Hotel/b&b nabij Glendronach

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Hotel/b&b nabij Glendronach

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 07 Aug 2019, 09:24

Beste ervaringsdeskundige,

In het voorjaar wil ik samen met een kameraad voor het eerst naar Schotland afreizen voor een aantal dagen. Daar willen we een paar destilleerderijen gaan bezoeken. Ik heb al het e.e.a. Uitgestippeld maar ik zoek nog een verblijf in de buurt van Glendronach dist.
Zijn er hier mensen met goede ervaringen/tips?

Gr Mitch

P.s. De rest van de reis zal naar de speyside gaan (hopelijk highlander inn). Tips voor die regio m.b.t. bezienswaardigheden en dergelijke zijn ook welkom.
We gaan zoals het er nu voor staat tours doen bij aberlour balvenie en glendronach.
:schotland
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Hotel/b&b nabij Glendronach

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Aug 2019, 09:27

Wil je in de buurt van GlenDronach een overnachting boeken zodat er niemand de Bob hoeft de zijn? Vanaf Craigellachie is het namelijk echt niet zo ver rijden naar GlenDronach, dus je zou daar anders ook een extra nacht kunnen blijven.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 07 Aug 2019, 09:40

thijs100 schreef:Wil je in de buurt van GlenDronach een overnachting boeken zodat er niemand de Bob hoeft de zijn? Vanaf Craigellachie is het namelijk echt niet zo ver rijden naar GlenDronach, dus je zou daar anders ook een extra nacht kunnen blijven.

Inderdaad dat is de reden we willen gezien het feit dat dit een van mijn (zo niet de meest) favoriete destilleerderij is, de uitgebreide tour doen waar 6 drams aan verbonden zijn.
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 07 Aug 2019, 10:10

Slimme keus om wat in de buurt te zoeken, want vooral het laatste stukje naar de distillery is best een lange saaie weg.
Ik zou het ook niet dichtbij willen noemen, want het is al gauw 45 min rijden vanaf Craigellachie.

Google maps bied iig keuze genoeg,

https://www.google.com/maps/search/Hotels/@57.4843482,-2.6457352,12z/data=!4m8!2m7!3m6!1sHotels!2sForgue,+Huntly+AB54+6DB,+Verenigd+Koninkrijk!3s0x48845086ab65b577:0xc2121da2be823b30!4m2!1d-2.6254778!2d57.483517
1 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Aug 2019, 10:50

Rien68 schreef:Ik zou het ook niet dichtbij willen noemen, want het is al gauw 45 min rijden vanaf Craigellachie.[/url]

Haha, we zijn ook niets gewend in het kleine Nederland. We willen alles lopend of op de fiets kunnen doen. Drie kwartier rijden is natuurlijk peanuts, zeker in een iets uitgestrekter land als Schotland ;)

Mvamelsfort schreef:Inderdaad dat is de reden we willen gezien het feit dat dit een van mijn (zo niet de meest) favoriete destilleerderij is, de uitgebreide tour doen waar 6 drams aan verbonden zijn.

Sorry, geen tips dan. Ik kan me helaas niet voorstellen dat je iets op loopafstand vind. Een taxi ontkom je denk ik niet aan.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 07 Aug 2019, 11:06

AirBnB?
1 x
Afbeelding

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 07 Aug 2019, 19:31

thijs100 schreef:
Rien68 schreef:Ik zou het ook niet dichtbij willen noemen, want het is al gauw 45 min rijden vanaf Craigellachie.[/url]

Haha, we zijn ook niets gewend in het kleine Nederland. We willen alles lopend of op de fiets kunnen doen. Drie kwartier rijden is natuurlijk peanuts, zeker in een iets uitgestrekter land als Schotland ;)

Mvamelsfort schreef:Inderdaad dat is de reden we willen gezien het feit dat dit een van mijn (zo niet de meest) favoriete destilleerderij is, de uitgebreide tour doen waar 6 drams aan verbonden zijn.

Sorry, geen tips dan. Ik kan me helaas niet voorstellen dat je iets op loopafstand vind. Een taxi ontkom je denk ik niet aan.

Taxi is ook geen probleem maar vroeg me meer af of er mensen goede ervaringen hadden ergens in de buurt. Als jij vind dat vanuit de highlander inn op en neer met een taxi het beste idee is dan neem ik dat graag van je aan.
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Aug 2019, 20:33

Mvamelsfort schreef:Taxi is ook geen probleem maar vroeg me meer af of er mensen goede ervaringen hadden ergens in de buurt. Als jij vind dat vanuit de highlander inn op en neer met een taxi het beste idee is dan neem ik dat graag van je aan.

Oh nee, dat bedoelde ik helemaal niet :) Ik bedoel dat 45 minuten rijden niet veel is, maar ik kan me voorstellen dat 45 minuten heen en terug met een taxi nogal prijzig is. Dus dan snap ik goed dat je dichterbij wil zitten. Daar heb ik alleen helaas geen tips voor.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 07 Aug 2019, 20:37

thijs100 schreef:
Mvamelsfort schreef:Taxi is ook geen probleem maar vroeg me meer af of er mensen goede ervaringen hadden ergens in de buurt. Als jij vind dat vanuit de highlander inn op en neer met een taxi het beste idee is dan neem ik dat graag van je aan.

Oh nee, dat bedoelde ik helemaal niet :) Ik bedoel dat 45 minuten rijden niet veel is, maar ik kan me voorstellen dat 45 minuten heen en terug met een taxi nogal prijzig is. Dus dan snap ik goed dat je dichterbij wil zitten. Daar heb ik alleen helaas geen tips voor.

Nee inderdaad 45 minuten is niks maar met 6 whisky aan de andere kant van de weg in een huurauto geen optie.
0 x

Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 07 Aug 2019, 21:58

Misschien even vragen aan GlenDronach zelf?
Mailtje is zo gestuurd, en je zult denk ik niet de eerste zijn.
1 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Ben87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ben87 » 11 Aug 2019, 14:14

Mvamelsfort schreef:
thijs100 schreef:Wil je in de buurt van GlenDronach een overnachting boeken zodat er niemand de Bob hoeft de zijn? Vanaf Craigellachie is het namelijk echt niet zo ver rijden naar GlenDronach, dus je zou daar anders ook een extra nacht kunnen blijven.

Inderdaad dat is de reden we willen gezien het feit dat dit een van mijn (zo niet de meest) favoriete destilleerderij is, de uitgebreide tour doen waar 6 drams aan verbonden zijn.

Ik heb deze tour met twee vrienden gedaan eind maart, deze is echt de moeite!!!
Glendronach is ook mijn persoonlijke favoriet.
Wij verbleven in Aberdeen (ongeveer een uur rijden).
Chauffeur mag niets drinken, wij hebben het bij twee drammetjes gehouden en de rest meegenomen in sample flesjes voor later op de dag.

De handfilled 1992 is zeer de moeite, maar ik vrees dat deze ondertussen volledig verkocht werd.
Hopelijk is de nieuwe handfilled van ongeveer dezelfde kwaliteit.
Ik ga zeker teruggaan, normaal gezien wordt het visitor centre ook helemaal vernieuwd binnenkort.

Veel plezier met jullie reis!
1 x
Afbeelding

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 11 Aug 2019, 14:37

Wetende dat er een mogelijkheid is om de drams mee te nemen is dat voor mij uiteraard ook een optie. Dankjewel voor je reactie!
0 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 29 Aug 2019, 18:52

Ben inmiddels voorzien, topic mag gesloten worden krijg het alleen zelf niet voor elkaar kan dat kloppen of ligt het weer eens aan mij :Scratch
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”