Whiskeria bevindt zich in de Jindrisska-toren in het centrum van Praag. De toren is gebouwd rond 1100 en de binnenkant bevat nog een hoop karakteristieken van de oude tijden. Op de begane grond is een kleine bar en een balie met kassa en wat merchandising. Op de eerste verdieping bevindt zich een tweede, grotere bar en een flinke collectie whisky. Op de derde verdieping is een kleine shop gevestigd.
Je kan op zowel de begane grond als de eerste verdieping plaatsnemen in de smaakvolle Chesterfield-inrichting en vervolgens kun je rustig door de menu-kaart bladeren waarin naar mijn schatting zo'n 400 tot 500 whisky's staan (22 pagina's, ca. 20 whisky's per pagina). De medewerker, gekleed in Schotse kleding, kan met veel passie en overtuiging vertellen over de whisky's in de indrukwekkende collectie met betrekking tot neus, smaak, karakter, enzovoort. Uiteindelijk ben ik gaan zitten voor een Glengoyne 2001 CA en heb ik een fles Tsjechische Gold Cock 8yo mee naar huis genomen. Ik had ook een Hammerhead 23yo kunnen kiezen, maar die smaak viel me tegen, of een Lochindaal X maar die vond ik net ff te prijzig.
https://www.whiskybase.com/explore/bar/ ... sska-tower
Als whisky-liefhebber een absolute must als je in Praag bent: