Whiskeria Praag

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Whiskeria Praag

Ongelezen berichtdoor FGG » 12 Aug 2018, 13:35

Dit jaar op vakantie in Tsjechië en ook een dagje Praag gedaan. Vooraf even gekeken wat er in Praag was te beleven op whisky-gebied en Whiskeria sprong er toch wel uit. Aan het eind van de dag deze gelegenheid bezocht en dat was zeker de moeite waard.
Whiskeria bevindt zich in de Jindrisska-toren in het centrum van Praag. De toren is gebouwd rond 1100 en de binnenkant bevat nog een hoop karakteristieken van de oude tijden. Op de begane grond is een kleine bar en een balie met kassa en wat merchandising. Op de eerste verdieping bevindt zich een tweede, grotere bar en een flinke collectie whisky. Op de derde verdieping is een kleine shop gevestigd.
Je kan op zowel de begane grond als de eerste verdieping plaatsnemen in de smaakvolle Chesterfield-inrichting en vervolgens kun je rustig door de menu-kaart bladeren waarin naar mijn schatting zo'n 400 tot 500 whisky's staan (22 pagina's, ca. 20 whisky's per pagina). De medewerker, gekleed in Schotse kleding, kan met veel passie en overtuiging vertellen over de whisky's in de indrukwekkende collectie met betrekking tot neus, smaak, karakter, enzovoort. Uiteindelijk ben ik gaan zitten voor een Glengoyne 2001 CA en heb ik een fles Tsjechische Gold Cock 8yo mee naar huis genomen. Ik had ook een Hammerhead 23yo kunnen kiezen, maar die smaak viel me tegen, of een Lochindaal X maar die vond ik net ff te prijzig.

https://www.whiskybase.com/explore/bar/ ... sska-tower

Als whisky-liefhebber een absolute must als je in Praag bent:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
6 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Whiskeria Praag

Ongelezen berichtdoor MacErik » 12 Aug 2018, 14:00

Ziet er zeker leuk uit! Dank voor de tip :Pipersmile
0 x
Afbeelding

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Whiskeria Praag

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 13 Aug 2018, 11:40

je kunt er ook lekker eten bovenin onder de klokken
1 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”