij Dunphail voor een privé tour.
Benieuwd naar hoe deze nieuwe speler er in het echt uit ziet. En mogelijk een paar Dava Way vaatjes proeven, als we er toch zijn ;)

Hoi André,
Ben benieuwd naar jouw reisverslag en uiteraard naar de Dunphail privé tour.

Niet vanwege het feit dat ik van Dunphail een Casqueteers aandeel heb of zo hoor (-;
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Banzai » 06 Mar 2023, 12:03

Ik weet niet welke zondag in mei je bij Glen Garioch bent maar wij hebben zondag 21 mei om 10u30 daar de Founder's Tour ;)
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2478
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Speyside II - mei 2023

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 06 Mar 2023, 15:14

Banzai schreef:Ik weet niet welke zondag in mei je bij Glen Garioch bent maar wij hebben zondag 21 mei om 10u30 daar de Founder's Tour ;)

:duimop

Wij om 14:00uur.
3 jaar geleden hebben we de "A Rare Pair" tasting gedaan maar hadden toen geen tijd om de distillery zelf te bezoeken (stond toen ook in de steigers) dus willen nu de standaard tour doen. Verder weinig keuze (en ook weinig tijd) in wat ze daar aanbieden.
0 x
Afbeelding


Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten