Accommodatie Campelltown en Islay

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
goosebumps
Actief lid
Actief lid

Accommodatie Campelltown en Islay

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 28 Okt 2019, 13:00

In maart ga ik met een paar vrienden naar Schotland. :Pipersmile We landen in Edinburgh en gaan dan met de auto naar Campbelltown (springbank en cadenhead tours). Wellicht dat we onderweg nog stoppen bij Glengoyne. Na Campbelltown door naar Islay voor 2 dagen.
Zou het in maart nodig zijn om van tevoren te boeken op deze plekken? En wat moeten we zéker doen op Islay?
0 x
Afbeelding
“If you don’t make mistakes, you aren’t really trying.” Coleman Hawkins

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Accommodatie Campelltown en Islay

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 28 Okt 2019, 13:54

Nice, mooi vooruitzicht!

goosebumps schreef:Zou het in maart nodig zijn om van tevoren te boeken op deze plekken?

Tsja, waarom zou je het niet doen? Voor de Cadenhead Warehouse Tasting zou ik het er sowieso niet op gokken.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 28 Okt 2019, 14:40

Nee, die tastings bij Springbank en Cadenhead zijn inderdaad al gereserveerd. Ik bedoelde eigenlijk meer de accommodatie. In Campbeltown denk ik dat we het wel van tevoren gaan regelen, omdat we nu al zeker weten waar we dan gaan zijn. Maar op Islay is het misschien ook leuk om niet alles vast te prikken en het ook een beetje op serendipity aan te laten. Maar ja, alleen als niet alles volgeboekt gaat zijn. Het is volgens mij wel redelijk voor het hoogseizoen toch?
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 28 Okt 2019, 14:46

Ik was afgelopen maart op Islay. Lagavulin en Caol Ila waren van tevoren geboekt, maar Bunna en Ardbeg niet.
Daar konden we echt alleen maar terecht omdat er ivm storm geen aankomende vluchten en ferrys waren. En er dus veel boekingen waren vrij gegeven.
1 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 28 Okt 2019, 15:03

goosebumps schreef:Nee, die tastings bij Springbank en Cadenhead zijn inderdaad al gereserveerd. Ik bedoelde eigenlijk meer de accommodatie. In Campbeltown denk ik dat we het wel van tevoren gaan regelen, omdat we nu al zeker weten waar we dan gaan zijn. Maar op Islay is het misschien ook leuk om niet alles vast te prikken en het ook een beetje op serendipity aan te laten. Maar ja, alleen als niet alles volgeboekt gaat zijn. Het is volgens mij wel redelijk voor het hoogseizoen toch?

Ah, okay, dat had ik niet begrepen :) Geen idee joh. In Campbeltown is er niet echt een reden om het niet vooraf te regelen inderdaad, maar ik kan me ergens voorstellen dat je je op Islay nog niet vast wil leggen op een locatie. Ik durf je echter niet te zeggen of dat verstandig is. Hoogseizoen is het inderdaad niet in maart, maar het whiskytoerisme gaat tegenwoordig wel echt het hele jaar door op Islay.

Teun (laddieteun) kan je daar vast meer over vertellen.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 28 Okt 2019, 15:59

Thanks Thijs, wellicht was ik ook niet voldoende duidelijk in mijn bericht. Misschien dat we op Islay dan toch maar iets moeten boeken, ook gezien het bericht van freezeros. En ik sta zeker open voor eventuele tips van Laddie Teun.
1 x
Afbeelding

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 28 Okt 2019, 18:27

Laddie Teun vindt het altijd verstandig om gewoon vooraf te regelen. Dan weet je waar je zit. En het scheelt je ter plekke tijd met zoeken.
En ook heeft het zeker zin vooraf te kijken wanneer ze waar welke tours aanbieden en daar je planning omheen te maken. Het open laten kan vaak leiden tot dingen juist net missen. Wil niet zeggen dat je alles armvol moet plannen. maar je bent er natuurlijk maar kort. Dus je zult toch keuzes moeten gaan maken. let wel even op de afstanden/reistijden en denk er ook aan dat je wat wilt lunchen. Dat kan met sandwiches van de supermarkt, maar ook bijvoorbeeld bij Ardbeg, Arndahoe en kilchoman.
3 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 28 Okt 2019, 22:16

Thanks Teun! Goede tips :D misschien inderdaad toch wat meer vastleggen dan.
0 x
Afbeelding

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 03 Nov 2019, 22:28

Ik kom net terug van een bezoek aan Islay.
Het beste bezoek vonden wij Bruichladdich. We hebben daar om 10 uur de tour gedaan en aansluitend om 11 uur de Warehouse tasting. Betere whisky dan de Warehouse Tour van Lagavulin.
Over overnachten...
We sliepen in Lagavulin Hall, een tot vakantiehuis omgebouwde kerk vlakbij de distilleerderij. Deze is alleen voor een week te boeken :D
1 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”