Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 04 Okt 2016, 20:22

Malinois schreef:Welke boeken raad je aan? We zijn meer uit op de natuur en oudheid dus iets minder op een statische stad (maar die gaan we ook een keertje bezoeken)


Zelf vind ik de boeken van Capitool het beste, maar ook Dominicus heeft een goed boek over Schotland geschreven.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1727
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor fjharms » 04 Okt 2016, 20:25

Erik1908 schreef:
Wij hebben inderdaad boven op een van de bergen rond Glencoe gestaan. Waanzinnig. Opkomende mist. Prachtig wat een rust!


Ik heb bij Glencoe in het dal gekampeerd met windkracht 11. Dan is rust niet het eerste woord dat in mij opkomt... :o
(Mijn tent hield het trouwens wel, in tegenstelling tot de voortenten van alle buurcaravans)
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Malinois
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 17 Jun 2015, 20:15
Locatie: België

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor Malinois » 04 Okt 2016, 20:50

Bedankt caskstrenght, Erik1908 & fjharms voor de informatie, hier ben ik even zoet mee! :D
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3189
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor defeatless » 04 Okt 2016, 23:13

Ik zeg laddieteun contacten!
3 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3042
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor Dre » 05 Okt 2016, 08:22

Het zelf inlezen en uitstippelen van de route is anders toch ook al een deel van de vakantie (voor)pret ;)

Overigens ook nog een interessantie optie misschien: Vanaf Glasgow kom je vrij snel en eenvoudig in Ardrossan. Vanuit daar gaan veerboten direct naar Campbeltown en ook naar Arran.

Aangezien ook natuur en wandelen op de wensenlijst staat is een route via Arran ook best aan te raden. Prachtig eiland met ruig gebergte, glooiend heuvellandschap, leuke stadjes én ook nog een distillery ;) .
Vanuit Ardrossan kom je bij Brodick aan en als je dan uiteindelijk het eiland bij Lochranza aan de noordkant verlaat kom je in het noorden van schiereiland Kintyre aan en kun je vrij gemakkelijk alsnog afzakken richting Campbeltown.
0 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3189
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor defeatless » 05 Okt 2016, 10:23

Arran is mooi!
Ze noemen het wel Schotland in het klein. Je hebt er alles, inclusief een goede whiskymaker met een leuke tour!
0 x

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 05 Okt 2016, 10:54

Malinois schreef:In eerste instantie wouden wij een last minute nemen voor weggeefprijzen maar ik denk dat het een beetje te riskant is bij die vlucht dan.


Sowieso vraag ik me af of een last-minute voordelig is. Mijn ervaring met richting Schotland vliegen: hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Malinois
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 17 Jun 2015, 20:15
Locatie: België

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor Malinois » 05 Okt 2016, 14:34

Zojuist wat opgezocht over Arran, het ziet er geweldig uit!

En het plannen is inderdaad heel leuk, mooi om zoiets in elkaar te steken :D

Alles wat hier gepost is, ga ik eens uitpluizen. Het viaduct van Glenfinnan wil ik ook wel eens bezichtigen (en Loch Shiel).

Als ik al iets meer heb staan, zal ik eens een voorbeeldje posten :goedgedaan
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 793
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 05 Okt 2016, 21:09

Malinois schreef:Zojuist wat opgezocht over Arran, het ziet er geweldig uit!

En het plannen is inderdaad heel leuk, mooi om zoiets in elkaar te steken :D

Alles wat hier gepost is, ga ik eens uitpluizen. Het viaduct van Glenfinnan wil ik ook wel eens bezichtigen (en Loch Shiel).

Als ik al iets meer heb staan, zal ik eens een voorbeeldje posten :goedgedaan


Glenfinnan viaduct: wij hebben ook de trein genomen over dit viaduct. Leuk, maar kijk uit. Er gaat een stoomtrein (leuk voor kinderen) waar je de hoofdprijs voor betaalt. Er gaat ook een gewone lokale trein die er niet zo fancy uitziet, die we het zelfde traject neemt en waarbij je een fractie van de prijs kwijt bent. Voor het verschil kan je een leuk flesje kopen.....
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1727
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor fjharms » 05 Okt 2016, 21:26

Je kan het viaduct wel beter zien als je niet IN de trein zit. Er is een heel mooi punt langs de route waar je het viaduct echt mooi ziet liggen, even naartoe wandelen.
1 x
Afbeelding

MarkM
Senior
Senior
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 Apr 2011, 17:21

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor MarkM » 05 Okt 2016, 21:31

Wel rekening houden met het feit dat je lek geprikt kunt worden door midges als je staat te wachten om foto's te nemen van het viaduct terwijl de stoomtrein hier overheen dendert...
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3042
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor Dre » 05 Okt 2016, 21:59

MarkM schreef:Wel rekening houden met het feit dat je lek geprikt kunt worden door midges als je staat te wachten om foto's te nemen van het viaduct terwijl de stoomtrein hier overheen dendert...

Ofschoon het natuurlijk wel behoorlijk uitmaakt in welke periode je daar staat ;)
0 x

Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 703
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 06 Okt 2016, 17:09

Ik zou waarschijnlijk via Arran naar Cmpbeltown reizen. Arran noemen ze Schotland in het klein, ben je gelijk klaar ;) Maar serieus, het is een mooi eiland. Als je van een goede wandeling houd is de klim naar de top van Goatfel de moeite waard.

Campbeltown is behalve Springbank, Glengyle, Glen Scotia en de Cadenhead’s shop niet zo heel boeiend. Boek bij Springbank een warehouse tour! En neem na afloop een borel bij Ardshiel hotel.

Dan houd je nog een paar dagen over. Rijd via de westkust naar Oban en omgeving Fort William. Als plaats is Fort William niet zo boeiend. De omgeving wel. De Road tot eh Isles (naar Mallaig) is prachtig. Glen Coe is een must. Als het helder weer met de kabelbaan naar boven op de Nevis Range. Route naar Eilean Donan is ook mooi.

Terug via Crianlarich richting Crieff (daar weet ik nog wel een goede B&B). Omgeving Loch Lommond is ook prachtig. Volgende dag nog even Deanston distillery bezoeken (zit ook ene goede lunchroom bij) en dan uurtje rijden naar luchthaven Glasgow.

bijvoorbeeld...
1 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 793
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 06 Okt 2016, 17:24

laddie teun schreef:Ik zou waarschijnlijk via Arran naar Cmpbeltown reizen. Arran noemen ze Schotland in het klein, ben je gelijk klaar ;) Maar serieus, het is een mooi eiland. Als je van een goede wandeling houd is de klim naar de top van Goatfel de moeite waard.

Campbeltown is behalve Springbank, Glengyle, Glen Scotia en de Cadenhead’s shop niet zo heel boeiend. Boek bij Springbank een warehouse tour! En neem na afloop een borel bij Ardshiel hotel.

Dan houd je nog een paar dagen over. Rijd via de westkust naar Oban en omgeving Fort William. Als plaats is Fort William niet zo boeiend. De omgeving wel. De Road tot eh Isles (naar Mallaig) is prachtig. Glen Coe is een must. Als het helder weer met de kabelbaan naar boven op de Nevis Range. Route naar Eilean Donan is ook mooi.

Terug via Crianlarich richting Crieff (daar weet ik nog wel een goede B&B). Omgeving Loch Lommond is ook prachtig. Volgende dag nog even Deanston distillery bezoeken (zit ook ene goede lunchroom bij) en dan uurtje rijden naar luchthaven Glasgow.

bijvoorbeeld...


Werkelijk niets aan toe te voegen. Klopt als een bus. :Pipersmile
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Reis Campbeltown/Lowlands/Highlands

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 06 Okt 2016, 17:49

Teun weet zo ongeveer wel waar hij over praat
3 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash


Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten