Wat verwachten jullie van een Tasting event?

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.

Welke tastings krijgen jullie voorkeur?

Uiteenlopende regio's?
4
40%
Zelfde regio
2
20%
Core range van distilleerderij met enkele single casks
3
30%
Peat en non peat 50/50
1
10%

Totaal aantal stemmen: 10

Rumology
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Wat verwachten jullie van een Tasting event?

Ongelezen berichtdoor Rumology » 02 Apr 2019, 15:20

Hoi allemaal,

Ik ben mezelf het hoofd aan het breken over hoe ik m'n volgende tastings in mekaar ga steken dus waarom niet even m'n oor hier te luisteren leggen. In het verleden organiseerde ik tot nog toe altijd tastings voor een breed publiek met zachte, niet geturfde whisky, Speyside ertussen en dan via Campbeltown naar Islay.

Nu ben ik erover aan het nadenken om er buiten deze voor een breed publiek samen te stellen met gedeeltelijke regio's of een gehele range van eenzelfde stokerij, inclusief enkele single cask bottelingen. Kostprijs is vaak tussen de 25 - 35 € voor 6 drams van 2 cl en beetje afhankelijk van de gebruikte flessen.

In de volgende tastings wil ik ook graag werken met een buffetje met enkele hapjes waaronder wat kazen, gerookte zalm, paté, witte pens enz.... Iemand tips hierin?
0 x

SirNagalot
Senior
Senior

Re: Wat verwachten jullie van een Tasting event?

Ongelezen berichtdoor SirNagalot » 02 Apr 2019, 16:41

Een tasting met zes whisky's van één bottelaar vind ik altijd wel interessant. Daarbij is het leuk om een geturfde en/of zware sherrywhisky in de line-up te hebben, maar niet absoluut noodzakelijk.

Een tasting met verschillende flessen van dezelfde stokerij kan zeker ook interessant zijn. Dan moet je er naar mijn mening wel extra op letten dat er genoeg variatie inzit. Werken met enkele single casks kan daarvoor zorgen, of verschillende rijpingen bijvoorbeeld.
1 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”