Bezoek Springbank distilleerdeij.

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
iron_dennis
Actief lid
Actief lid

Bezoek Springbank distilleerdeij.

Ongelezen berichtdoor iron_dennis » 14 Mar 2011, 00:38

Hallo,

Begin Mei gaat het er dan eindelijk van komen: Vakantie naar Schotland! Tijdens de reis zullen we ook een paar dagen in Inverary verblijven (redelijk vlak bij Campbeltown, volgens mij) Omdat Springbank mijn favoriete Whisky is zou ik graag een bezoek willen brengen aan de distilleerderij. Mijn vraag: Is iemand van jullie hier ooit geweest, en is het de moeite waard? Op malt maniacs zijn ze er niet zo over te spreken (slechte ontvangst e.d.)
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Bezoek Springbank distilleerdeij.

Ongelezen berichtdoor chris » 14 Mar 2011, 22:45

Ik ben er in 2006 geweest en ik heb het als goed ervaren :duimop .Goede gedegen rondleiding waarbij je ook nog een malting floor hebt,kom je niet veel meer tegen.Je drammetje kreeg je in een winkel van Cadenhead vlak bij de distillery.Ik denk dat het gewoon ligt aan wie je rondleid. :schotland Bezoek in Inverary ook de Loch Fyne whiskyshop,je vindt er hele leuke bottelingen. :goedgedaan
0 x
Afbeelding

iron_dennis
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor iron_dennis » 14 Mar 2011, 23:04

Bedankt Chris! Daar kan ik wat mee. Via de site van Springbank maar eens een afspraak maken :goedgedaan
0 x

Michiel87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michiel87 » 15 Mar 2011, 07:09

Kijk eens op www.ralfy.com > reviews > january 2011 > springbank distillery 1 t/m 7 voor een ' online tour'.
0 x
Afbeelding

Übergenieter
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Übergenieter » 04 Mei 2011, 23:21

Hallo Iron Dennis,

Ik ben destijds, in Juni 2006, ook bij Springbank langs geweest. We hebben toen op de dag van de rondleiding, een afspraak gemaakt bij de Tourist Information kiosk, op de pier in de haven van Campbeltown. Ik vond het een geweldige rondleiding, in vergelijking met andere distilleries: je mocht alles zien, alles fotografreren en het leukste vond ik nog dat ik de barley mocht keren, in de kelder waar ht lag te ontkiemen. Geweldige rondlieding, fijne gids en uiteindelijk heb ik nog een deksel van een vat gekocht, met mijn geboortejaar er op. Die hangt thuis nog boven de bank, in de huiskamer.

Ik denk inderdaad wel dat het er aan ligt welke persoon de rondleiding geeft. Wij hadden een wat oudere grijze man, die toen ook in de distillery werkte. Dat was super. En omdat we nog niet echt in het toeristen seizoen zaten, hadden we automatisch een privé rondleiding: er waren niet meer toeristen.

Uiteindelijk moet je het zelf ondergaan om een oordeel te kunnen vellen maar naast negatieve geluiden zijn er zeker ook vele positieve. Veel plezier!!!!!

Groeten,
Martin
0 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”