Schotland ontmaagding tips?

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Schotland ontmaagding tips?

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 29 Aug 2019, 18:30

Beste mede forummers,

Maart 2020 is het dan eindelijk zo ver mijn Schotland “ontmaagding” ga een 4a5 tal dagen naar het beloofde land. We gaan via Aberdeen naar glendronach, daarna door naar de speyside en tot slot door het cairngorms National park naar Edinburgh.
Reeds geboekt zijn the balvenie en glendronach. Zijn er nog dingen die we echt moeten zien al dan niet whisky gerelateerd. Heb me al behoorlijk ingelezen in de diverse topics. Ik twijfel een beetje of ik de walking whisky tour wil doen tijdens ons verblijf in de speyside. We slapen aldaar trouwens bij de Highlander inn (die tip kwam ik zo vaak tegen :respect )

Alle tips zijn dus welkom.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Schotland ontmaagding tips?

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 29 Aug 2019, 18:47

Speyside Cooperage.. al heeft Balvenie dit ook inhouse (maar wel een stuk minder uitgebreid). The Highlander Inn is wel een moetje inderdaad.
1 x
2 ∞ & →

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 30 Aug 2019, 10:26

De whiskywalk van Michelle is zeker leuk, maar je komt niet verder dan de drempel van distilleries.
Het is echt alleen even binnenkijken. Tijdens de wandeling krijg je ongeveer 10-12 drams, maar ook hier weer een kanttekening; geen drams van de closed distilleries! Michelle heeft naast de normale walk ook de zgn connaisseurs tour, daarbij krijg je wel wat specialere drams, maar de prijs is ook ruim het dubbele.

Wat ik een aanrader vind om te bezoeken is de Dallas Dhu distillery. Lekker op je eigen tempo rondlopen en alles kunnen bekijken, aanraken en foto's maken van een distillery die ze alleen maar weer hoeven aan te zetten, alles is nog intact.
1 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 27 Feb 2020, 07:21

Beste mensen,

Ik heb nog een vraagje namelijk;
Hoe lang rijd ik er ongeveer op van speyside naar Edinburgh? Ik lees namelijk overal dat de door Google opgegeven tijd niet echt nauwkeurig is.

Gr Mitch
0 x

Nuyts
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 27 Feb 2020, 08:05

Mvamelsfort schreef:Beste mensen,

Hoe lang rijd ik er ongeveer op van speyside naar Edinburgh? Ik lees namelijk overal dat de door Google opgegeven tijd niet echt nauwkeurig is.

Gr Mitch

rond de 2,5 à 3u
1 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 27 Feb 2020, 10:05

Nuyts schreef:
Mvamelsfort schreef:Beste mensen,

Gr Mitch

rond de 2,5 à 3u

Lijkt me wel wat optimistisch. Is natuurlijk ook afhankelijk waar in Speyside je moet zijn. Een goede vriend van me die in Dufftown woont, maakt de trip regelmatig. Hij kan het onder de drie uur, maar ik weet dat hij gaspedaal nogal diep intrapt en de nodige sluiproutes kent.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 28 Feb 2020, 06:46

Hey Mitch,

Leuk dat we een mede forumer gaan treffen bij de Balvenie tour en tasting.
Hoe verzin je het?

Groet Roelof
3 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 28 Feb 2020, 13:25

Wij hebben de uitgebreidere walking tour twee jaar geleden gedaan en vond deze wel erg leuk.
Veel inside information en als eerste kennismaking met Dufftown een mooie wandeling rond dit whisky-mekka.
Via Michelle ook een bezoek aan de Murray McDavid warehouse (in de voormalige Coleburn Distillery) geboekt.

Zou voor de afwisseling en om de verschillen te zien/ervaren zeker verschillende soorten tours proberen te boeken bij verschillende soorten distilleerderijen.
Het verschil tussen bijvoorbeeld een Ballindalloch en Glenfiddich is enorm. En niet alleen qua productie :D
1 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 28 Feb 2020, 14:18

Fat Bastard! schreef:Wij hebben de uitgebreidere walking tour twee jaar geleden gedaan en vond deze wel erg leuk.
Veel inside information en als eerste kennismaking met Dufftown een mooie wandeling rond dit whisky-mekka.
Via Michelle ook een bezoek aan de Murray McDavid warehouse (in de voormalige Coleburn Distillery) geboekt.

Helaas is de Walk met Michelle niet beschikbaar dit weekend :Cry.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”