Omdat ik dit jaar 40 wordt, vond mijn vrouw het een goed idee om eens naar Schotland te gaan, en uiteraard worden daarbij ook een paar distillery’s bezocht.
De boot naar Newcastle is inmiddels geboekt en de eerste distillery ook, namelijk the Balvenie.
Dag 1 gaan we van Newcastle naar Deanston, waar we de Deanston distillery willen bezoeken. Hier willen we de warehouse 4 experience tour doen. Onderweg naar Deanston bezoeken we Stirling Castle en wellicht the Kelpies. We willen in de buurt van Deanston blijven overnachten.
Dag 2 gaan we dan naar de Blair Athol distillery. Hier willen we de Allt Dour tour doen. Na het bezoek rijden we door naar het Glenfinnan viaduct. Hierna willen we overnachten in de buurt van Fort William en misschien nog even langs de Ben Nevis distillery.
Dag 3 gaan we dan een wandeling bij de Ben Nevis doen en daarna richting Dufftown om the Balvenie distillery te bezoeken. We willen in de buurt van Dufftown overnachten.
Dag 4 gaan we richting Edinburgh. Onderweg bezoeken we (wellicht) Cairngorns National Park en Blair Castle. We overnachten in Edinburgh.
Dag 5 kijken we eerst nog even rond in Edinburgh, om daarna weer richting Newcastle te gaan. Onderweg bezoeken we dan nog Alnwick Castle.
We hebben nog flink wat zaken in te vullen en nog wat vragen, hopelijk zijn er hier nog mensen die ons daar bij kunnen helpen
Weet iemand of je als Warehouse24 member bij the Balvenie nog steeds een extra dram krijgt? Heb hier wel over gelezen, maar kan bij the Balvenie niets meer terugvinden over het Warehouse24 membership. Ik heb nog wel ergens de bevestigingsmail van mn membership, maar verder nooit mails ontvangen eigenlijk. Bestaat het eigenlijk nog wel? Of hebben ze dit afgeschaft?
Iemand ervaring met de distillery tours die we willen gaan doen bij Deanston en Blair Athol?
Alle overnachtingen moeten we nog regelen, dus weet iemand nog goede betaalbare adresjes in de buurt van Deanston, Fort William, Dufftown en/of Edinburgh?
Zijn er verder nog tips of aanvullingen die we in ons programma mee kunnen nemen? Restaurantjes, excursie tips, andere niet te missen dingen?

), dus er zit een maximum aan het aantal te bezoeken distillery’s en zij wil graag naar die hoek (Glenfinnan). Ik hoop dat ze zo enthousiast wordt van Schotland, dat we nog een keer terug gaan