Schotland x 4

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Schotland x 4

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 07 Sep 2017, 11:13

Morgen weer naar Schotland :hoera Dat wordt onze vierde keer.

Niet heel veel whisky op het programma deze keer (vorige keer was Islay, dus toen wel). De eerste stop wordt Inverness. We komen min of meer langs Dalwhinnie, dus het kan zijn dat we even stoppen. Glen Ord dan misschien ook maar als we er toch in de buurt zijn. We zitten ongeveer een week op Harris en Lewis en komen dan terug via Skye, dus je raadt het al: Talisker. Van daar Edinburgh en dan weer Newcastle-IJmuiden. Alles bij elkaar zijn we een kleine twee weken in het goede land.
1 x

Kikkerneve
Senior
Senior

Re: Schotland x 4

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 07 Sep 2017, 12:02

-Roy- schreef:Morgen weer naar Schotland :hoera Dat wordt onze vierde keer.

Niet heel veel whisky op het programma deze keer (vorige keer was Islay, dus toen wel). De eerste stop wordt Inverness. We komen min of meer langs Dalwhinnie, dus het kan zijn dat we even stoppen. Glen Ord dan misschien ook maar als we er toch in de buurt zijn. We zitten ongeveer een week op Harris en Lewis en komen dan terug via Skye, dus je raadt het al: Talisker. Van daar Edinburgh en dan weer Newcastle-IJmuiden. Alles bij elkaar zijn we een kleine twee weken in het goede land.

Klinkt goed! Ik ga in oktober weer een dag of 5 met m'n pa. Denk dat wij dan op Glasgow vliegen en richting Islay gaan. :Slainte Enjoy!
0 x

JvR
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JvR » 07 Sep 2017, 12:53

Kikkerneve schreef:
-Roy- schreef:Morgen weer naar Schotland :hoera Dat wordt onze vierde keer.

Klinkt goed! Ik ga in oktober weer een dag of 5 met m'n pa. Denk dat wij dan op Glasgow vliegen en richting Islay gaan. :Slainte Enjoy!

Weet niet of dit teveel off topic is (mag ook pm), maar kan je eens vertellen hoe je reis eruit heeft gezien? Ik wil dit volgend jaar nl ook doen.
0 x

Zolt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Zolt » 07 Sep 2017, 13:42

Veel plezier. Toevallig vertrek ik morgen ook naar Schotland en ook voor de 4e keer.
De eerste stop voor mij wordt Glenkinchie en daarna door naar Arran en Islay, waar alle distilleries bezocht gaan worden.
Ik zou eerst naar Bladnoch maar dat bezoek ging helaas niet door.
Mijn hele week zit al volgepland met tours die ik hier al geboekt heb.
Ik ga wel voor het eerst met de boot naar Schotland deze keer. :Slainte
1 x
Afbeelding

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 07 Sep 2017, 13:45

JvR schreef:Weet niet of dit teveel off topic is (mag ook pm), maar kan je eens vertellen hoe je reis eruit heeft gezien? Ik wil dit volgend jaar nl ook doen.
Tuurlijk mag dat

Het sub-board heet niet voor niets;
> Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen.

Dus reisverslagen... ja graag.

:Slainte
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 07 Sep 2017, 18:02

Wij zijn 'gewoon' met de auto naar Islay geweest twee jaar geleden. IJmuiden-Newcastle, toen naar Campbelltown en met de boot naar Islay. Een auto is wel handig om een beetje rond te komen daar, maar het kan vast ook op een andere manier.
0 x

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 16 Mei 2019, 11:43

Oud topic, maar ik wilde dat laatste ook doen. Met de boot van Campbelltown naar Islay. Is dat goed te doen? Ik heb "van horen zeggen" dat deze tocht duur is, maar ik vraag me af of dat wel echt zo is. Hier zijn vast mensen die dat al eens gedaan hebben :D Nog tips?
Moeten we Arran ook nog meenemen?
0 x
Afbeelding
“If you don’t make mistakes, you aren’t really trying.” Coleman Hawkins

Dyson81
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 16 Mei 2019, 11:49

goosebumps schreef:Oud topic, maar ik wilde dat laatste ook doen. Met de boot van Campbelltown naar Islay. Is dat goed te doen? Ik heb "van horen zeggen" dat deze tocht duur is, maar ik vraag me af of dat wel echt zo is.

https://www.calmac.co.uk/article/2971/Islay-Kennacraig---Port-EllenPort-Askaig

Valt wel mee toch? De fiets is zelfs gratis :bigsmile
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 16 Mei 2019, 11:52

goosebumps schreef:Oud topic, maar ik wilde dat laatste ook doen. Met de boot van Campbelltown naar Islay. Is dat goed te doen? Ik heb "van horen zeggen" dat deze tocht duur is, maar ik vraag me af of dat wel echt zo is. Hier zijn vast mensen die dat al eens gedaan hebben :D Nog tips?
Moeten we Arran ook nog meenemen?

Hopscotch Tickets zijn handig voor eilandhoppen. Je hebt er een voor Islay, Arran en Kintyre. En ja, als je ook nog wat natuurschoon wil, dan is Arran een goed idee. Nu ik er zo over nadenk, geloof ik dat het mijn favoriete eiland is :)
1 x
Afbeelding | Afbeelding

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 16 Mei 2019, 11:59

Dyson81 schreef:https://www.calmac.co.uk/article/2971/Islay-Kennacraig---Port-EllenPort-Askaig

Ja, dat valt inderdaad best mee. Ik had prijzen gehoord die meer dan het dubbele waren. Zo zie je maar weer dat je nooit meteen moet geloven wat 'ze' zeggen :)

thijs100 schreef:Hopscotch Tickets zijn handig voor eilandhoppen. Je hebt er een voor Islay, Arran en Kintyre. En ja, als je ook nog wat natuurschoon wil, dan is Arran een goed idee. Nu ik er zo over nadenk, geloof ik dat het mijn favoriete eiland is :)

We hebben een boswachter onder ons dus misschien wel leuk om te doen voor de afwisseling. Maar geen aanrader voor een overnachting dus. Ik zal die hopscotch tickets eens gaan bekijken.
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Mei 2019, 12:08

goosebumps schreef:
Dyson81 schreef:https://www.calmac.co.uk/article/2971/Islay-Kennacraig---Port-EllenPort-Askaig

Ja, dat valt inderdaad best mee. Ik had prijzen gehoord die meer dan het dubbele waren. Zo zie je maar weer dat je nooit meteen moet geloven wat 'ze' zeggen :)

Wellicht ten overvloede, maar let wel op: Single of Return...
En vergeet niet dat de prijzen voor de auto ook echt alleen voor de auto zijn, en je p.p. nog apart moet aftikken.
Dus voor een retourtje ben je behalve de ruim 68 pond voor de auto bij bijv. 4 volwassen inzittenden nog eens ruim 55 pond éxtra kwijt, al met al toch meer dan 140 pond.
Persoonlijk vind ik dat niet echt meer 'meevallen', maar neem het uiteraard wel voor lief ;) .
0 x

Dyson81
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 16 Mei 2019, 12:17

Dre schreef:Wellicht ten overvloede, maar let wel op: Single of Return...
En vergeet niet dat de prijzen voor de auto ook echt alleen voor de auto zijn, en je p.p. nog apart moet aftikken.
Dus voor een retourtje ben je behalve de ruim 68 pond voor de auto bij bijv. 4 volwassen inzittenden nog eens ruim 55 pond éxtra kwijt, al met al toch meer dan 140 pond.
Persoonlijk vind ik dat niet echt meer 'meevallen', maar neem het uiteraard wel voor lief ;) .

Dat is welgeteld 35 pond p.p.
Een gemiddelde distillerytour is vergelijkbaar! En dan heeft je auto er niet eens van genoten :bigsmile
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Mei 2019, 12:42

Dyson81 schreef:
Dre schreef:Wellicht ten overvloede, maar let wel op: Single of Return...

Dat is welgeteld 35 pond p.p.
Een gemiddelde distillerytour is vergelijkbaar! En dan heeft je auto er niet eens van genoten :bigsmile

Als je inderdaad met 4 ieder voor zichzelf betalende personen reist.
Overigens maakte ik hierboven een klein rekenfoutje, je bent geen 140 maar ruim 120 pond kwijt.
Met gezin met twee kinderen (zoals in mijn geval) 110 pond. Het zijn geen schokkende bedragen, maar wel om even rekening mee te houden.
En het kan relatief nog duurder, want bijv. naar Orkney met Pentland Ferries is een stuk korter varen dan naar Islay, op nog eens een véél minder luxe boot, maar kost nog wel ietsje meer.
Maar ook daarvoor geldt: Als je er graag heen wilt heb je dat er natuurlijk wel voor over :bigsmile .
0 x

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 16 Mei 2019, 14:09

We gaan inderdaad met 4 vrienden, dus we kunnen de prijs idd door 4 delen. Maar die persoonlijke fee was ik in mijn haast wel ff vergeten mee te rekenen. Komt de prijs toch in de buurt van wat ik gehoord had.

Maar dat hopscotch is maar een fractie duurder. Begrijp ik het goed dat ik met zo'n hopscotch/island hop ticket gedurende die 31 dagen vanaf de eerste rit op en neer kan binnen de aangegeven route zo vaak ik wil?
Afbeelding

We willen heel graag de uitgebreide tour doen @ springbank en ook de cadenhead warehouse tour :bigsmile
En dan daarna natuurlijk het een en ander op Islay bekijken. Dat zou den prima te combineren zijn met een bezoek aan Arran op de heen of terugweg.
0 x
Afbeelding

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 16 Mei 2019, 14:29

Op dit moment is dit het opzetje voor de reis 'vergadering' (lees whisky avond waar we het ook over de reis gaan hebben).
Kan dus nog alle kanten op

Dag 1
  • Aankomen op Edinburg.
  • Stad in; Kroeg in.
  • Overnachten
Dag 2
  • Reis naar Arran
  • Mooie natuur (high en lowland achtig)
  • Lochranza distillery (Arran) bezoeken
  • Evt de nieuwe lagg distillery
  • Door naar Campbelltown voor overnachting
Dag 3
Dag 4
  • Islay …too many options…
  • Naar Glasgow, kroeg in (The Pot Still?), tukken
Dag 5
  • Terugreis via Edinburg

Maar misschien is Arran op de terugweg wel een veel beter idee? Eerst naar Islay, dan Campbelltown/Kintyre en dan Arran?
0 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”