Ben van plan om loop van dit jaar ergens met tent naar Schotland te gaan weekendje maar,
Iemand enig idee welke camping,waar enz alle hulp welkom,en welke distilleerderij het leukst is om te bezoeken.
Kosten weekendje Schotland
Re: Kosten weekendje Schotland
Als je een weekendje gaat ben je langer onderweg en bezig met je tent opzetten/afbreken dan dat je in Schotland bent en een distillery kan bezoeken.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Volledig eens met Peter.
Als je maar een weekendje gaat vrees ik dat je veel te weinig tijd gaat hebben.
De reis heen & terug, camping opstellen, vervoer van en naar stokerijen, etc.
Het kortere verblijf gaat je ook sowieso duurder uitkomen dan een langer verblijf...
Als je maar een weekendje gaat vrees ik dat je veel te weinig tijd gaat hebben.
De reis heen & terug, camping opstellen, vervoer van en naar stokerijen, etc.
Het kortere verblijf gaat je ook sowieso duurder uitkomen dan een langer verblijf...
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Het enige dat ik dan opportuun acht, is vliegen op Glasgow en dan op bezoek bij Glengoyne (met de bus te bereiken) of Auchentoshan. Ook ik zou je aanraden iets langer te gaan. Ik heb helaas geen ervaringen met campings.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

ach met die tenten tegenwoordig, en heeft niet veel luxe nodig dus ik denk dat hij die tent wel in 30-45 min staat... dat is net zo snel als inchecken in een hotel 

0 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Mijn tent staat binnen 15 minuten, dus dat lijkt me geen argument
De reis zelf kost wel relatief veel tijd, als je maar een weekend gaat... dan kun je beter vrij zuidelijk blijven, en kom je inderdaad bij de al genoemde distilleries uit.
Alternatief is Glenkinchie - in de buurt van Edinburgh. Ik heb zelf goede ervaringen met de camping Mortonhall, aan de zuidkant van Edinburgh. Niet goedkoop, maar wel handig gelegen, er komt een bus naar het centrum. Of je ook met een bus naar Glenkinchie kan weet ik niet - ik ben met vrienden meegereden
De reis zelf kost wel relatief veel tijd, als je maar een weekend gaat... dan kun je beter vrij zuidelijk blijven, en kom je inderdaad bij de al genoemde distilleries uit.
Alternatief is Glenkinchie - in de buurt van Edinburgh. Ik heb zelf goede ervaringen met de camping Mortonhall, aan de zuidkant van Edinburgh. Niet goedkoop, maar wel handig gelegen, er komt een bus naar het centrum. Of je ook met een bus naar Glenkinchie kan weet ik niet - ik ben met vrienden meegereden
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

kenny81 schreef:Ben van plan om loop van dit jaar ergens met tent naar Schotland te gaan weekendje maar,
Iemand enig idee welke camping,waar enz alle hulp welkom,en welke distilleerderij het leukst is om te bezoeken.
De parameters zijn wat ruim voor je vraag.
- Boot of Vliegtuig?
Kan je Vrijdag middag al weg [dan is de boot een optie], of begint het weekend past Zaterdag ochtend [blijft het vliegtuig over]?
Met de Boot zit je vast aan Newcastle, en is nog een goed eind rijden om tot Distileerderijen te komen.
Vliegen kan je ook nog op steden als Edinburgh, Glasgow en misschien Aberdeen.
- Dat brengt je alweer dichterbij verschillende Distileerderijen/
Wil je een auto huren [instappen gas erop] of wil je met de Bus [Timetables en overstappen]?
Zoals aanghaald wordt je tijd ter plaatse versus actieradius in alle gevallen beknopt.
Voor een weekend zou ik in Edinburgh blijven.
The Scotch Whisky Experience is "the next best thing" wat betreft distileerderijen, als je verder nog geen hebt bezocht.
The royal mile is een "smorgasbörd" van Whiskywinkels, Pubs en vermaak.
Als je echt maar een weekend hebt dan zou dan als ik jou was mijn idee stelen en naar Dublin gaan.
Kan je op Zaterdag Teeling doen en Guiness, en op zondag even lunchen bij the Old Jameson Distillery.
Maar om terug te komen op de vraag in het subject; Kosten.
Ik ben met twee maatjes aan het kijken voor een weekend Edinburgh of Dublin.
Vrijdag middag heen, zondag avond terug.
Vluchten, Shuttles, B&B/Hotel incl Ontbijt komt op ong. 350,- pp
Ik denk dat er dus nog een 200,- aan extras [Eten/Drinken + Drankjes + Entree] bij gaan komen zit je op 550,-
- Met alleen handbagage wordt het wel lastig om vloeibare souveniers mee terug te nemen.
Zoals eerder aangehaald kan je beter langer en met de boot gaan.
Vorig jaar; Zondag weg, Boot, B&B's, Eten/Drinken, Benzine, Drankjes, Edradour, Glenfiddich [Pioneers Tour], Speyside Cooperage, The Balvenie, Highlander Inn Diner + Taxi kosten, LochNess Center en Vrijdag met de Boot terug.
Kosten met zijn vieren net geen. 1000,- pp excl. Souveniers...
Dit was echter allemaal Pre-Brexit ...
Dus... ik hoop dat je er wat mee kan... Succes, en als je er bent, waar dan ook; Geniet ervan... het is zo'n mooi land.

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
He, bedankt voor de info
Hier ben ik zeker en vast al veel verder mee nog even t een en ander opzoeken.
Groet en bedankt, kenny
Hier ben ik zeker en vast al veel verder mee nog even t een en ander opzoeken.
Groet en bedankt, kenny
0 x
IF U WANT SOMETHING DON'T WISH FOR IT.
LIFE S TO SHORT TOO WAIT.
En de tent idd die staat op 15 minuten recht pompje erbij en zo gefixt voor 6 personen nogwel en we hebben nog altijd men bedrijfsbusje plaat voor 4 a 6 personen moest het tegenvallen met de tent
Alleen schrik voor het weer t schijnt dar het daar nogal lelijk kan doen.
Alleen schrik voor het weer t schijnt dar het daar nogal lelijk kan doen.
0 x
IF U WANT SOMETHING DON'T WISH FOR IT.
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”