Tripje naar islay krijgt vorm

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Tripje naar islay krijgt vorm

Ongelezen berichtdoor Roland... » 19 Jan 2022, 13:31

Rien68 schreef:
Fat Bastard! schreef:...Uiteindelijk hebben we bij een soort Action winkel een reiskoffer en rollen bubbeltjesfolie gekocht en op het parkeerterrein daar de flessen in de koffer staan proppen. Toen op het vliegveld bleek dat deze koffer veel te zwaar was hebben we alsnog een gedeelte in het handbagagekoffertje verdeeld.

Wat een armoede dan he. Gelukkig had ik de tip gekregen om een koffer in te checken, was mij die €25,- extra wel waard :lol:

Een gouden tip, letterlijk! Wij zijn in 2016 en 2017 naar Feis Ile geweest met de ferry. Wij konden dus lekker de hele auto vol laden, maar dat is nu wel anders… :Cry
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Jan 2022, 13:41

Roland... schreef:Een gouden tip, letterlijk! Wij zijn in 2016 en 2017 naar Feis Ile geweest met de ferry. Wij konden dus lekker de hele auto vol laden, maar dat is nu wel anders… :Cry

Ik denk dat als je met auto en Ferry gaat je nog wel goed zit. Volgens mij gaan ze echt geen personen auto’s binnenste buiten keren. Ze kunnen het met het vrachtvervoer al niet eens aan. Denk dat t vooral een papieren risico is dat je dan neemt. Met t vliegtuig denk ik dat je de gok ook nog wel kunt nemen momenteel. Het zal de Schotten een rotzorg wezen hoeveel je mee het land uit neemt. Het ligt dan vooral aan hoe streng de NL Douane erop handhaaft. Voor zover ik begreep kan je nu nog gewoon doorlopen en is er geen hond (of douane beambte) die je koffer wil zien.
Maargoed dat heb ik nog niet zelf ervaren. Hopelijk kan ik dat aankomende oktober als er weer een trip gepland staat :bigsmile
1 x
Afbeelding

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 19 Jan 2022, 14:36

Fat Bastard! schreef:Wij plannen onze whiskytrips altijd in het Hemelvaartsweekend. Extra dagje komt dan heel goed van pas. Donderdag vroegste heenvlucht. En dan zondag of liever maandag terug.
Het is mij één keer gelukt om per ongeluk terugvlucht op dinsdag te boeken in plaats van maandag, dat leverde een extra dag in Edinburgh op :P :P
Stonden wel raar te kijken op het vliegveld toen we die maandag onze koffer met gekochte flessen in wilden checken :lol:

Ik zoek ons reisschema van 2017 wel even terug en mail je het een en ander door :goedgedaan

Zeer gewaardeerd, Dré! Heb nu al zin in de voorpret!
0 x
Afbeelding

Nuyts
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 04 Feb 2022, 15:05

Wannes schreef:Hallo

Dag 5: bowmore en terug reis.

Ben je zeker dat Bowmore is geopend? Ik was ook gaan checken op hun website en daar stond dat ze tot nader order geen tours geven...
0 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 06 Feb 2022, 12:58

Nuyts schreef:Ben je zeker dat Bowmore is geopend? Ik was ook gaan checken op hun website en daar stond dat ze tot nader order geen tours geven...

Heel veel distillery's zijn nu (nog) terughoudend met plannen van tours en tastings op de langere termijn.
Wij plannen eind mei een bezoek aan het noordwesten en ook daar veel sites die nog geen tours aanbieden, direct contact wil dan toch nog wel af en toe iets opleveren.
1 x
Afbeelding

goosebumps
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 14 Mar 2022, 07:48

Leuke trip Wannes!

Fat Bastard! schreef:Heel veel distillery's zijn nu (nog) terughoudend met plannen van tours en tastings op de langere termijn.

Ik kreeg gisteren van Klichoman te horen dat op 21 maart alle restricties in Schotland worden opgeheven en dat er dan ook weer wat meer tours te boeken gaan zijn op de website. Het gaat nu dus weer de goede kant op!

Wij gaan begin april naar Islay met het vliegtuig. AMS --> GLA --> ILY
En natuurlijk is het leuk om wat lekkers mee terug te nemen. Wat betreft Whisky mee terug nemen lees ik het volgende bij de belastingdienst:
Sterke drank, likeur en bubbels
Naast wijn en bier mag u ook het volgende meenemen:

1 liter sterke drank zoals wodka en whisky (meer dan 22% alcohol), óf
2 liter lichte likeur, likeurwijn zoals sherry of mousserende wijn, zoals champagne of cava (maximaal 22% alcohol)

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/drank-meenemen-naar-nederland

Een teleurstellende enkele liter dus. Iemand ervaring mee of ze daar streng op zijn of wat je moet betalen als je wat meer mee neemt?
0 x
Afbeelding
"We should always be inspired by bad people and assholes, they are a living example of how we should not to choose to live." Ralfy Mitchel, the search for a whisky bothie

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 14 Mar 2022, 11:32

goosebumps schreef:Een teleurstellende enkele liter dus. Iemand ervaring mee of ze daar streng op zijn of wat je moet betalen als je wat meer mee neemt?

Tja... de pakkans is het grootste als je gaat vliegen, en áls je meer dan een liter bij je hebt, dan mag je meteen een flink bedrag accijns en boete afrekenen. (reken op iets van 25 euro per fles)
Met de auto is de pakkans en heel stuk kleiner, maar de verleiding om veel te veel meer te nemen om weer groter :bigsmile
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 14 Mar 2022, 11:43

Uridium schreef:
goosebumps schreef:Een teleurstellende enkele liter dus. Iemand ervaring mee of ze daar streng op zijn of wat je moet betalen als je wat meer mee neemt?

Tja... de pakkans is het grootste als je gaat vliegen, en áls je meer dan een liter bij je hebt, dan mag je meteen een flink bedrag accijns en boete afrekenen. (reken op iets van 25 euro per fles)
Met de auto is de pakkans en heel stuk kleiner, maar de verleiding om veel te veel meer te nemen om weer groter :bigsmile

Mits je het netjes aangeeft, dan is er een speciaal tarief. Reken op ongeveer €10 extra per fles van 8 tientjes
2 x

goosebumps
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 14 Mar 2022, 13:21

O, dat is mooi om te horen.
Ff wat gegoogled. Ik kom dit tegen https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/belasting-betalen-bij-invoer/
Dat is misschien wat je dan bedoelt Rien? Kom ik inderdaad op ongeveer 7.50 euro, oftewel afgerond een 10tje om aan de safe side te rekenen.
0 x
Afbeelding
"We should always be inspired by bad people and assholes, they are a living example of how we should not to choose to live." Ralfy Mitchel, the search for a whisky bothie

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 14 Mar 2022, 14:40

goosebumps schreef:O, dat is mooi om te horen.
Ff wat gegoogled. Ik kom dit tegen https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/belasting-betalen-bij-invoer/
Dat is misschien wat je dan bedoelt Rien? Kom ik inderdaad op ongeveer 7.50 euro, oftewel afgerond een 10tje om aan de safe side te rekenen.

Zou kunnen, het is alweer een tijdje geleden dat ik het opzocht :oops:
0 x

Tomintoul
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 14 Mar 2022, 14:52

goosebumps schreef:O, dat is mooi om te horen.

Dank voor het delen! Iemand op het forum die deze regeling al een keer heeft toegepast en zijn of haar ervaring wil delen?
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”