Distillery Visit Report: Teeling - 2015 & 2016

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
edwinedje
Moderator
Moderator

Distillery Visit Report: Teeling - 2015 & 2016

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 09 Jul 2017, 13:07

Omdat ik weinig tot niets bij te dragen heb in;
Discussiestuk HWF

Dacht ik, ik doe hier eens wat mee;
Aan (of af) te raden distilleerderijen om te bezoeken + reden

SPOILER ALERT
De pagina's met mijn distillerybezoeken kunnen foto's en stukken informatie bevatten van wat u daadwerkelijk tijdens een bezoek en/of tour gaat zien en horen. Er kan ook verslag zijn van wat ik tijdens de proeverijen van de rondleidingen kreeg aangeboden.

DISCLAIMER
De pagina's van mijn distilleerderij bezoek zijn weergaven van mijn ervaring van de rondleidingen op het moment dat ik daar was. Distillery toegang en/of tours kunnen veranderen in de loop der tijd, en de huidige rondleidingen en drankjes kunnen verschillen van wat ik heb ervaren toen ik daar was.

Distillery - Teeling in Dublin
https://teelingwhiskey.com/

Bezoek 1;
Datum : Zondag 25 oktober 2015
Tijdstip : ong. 10:00
Groepsgrootte : 5 incl. ons 2
Foto's en uitgebreid verslag;
http://www.edwinedje.nl/2015-teeling

We zijn hier op goed geluk naar toe gewandeld en aangesloten bij een tour die kort daarna zou starten.
Bij dit bezoek was de Distillery eigenlijk pas een paar maanden open voor rondleidingen.
Daar het een kleine groep was met een zeer gemotiveerde tourguide was er tijd genoeg om alles te zien en vragen te stellen.
Daarnaast was de tasting achteraf bijna een een-op-een ervaring. De kennis en passie straalde van de guide af.
Kort samengevat een super ervaring die ik graag met whisky-minded vrienden zou overdoen.

Bezoek 2;
Datum : Zaterdag 3 september 2016
Tijdstip : ong. 15:00
Groepsgrootte : 20-25 incl. ons 3
Foto's en uitgebreid verslag;
http://www.edwinedje.nl/2016-teeling

Deze tour was van te voren gepland en geboekt via het internet.
Op basis van het bezoek van 2015 had ik hoge verwachtingen.
Wat viel dat tegen toen we met ruim 20 man in de presentatie ruimte werden "gepropt".
Het tour gedeelte viel ook tegen omdat je met zo'n grote groep van allerlei pluimage hebt.
Van toevallige passanten tot doorgewinterde liefhebbers.
En zoals in het verslag te lezen, niets ten nadele van de guide, maar het is lastig om het verhaal dan voor iedereen interessant te houden. Gelukkig nam hij wel de tijd in het distillery gedeelte dus we konden wel enkele gerichte vragen afschieten.
Maar het was voornamelijk het welbekende verhaal "uitschreeuwen" boven het rumoer van het productie proces uit om zich voor iedereen verstaanbaar te maken. [kan me niet meer herinneren of er een audio systeem was wat el of niet gebruikt werd]
De tasting achteraf werd dan ook maar een beetje een tell-and-taste geheel. Vragen en antwoorden waren lastig vanwege de groepsgrootte, nivo van de proevers en de tijdsdruk.
Gelukkig konden we achteraf nog even in de bar nagenieten en waren de twee bartenders niet te beroerd extra tekst en uitleg te geven.

Dus als je naar Teeling wil is het het beste om een beetje vooronderzoek te doen naar rustige periodes.
Op Facebook geven ze veelal aan wanneer er drukte te verwachten is en tours bijna zijn uitverkocht.
Als de groep van 20 man een indicatie is voor (bijna) uitverkocht, doe jezelf een plezier en vermijd die tour.

Er zijn diverse tours beschikbaar, maar de drie "standaard" tours verschillen alleen in de tasting achteraf.

:Slainte
5 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”